MURTAZA'DA EV YANGINI MURTAZA'DA EV YANGINI

Karadeniz Ereğli Kaymakamlığı, heyelan, sel, yangın talepleri sonrası kontrol, raporlama ve imza aşama süreçleri nedeniyle vatandaşların hak kaybı yaşamaması için yaşanabilecek afet sonrası 10 gün içerisinde ilgili evraklarla başvurularını yapmaları istendi.

Karadeniz Ereğli Kaymakamlığı'ndan konuya ilişkin verilen bilgi şu şekilde: "İlimizde meydana gelen afetlerde yerel yönetimlerin altyapı hasarları ve vatandaşlarımıza ait konutların yapısal olan hasarları için 5902 sayılı "Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanunun" 23. maddesi ve 4123 sayılı "Tabii Afet Nedeniyle Meydana Gelen Hasar ve Tahribata İlişkin Hizmetlerin Yürütülmesine Dair Kanuna" göre acil yardım talebinde bulunmaktadırlar. 5902 sayılı Kanunun göre yapılan talebin 15 gün içinde İçişleri Bakanlığı Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığında, 4123 sayılı Kanuna göre ise 15 gün içinde İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğünde olması gerekmektedir. İlgi yazı ile; Vatandaşlarımıza ait heyelan, sel, yangın talepleri ile belediyelere ait taleplerin İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğüne ulaştığında kontrol, raporlama ve imza aşamalarından geçmekte olduğu, yapılan yazışmaların süre kaybına neden olduğundan, vatandaşların hak kaybına uğramaması için taleplerin afet tarihinden itibaren en geç 10 gün içinde İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğüne eksiksiz olarak teslim edilmesi ya da Müdürlüğün 0539 653 31 85 nolu Whatsp hattına veya [email protected] adresine mail atılması gerektiği bildirilmiş olup, Konu hakkında bilgilerinizi ve gereğini arz ve rica ederim."

(Haber Merkezi)