2013 yılında Milli Eğitim Bakanlığı’nın ‘Eğitimde Yenilikçilik Ödülleri’ yarışmasında ‘Okulum Bilim Merkezi Oluyor’ projesiyle Türkiye 1’inci olan Cumhuriyet Ortaokulu Fen ve Teknoloji Öğretmeni Şenol Yıldız, ‘Bilimin Işığı Sarsın Okulları’ adında yapmış olduğu proje ile yüzlerce okulu geride bırakarak Sabancı Vakfı tarafından yılın ‘Fark Yaratanı’ seçildi. Milli Eğitim Bakanlığı tarafından akademik kariyer ve projelerle gösterdiği başarılardan dolayı 2014 yılında ‘yılın öğretmeni’ seçilen 35 yaşındaki Şenol Yıldız, Sabancı Vakfının desteklediği Fark Yaratanlar Programında bu yılın fark yaratanı seçilmelerinden dolayı mutlu olduklarını söyledi.

 

KÖY OKULLARI İLE GÖNÜL KÖPRÜSÜ KURUYORLAR

Yıldız, Bilimin Işığı Sarsın Okullarıprojesinin, 2015’in Haziran ayında Cüneyt Özdemir’in canlı sunduğu 5N1K programında tanıtılacağını ifade etti. Yıldız, içinde 60’dan fazla deneyin bulunduğu ‘Bilimin Işığı Sarsın Okulları’ projesinin 2014 yılının Fark Yaratan Projesi seçildiğini belirterek şunları söyledi:“Sabancı Vakfı her yıl ortalama 15 projenin tanıtımını Cüneyt Özdemir’in 5N1K programında yapıyor. Projemiz, Sayın Güler Sabancı’nın Haziran ayındaki katılacağı 5N1K programda tanımı yapılacak. 2014’de fark yatan projemiz ile köylerdeki okullara gidiyoruz. Daha önce, halkında katkısıyla bilim setleri temin edilmişti. Okulumuzdaki 25 bilime ilgili öğrencilerimiz ile birlikte bu malzemeleri de alarak köydeki çocuklara gidiyoruz. Köydeki öğrencilerle birlikte eğlenceli deneyler yapıyoruz. Bu deneylerde öğrenciler, hem eğlenerek hem de günlük yaşantısıyla ilişkilendirerek bilimi öğrenmiş oluyorlar. Aynı zamanda akranları ile gönül köprüleri kurmuş oluyorlar, bizde onlara rehberlik ediyoruz.”
 

KÖY ÇOCUKLARINI ENKENDEN FARKETMEYİ HEDEFLİYOR
Maddi imkansızlıklardan dolayı zorlu bir öğrencilik dönemi geçirdiğini ve köy öğretmenin kendisini keşfetmesi ile öğretmen olduğunu anlatan Şenol Yıldız, sözlerini şu cümlelerle sürdürdü:
“Bu projede neden köy çocukları diyecek olursanız; bende köyde okumuş bir öğrenciydim. Köy öğretmenimin beni fark etmesiyle bende öğretmen olmuş birisiyim. Onun için köydeki çocuklara karşı empati ve ilgim var. Köylerde eminim, imkanları dar olan öğrencilerimiz var ama oradan öğretmenler, doktorlar, mühendisler yetişecek. Bu çocukları erken yaşta fark ederek onları cesaretlendirmek, onlara bilimi sevdirmeyi hedefledik. Onun için bu projenin çok anlamlı olduğunu düşünüyoruz ve inşallah desteklenir. Yaklaşık 6 köye gittik. Hedefimizde ise 18 köye gitmek var. İnanıyorum ki projemizle köylerde, geleceğin Türkiye’sinde söz sahibi olacak çocukları erken yaşta fark edeceğiz.”
 

 

ÖĞRENCİ AYNUR GEDİK:
“ONLAR MUTLU OLUNCA BENDE MUTLU OLDUM”

Cumhuriyet Ortaokulu 7’inci sınıf öğrencisi Ece Naz Memiş, projede yer aldığı için mutlu olduğunu belirterek, “Köylere gidip akranlarımızla deneyler yapıyoruz. Kimi köylerde, bu deneyleri yapabilecek eşyalar yok. Paylaşmak ve orada edindiğimiz arkadaşlarımızla gönül köprüsü kurmak için köylere gidiyoruz” dedi.
Bilimin Işığı Sarsın Okulları projesinde yer alan 7’inci sınıf öğrencisi Mehmet Fatih Tosun’da köylerdeki arkadaşlarına deneyleri öğrettiklerini söylerken 8’inci sınıf öğrencisi Aynur Gedik ise, “Öğrencilerle birlikte deneyleri yaparken onların eğlendiklerini ve mutlu olduklarını gördüm. Onlar mutlu olunca bende mutlu oldum” diye konuştu.

 

ÖĞRENCİ AYTEN TÜRK:
“BİLİMİN SIKICI OLMADIĞINI FARK ETTİM”

8’inci sınıflardan bir diğer öğrenci Ayten Türk’te, proje sayesinde birçok kazanımlara sahip olduğunu anlatarak şöyle konuştu: “Fen ile gerçek hayattaki bağlantıyı kurabildim. Projemiz içindeki deneylerin, aslında gerçek hayatın içinde olduğunu ve bilimin sıkıcı olmadığını fark ettim. Ayrıca, projemiz ile Sabancı Vakfı tarafından Fark Yaratan seçildik, bu bizi çok mutlu etti. Umarım projenin devamını görüp daha da büyük yerlere ulaşacağız.”

 

(Haber Merkezi)