Zonguldak Eğitim İş Şube Disiplin Kurulu Başkanı Hasan Koç, AKP iktidarını eleştiren açıklamasında en önemli kadrolaşmanın Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde gerçekleştirildiğini iddia etti.
Koç, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, İmam Hatip Lisesi meslek dersi ve Arapça branşlarına diğer branşlardan fazla kontenjan ayırarak kendi ruhban sınıfını oluşturmayı hedeflediğini belirtti.
“Milli Eğitim Bakanlığı’nın merkez ve taşra teşkilatındaki tüm yöneticilerin branşlarına göre dağılımına da bakıldığında aslan payının Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi branşında olduğu görülmektedir” diyen Zonguldak Eğitim İş Şube Disiplin Kurulu Başkanı Hasan Koç, yazılı açıklamasında şu görüşlere yer verdi:

 

‘MİLLİ EĞİTİM’DE KADROLAŞMA’
“İktidarda bulunduğu 11 yıllık sürede Milli Eğitimin rotasını değiştiren AKP, en önemli kadrolaşmayı da Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde gerçekleştirdi.
Bir taraftan yandaşlarını idari kadrolara yerleştiren AKP, bir taraftan da ilk atamalarda Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, İmam Hatip Lisesi meslek dersi ve Arapça branşlarına diğer branşlardan fazla kontenjan ayırarak kendi ruhban sınıfını oluşturmayı hedefliyor.
Ağustos ayında 87 branştan 40 bin öğretmen alacağını duyuran Bakanlık, 9-10 Eylül tarihlerinde atamaları gerçekleştirmiş ve en yüksek alım yapılan ikinci alan olan Din Kültürü ve Ahlak bilgisi Öğretmenliğine 3.953 atama yapmıştı. Açılan toplam kadronun büyük bir kısmının Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenliğine verilmesi kamuoyunun tepkisini çekerken Bakanlık, tartışmalı bir karara daha imza attı. Yapılacak 3 bin 227 ek atamanın 2 bin 65’inin din kültürü ve ahlak bilgisi, 810’unun İHL Meslek Dersleri ve 14’ünün Arapça öğretmenlerinden oluşacağı açıklandı. 

 

‘AYRICALIĞIN BOYUTLARI ORTADA’
MEBBİS verilerine göre, Rehber öğretmenlikte 17 bin 302 norm açığı bulunurken 2628 atama gerçekleştirilmiş, 273 ek atama yapılacağı açıklanmıştır. Söz konusu branşta toplam 2901 atama, norm açığın ancak yüzde 16,7’sini karşılayacaktır. Yine 3671 norm açığı bulunan müzik öğretmenliğine 7 ek kontenjanla birlikte yapılacak 202 atama açığın yüzde 5.5’ini karşılamaktadır.
Seçmeli derslerle birlikte bilinçli bir şekilde artırılan Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenliğindeki norm açığı 15 bin 684, atama sayısı 6018, açığı karşılama yüzdesi ise yüzde 38’dir.
Bu tablo, Milli Eğitim Bakanlığı’nın öğretmen ihtiyaçlarını belirlerken dengeli bir dağılım yerine ideolojik bir bakış açısı sergilediğini göstermektedir. Okullarımızda okutulan derslerin, ders saatlerine bakıldığında da atamalarda Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi branşına ayrılan kontenjanın ne kadar abartılı olduğu görülmektedir. Örneğin, liselerde haftada 1 saat Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi okutulurken, Dil ve Anlatım ile Türk Edebiyatı haftada 5 saat okutulmaktadır. Oysa ki 9-10 Eylül’deki atamalarda Türk Dili ve Edebiyatı branşında 2 bin 470 öğretmen atanırken Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenliğinde ek kontenjanla birlikte 6018 atama yapılmıştır. Haftalık ders saati oranlarına bakıldığında, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerine tanınan ayrıcalığın boyutları da anlaşılmaktadır.

 

‘12 EYLÜL FAŞİST DARBECİLERİNİ ARATMIYOR’
Milli Eğitim Bakanlığı’nın merkez ve taşra teşkilatındaki tüm yöneticilerin branşlarına göre dağılımına da bakıldığında aslan payının Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi branşında olduğu görülmektedir.
Bir okulun açılışıma katılan Nabi Avcı uygulamalarıyla Ömer Dinçer’den hiçbir farkı olmayan  katıldığı okulda önünde diz çöktükleri Hikmetyar’ı (Taliban )  lider gösteren şiir kitabını dağıtan anlayışın geldiği nokta “Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmeninden başka öğretmen, bu dersten başka ders tanımam’’ noktasıdır. 12 Eylül darbecilerinden hesap soruyoruz diyenlerin 12 Eylül faşist darbesinin  metozori Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersine sarılması yetmediği gibi seçmeli derslerde de 12 Eylül faşist darbecilerini aratmamaktadır. Eğitim-İş olarak, siyasi iktidarı eğitim sisteminin ihtiyacı kadar atama yapmaya çağırıyor, Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin, Atatürk Devrim ve İlkeleri ile belirlenen rotasını değiştirmeye hiç kimsenin gücünün yetmeyeceğini belirtiyoruz."