Alaplı’da ilkokul öğrencilerinin dayanışma duygularının arttırılması ve iyilik yapmayı benimsemeleri amacıyla oluşturulan "iyilik ağacı" ilgi çekiyor. 

Alaplı Kılçak İlkokulu idaresince doğru davranışlar edinmeleri ve arkadaşlarına örnek olmaları için hayata geçirilen "İyilik Ağacı Projesi"ne katılan çocuklar, adeta iyilikte birbirleriyle yarışıyor. 

Evde, sokakta ve okulda yaptıkları iyilikleri aileleri ve öğretmenleri yardımıyla not eden ilkokul birinci sınıf öğrencileri, bu notları ağaca asarak arkadaşlarıyla paylaşıyor.

Öğrenciler, "Sınıfta bir arkadaşımızın montu düşmüştü. Onu yerden kaldırdım", "Okulda arkadaşlarım kavga ederken onları ayırdım", "Arkadaşım okul çantasını taşımasına yardımcı oldum" ve "Bahçede çöp topladım" yazılı notlara her geçen gün yenilerini ekliyor.

- "Proje, çocuklarımıza dayanışma duygusu kazandırılması amacını taşıyor"

Kılçak İlkokulu Müdürü Süleyman Bayraktar, AA muhabirine yaptığı açıklamada, projeyle öğrencilerin iyi bireyler olarak yetişmelerine katkı sağlamak istediklerini söyledi.

Öğrencilerin yaptıkları iyilikleri kağıda yazarak ağaca astıklarını, bu uygulamanın onları teşvik ettiğini belirten Bayraktar, "Ülkemizin geleceği çocuklarımıza toplumumuzu ayakta tutan değerlerimizi tanıtmak için iyilik yapma, paylaşma, yardımlaşma ve 'ben' yerine 'biz' bilincini kazandırmak arzusundayız. Öğrencilerimizden her gün bir iyilik yapıp ağaca asmalarını istiyoruz. Proje, çocuklarımıza toplumsal yardımlaşma ve dayanışma duygusu kazandırılması amacını taşıyor" diye konuştu.

Bayraktar, güzel davranışların küçük yaşlarda aşılanmasının önemine değinerek, "Çocuklarımıza iyilik yapma davranışını ilkokul çağında yerleştirmemiz gerekiyor. İyilik Ağacı Projesi'ne okulumuzda ilk defa 1. sınıf öğrencilerimizle başladık. Çocuklar yaptıkları iyilikleri ailesinin ya da öğretmenin yardımıyla yazarak asıyor. Bazıları resmini de çizip paylaşabiliyor. En çok iyilik yapan öğrencileri kitapla ödüllendireceğiz" ifadelerini kullandı.

- "İyilik yapmayı çok seviyoruz"

7 yaşındaki Kerem Tuna Başköy de iyilik yapmayı çok sevdiğini, bunları ailesi ya da öğretmenin desteğiyle kağıda yazarak ağaca astığını anlattı.

En son, sınıfta arkadaşının yere düşen montunu kaldırdığına ilişkin iyilik notunu ağaca astığını aktaran Başköy, evde annesine de yardımcı olmaya başladığını dile getirdi. 

Yiğit Özcan da okulda kavga eden arkadaşlarını ayırdığını belirterek, her gün yeni iyilikler yapmak için arkadaşlarıyla yarıştıklarını söyledi.

Haber: Cem Sürmeneli