Zonguldak İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nün sözlü sınavı sonucunda ataması yapılacak okul müdürleri listesinin ilk 27'sinde Memur-Sen’e bağlı Eğitim Bir-Sen’in 25 üyesinin yer alması, diğer eğitim sendikası yöneticilerinin tepkisine neden olmuş, sendikalar bu durumu önceki gün kaktüslü, cansız manken ve sandalye kırma eylemiyle protesto etmişti.
CHP Zonguldak Milletvekili Ali İhsan Köktürk de, eğitim sendikalarının bu taleplerini TBMM’ye taşıdı. CHP Milletvekili Köktürk, "Zonguldak İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nün yapmış olduğu sınava dayalı müdür atamaları sözlü sınavında skandal” soru önergesini Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı’nın yazılı olarak yanıtlamasını istedi.
Milletvekili Köktürk’ün, Bakan Avcı’ya verdiği soru önergesi şöyle:
“Eğitim-Sen’in açıklamasında, ‘Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Kurumu Yöneticileri Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği doğrultusunda sınava dayalı müdür atamaları için Zonguldak Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından 4-5 Eylül 2013 tarihlerinde yapılan sözlü (mülakat) sınavının sonuçları 6 Eylül 2013 tarihinde açıklanmış ve sonuçlar İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nün web sitesinde yayınlanmıştır. ‘Sözlü Sınav ve Değerlendirme Komisyonu’ tarafından yapılan sözlü sınavlara Zonguldak’ta gölge düşmüştür. Sözlü sınav komisyon üyeleri bir ‘mucize’ yaratarak müdürlük yazılı sınavında barajı zor geçerek, düşük puanlar alan Eğitim Bir-Sen üyelerine 90 ile 98,40 aralığında puanlar verirken; yazılı sınavda Zonguldak genelinde 89,989 puanla ilk sırada yer alan Eğitim Sen üyesine 63 gibi çok düşük puanlar verilmiştir. Zonguldak Milli Eğitim Müdürlüğü ve Sözlü Sınav Değerlendirme Komisyonu’nun açıkladığı liste, öğretmenler tarafından tepkiye karşılanmıştır. Sonuçlar eğitim emekçileri arasında Eğitim Bir-Sen üyesi olanlar ve olmayanlar anlamında ayrımcılık yaratmıştır. Bu durum çok tehlikeli sonuçlar doğuracak,  eğitim-öğretime zarar verecek ve iş barışını bozacaktır’ deniliyor. Buna göre; Sözlü Sınav Değerlendirme Komisyonu üyeleri nasıl belirlenmiştir ve hangi sendikalara üyedir? Atama Yönetmeliği gereği sözlü sınav öncesinde adaylardan yalnızca yazılı sınavdan aldıkları puanlar istenmesi gerekirken (birçok ilde Milli Eğitim Müdürlükleri bu şekilde yapmış); Zonguldak Milli Eğitim Müdürlüğü adaylardan yazılı sınavdan aldıkları puanlar ile Yönetici Değerlendirme Formu’nu niçin birlikte istemiştir? Sözlü sınav öncesinde; yazılı sınavdan aldıkları puanları ve Yönetici Değerlendirme Formu’na göre hesaplanan puanları bilen Sözlü Sınav Değerlendirme Komisyonu, sözlü sınav puanlarını adayların ‘ihtiyacına göre’ mi vermiştir? 89,989 puanla müdürlük yazılı sınavında Zonguldak genelinde ilk sırada yer alan Eğitim-Sen üyesi yönetici adayına mülakat sınavında nasıl 63 verildiğinin mantıklı ve vicdanlı bir açıklaması yapılacak mıdır? 74,747 ile 85,859 aralığında puanlar alan Eğitim-Sen üyelerine 50,80 ile 70 aralığında puanlar verilirken; yazılı sınavda 72-76 aralığında puanlar alan Eğitim Bir-Sen üyelerine 90 ile 98,40 aralığında puanlar verilmesinin mantıklı bir açıklaması var mıdır? Eğitim Bir-Sen üyesi olmayan, ancak yazılı sınavda yüksek puanları olan başka sendikalara üye veya hiçbir sendikaya üye olmayan adaylara da çok düşük puanların verilmiş olmasının mantıklı bir açıklaması nedir? Sözlü sınav öncesinde Çaycuma’da hangi okula hangi kişinin atanacağının birçok kişi tarafından konuşulmuş olmasıyla, yazılı sınav puanı düşük olan söz konusu o kişilere yüksek puanlar verilmesi ve bu kişilerin de Eğitim Bir-Sen üyesi olması bir tesadüf müdür? Şaibe ve torpile karşı mülakata dayalı sınavlarda; soruların kura ile sorulması ve mülakatın kayıt altına alınması yönünde Danıştay’ın birçok kararı vardır. Zonguldak Milli Eğitim Müdürlüğü sözlü sınavının kayıtlarını yapmış mıdır ve bu kayıtlar CD ile adaylara verilecek midir? Zonguldak Milli Eğitim Müdürlüğü’nde atama iş ve işlemlerinden sorumlu şube müdürünün kendisinin de aday olduğu okul müdürlüğü iş ve işlemlerini yürütmesi ne kadar doğrudur ve söz konusu şube müdürünün yazılı sınav puanı 75,758 iken sözlü sınavda da 98 puan alması mantıklı mıdır? Zonguldak Çaycuma Barbaros İlkokulu Müdür Yardımcılığı, Çaycuma Gemiciler İlkokulu Müdür Yardımcılığı, Perşembe Lisesi Müdürlüğü kadroları boş olmasına karşın, boş olarak gösterilmemektedir, bunun nedeni nedir? Yurt genelinde Milli Eğitim Müdürlüğü ve Sözlü Sınav Değerlendirme Komisyonu’nun açıkladığı ve öğretmenler tarafından tepkiyle karşılanan liste ilgili olarak, iptaline yönelik herhangi bir çalışmanız var mıdır? Olacak mıdır? Türkiye genelinde son bir yıl içinde Milli Eğitim Bakanlığı taşra teşkilatına atanan okul müdür ve müdür yardımcılarının sendikalara göre dağılımı nedir? Türkiye genelinde Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı ortaöğretim kurumlarında; ilkokul-ortaokul ve liselerde görev olan kadın yönetici sayısı ve erkek yönetici sayısı nedir?”