Alaplı Atatürk İlköğretim Okulu’nda 1. sınıfa kaydedilen çocukların sınıflarının belirlenmesinde nüfus kullanımına dayalı “ayrımcılık” yapıldığı iddia ediliyor.
Çocuklarını 1. sınıfa kaydettiren öğrenci velileri, nüfusu olan bazı velilerin çocuklarını en çok tercih edilen bir öğretmene kayıt ettirme imkanı bulduklarını iddia ederek, sınıfların hakkaniyete uygun bir şekilde oluşturulmadığını öne sürdüler.
Nüfusu olanın çocuğunu en çok istenen öğretmene kaydettirme imkanı bulduğunu belirten öğrenci velileri şikayetlerini şöyle dile getirdi:


“Biz çocuğumuzu okula kaydettirirken hangi öğretmeni istediğimizi de söyledik. Ancak, çocuklarını okula kaydettiren neredeyse bütün veliler bir öğretmen üzerine yoğunlaşınca, okul idaresi 4 sınıfı kura ile belirleme kararı aldı. 1. sınıflarda alıştırma eğitimi başlamadan iki gün önce yani Cuma günü kuralar çekildi. Kura çekimine beklenenden az sayıda öğrenci ve veli katıldı. Sınıflar kura ile belirlendi, ancak kura çekiminin ardından en çok tercih edilen öğretmene verilen öğrenci sayısı sürekli artarken, diğerlerinin öğrenci sayısı ya düştü ya da yerinde kaldı. Velilerin arasında büyük bir sıkıntıya yol açan bu duyumlar doğrultusunda şimdi soruyoruz: Kura çekimi sonucu her öğretmene eşit sayıda öğrenci verilmesine rağmen, neden üç öğretmenin öğrenci sayısı ya düşüp yada yerinde kalırken, bir öğretmenin öğrenci sayısı yükselmiştir? Bu nüfuzu olan öğrenci velilerinin çocuklarını istediği öğretmene vermesi anlamına gelmektedir ki, bu da ayrımcılık yapıldığının açık göstergesidir. Kura çekiminin ardından alıştırma eğitiminin başladığı ilk günden itibaren çok sayıda öğrencinin okula kaydettirilmesi de son derece düşündürücüdür. Bu durumda olan bazı velilere, çocuklarını istedikleri öğretmene kaydettirebilmeleri için  kura çekiminin ardından okula kayıt yaptırmaları için tiyo mu verilmiştir? Kura çekiminin ardından çocuğunu en çok istenen öğretmene kayıt yaptıran velilerin öğretmen, siyasi ve sosyal kimliği olan nüfuzlu kişiler olduğu doğru mudur?  Okula bağış yaparak çocuğunu istediği öğretmene kayıt yaptıran öğrenci velisi var mıdır? Her şeyden önemlisi, velilerin en çok istediği öğretmenin öğrenci sayısının sürekli artması, tüm bu soruları doğrular nitelikte değil midir? Eğitimde fırsat eşitliğine aykırılık teşkil eden bu durum, iktidarın “Üstünlerin hukuku değil, hukukun üstünlüğü” politikasına da ters düşmektedir. Hakkımızı, devletin ilgili kurumlarına başvurarak aramaya devam edeceğiz. “ 


(Haber Cem Sürmeneli)