Alaplı Belediye Başkanı Dr. Nevzat Çimenoğlu, ilçeye yatırımcıyı çekmenin öncelikle teşvikten geçtiğine dikkat çekti. Düzce'nin teşvik kapsamında olması dolayısıyla yatırımcıların gözbebeği konumunda olduğunu belirten Çimenoğlu, Ülkemizin 100. yıldaki hedefi dünyanın ilk 10 ekonomisi arasına girerek, büyük devletler içerisinde olmak. Bunu gerçekleştirmemiz için birincisi üretim yapmamız lazım, ikincisi de ürettiğimizi satmamız lazım. Üretim yapmak istiyoruz ama maalesef yerimiz yok. Burada jeneratör fabrikası kurulacaktı, ancak yeri birinci sınıf tarım arazisi çıktığı ve Toprak Koruma Kurulu'ndan karar alamadığımız için bu yatırım yapılamadı. 200-250 kişi çalışacaktı bu fabrikada, bu yatırımcımız, ürettiği jeneratörü yurt dışına ihraç ediyor. Dolayısıyla, hem ülkemize, hem bölgemize, hem yöremize bir katma değer kazandıracaktı. Alaplı Çayı güzergahında bulunan diğer sanayicilerimizin de bir sıkıntısı var. Önce bunun çözülmesi gerektiğini düşünüyorum. Alaplı Çayı güzergahınca Mollabey'e kadar olan alanın sanayi bölgesi olması gerektiğini ve bu alanın sanayi üretimine açılması gerektiğini düşünüyorum. İkincisi, sanayicinin bölgemize gelebilmesi için Düzce'deki gibi bölgemize de teşvik verilmesi gerektiğini düşünüyorum. Çünkü, yatırımcı, teşvikten faydalanmak için Düzce'ye gidiyor ancak bizim bölgemize gelmiyor. Böylece bir haksız rekabet de ortaya çıkıyor.
Teşvik konusunda bir şey yapılması gerekiyor. Üçüncüsü; ürettiğimizi satacağız. Bugün İlçemizden Finlandiya'ya makine ihraç ediliyor. Keşke bu makineler burada bir liman olsaydı da buradan gitseydi, İstanbul gibi uzak bir bölgeden gitmek durumunda kalmasaydı. Bugün bölgemizde orman ürünleri, kereste ticareti yapan firmalarımız haftanın üç dört gününü Gebze Limanı'nda geçiriyorlar. Bir Karasu Limanı yapılacak, bir Filyos Limanı yapılacak. Bu ikisi de çok büyük projeler. Eğer, yıllık 3-5 milyon tonluk yük kapasitesine sahip olacak olan Alaplı Limanı koskoca 25 milyon tonluk bir Filyos Limanı'nı tedirgin edebiliyorsa, eğer Alaplı Limanı Filyos'ta yada Karasu'daki limanın önüne bir engel teşkil ediyorsa, bir tehlike olarak görülüyorsa, demek ki, oralardaki limanların, yatırımların yeri yanlış, buradaki limanın yeri doğru. Ben bu limanın Alaplı'ya bir gün muhakkak yapılacağına inanıyorum.
Maliye Bakanlığı, müracaat eden firmaya tahsis vermemiştir ama yarın başka müracaat eden firmalara verebilir ve bu liman Alaplı'ya bir gün mutlaka kazandırılır.
Bu liman hiçbir zaman Alaplı'nın limanı olmayacaktır; Ereğli'nin, Alaplı'nın, Akçakoca'nın, Düzce'nin ve bölgenin limanı olacaktır. Bunun böyle bilinmesi ve herkesin de Alaplı Limanı'nın yapımına destek vermesi gerekir dedi.