Alaplı Tüketici Koruma Derneği Başkanı Halit Tekin, Tüketicileri bankaların verdiği ihtiyaç kredileri konusunda uyardı. Kefilsiz ve kefaletsiz ihtiyaç kredilerinden bankaların masraf adı altında para aldığını savunan Tekin, vatandaşların bu tuzağa düşme melerini isteyerek, "Önce telefonla aranıyorsunuz. Siz özel müşterimizsiniz. Seçkin müşterilerimiz için uyguladığımız bir kredi kampanyasından sizi faydalandırmak istiyoruz diyor. Size en yakın bankaya adınıza 1.000 ve ya 2 bin TL kredi havale ediyoruz, hiçbir masrafı yok, 3 ay sonra ödemeye başlayacaksınız diyor. Bahsi konu banka şubesinde önce adınıza bir hesap açılıyor. Telefonla konuşma devam ediyor. Tabi konuşma bant kaydı olarak kaydediliyor. Kaydedilen bu tür konuşma lar karşılıklı müzakere edilmiş kabul ediliyor. Tüketicinin sonradan ne olduğunu anlayamadığı ve dolayısıyla mağduriyetine sebebiyet vermesi durumunda bu kayıt öne sürülüyor. Hemen İlgili bankaya gidiyorsunuz kredinizi alıyorsunuz. Ancak; Hemen 35 TL Genel müdürlükten şubeye havale ücreti istiyor. Para zaten kendi kasasında bu kasadan o kasaya sadece ödeme talimatı veriyor. Krediyi almaktan vazgeçseniz bile kredi kartı ekstrenize bu havale ücreti yansıtılıyor. Adınıza açılan banka hesabından işletim ücretini ödemeye tabi tutuluyorsunuz. Krediyi almasanız hesap işletim ücreti ve havale ücretini kart ekstrenize yansıtıyorlar. Bankanın kasasında duran ve almadığınız bu para için bile masraf ödemek tüketiciye düşüyor. Tüketiciler kendilerine kurulan bu tuzağa dikkat etmelidir. Kefil kefalet yok ama mutlaka masraf var" dedi.