Bahçeşehir Üniversitesi AB İlişkileri Bölümü Başkanı Prof.Dr. Eser Karakaş, Zonguldak Karaelmas Üniversitesi (ZKÜ) Prof.Dr. Arif Amirov Konferans Salonu'nda "Türkiye'deki Yükseköğretimin Sorunları ve Çözüm Önerileri" konulu bir konferans verdi. Konferansa; ZKÜ Rektörü Prof. Dr. Mahmut Özer, rektör yardımcıları, öğretim görevlileri ve öğrenciler takip etti.
Prof.Dr. Eser Karakaş, İstanbul'da 100 kişilik sınıflarda eğitim verildiğini belirterek, Esenler ilçesinde bunun ortalama 103 olduğunu söyledi. Bilginin öğrencilik yıllarında kıt faktör olduğunu anlatan Karakaş, şöyle konuştu: "Yani ulaşmak için çaba sarf ettiğiniz her birine eşit ölçüde ulaşamayacağınız bir şeydir. Kim ulaşırdı? Daha çok dil bileceksiniz, paranız olacak, yurt dışından dergi getirteceksiniz, yurt dışına gideceksiniz, yurt dışında kontaklarınız olacak, yeni bilgilere ulaşacaksınız. Artık bilgi kıt faktör değil. Herkesin bir bilgisayarı var. Bir internet varsa orta derece İngilizce biliyorsanız 10 dakikada dünyanın bütün bilgilerine ulaşabilirsiniz. Bilgi artık, serbest mal, bedava ulaşıyorsunuz, bu çok önemli bir şey."
Bilginin kıt bir faktör olmaktan çıktığını anlatan Karakaş, şunları söyledi: "Bilginin bir serbest mal, bedava mal olduğu bir müfredat yapısına yapılması gereken en önemli şey bu çağın gereği olan bilginin serbest mal, bedava mal, zahmetsizce ulaşılabilir bir mal olduğu dönemde yükseköğretimin değil öğretiminin bütünün nasıl bir yapıda olması gerektiği konusunda yeterince kafa yormadığımızı düşünüyorum. Sadece eğitim sistemi mevcut bilgi stokunu aktarmakla yetinebiliyor. Mevcut bilgi stoku başka yerlerde artıyor, iyi yükseköğretim o artan mevcut bilgi stokun iyi aktaran sistem oluyor."
Türkiye'de en iyi üniversitelerin Boğaziçi, ODTÜ, Bilkent olduğunu belirten Karakaş, sözlerine şöyle devam etti: "Neden en iyi bunlar. Çünkü, dünyayı en iyi onlar izliyor. Dünyanın artırdığı mevcut bilgi stokunu da öğrenciye zamanında aktarıyor. Ama kendileri mevcut bilgi stokuna katkı yapıyorlar mı? Hayır. Müthiş bir demografik baskı var Türkiye'de. Okul Öncesi Eğitim, Temel Öğretim ve liselerde yaklaşık 12 milyon öğrenci var.
Nitelikli çıktı beklemek şu aşamada bana gerçekçi gelmiyor. Türkiye'de 12 milyonluk bir kitle lise eğitimi görüyorsa bunun ortalamasının nitelikli bir çıktıya sahip olması bana bu aşamada çok zor geliyor. 700 bin civarında öğretmen var çok zor. 100 kişilik sınıflarda hâla ders yapılıyor. Esenlerde ortalama 103. Bundan fazla bir şey beklemek mümkün değil."