Ereğli Belediye Başkanı Halil Posbıyık, gündemde yer alan gelişmeleri değerlendirdi.

Seçim yılına girdik CHP'li belediye olduğum için herkes beni engellemek için aşırı bir titizlik içerisinde. Karayolları yapmıyor Halil Posbıyık alt yapısını yapmıyor diye yalan söyleniyor. Belediye Başkanı olduğum zamandan bu yana yaptığım bir şey önce eleştiriler ardından teşekkür ediliyor. Ereğli'de belediye her şeyi yapmıştır yapıyor, devlet ve hükümet hiçbirşey yapmıyor. Zırnığını koklatmıyor burada

Evlerde büyük hizmetler veriyoruz bu da bir yerlerde rahatsızlık yaratıyor. Mezarlıklar örnek bir mezarlık oluyor, Atatürk Kültür Merkezi'nin proje ihalesi yapıldı, pazaryerinde hiçbir sıkıntı olmayacak, terminalin ihalesi bitti yakında kazma vurulacak her şeyimiz hazır ama taşınmasını bekliyoruz, şahıstan binayı aldık yakında kent müzesine başlıyoruz

AK Partili Belediye Meclis üyelerinin meclis gündemine verdiği 3 önerge diğer meclis üyelerinin oyları ile kabul edilmedi.  Ereğli Belediye Başkanı Halil Posbıyık, Ak Partili Belediye Meclis Üyelerinin 2012 yılı faaliyet raporlarına ilişkin eleştirilerine yanıt verdi gündemde yer alan son gelişmeleri değerlendirdi.  Ereğli Belediye Meclis üyelerinin derslerine iyi çalışmadıkları için konulara yeterince hakim olamadıklarını belirten Posbıyık, Meclise gelip de mecliste 1-2 konuda basına kendilerini gösterdikleri için dünyadan haberleri yok dedi.

3 ADIMLIK YERE GİDİP BAKMADAN

Meclis üyesi Yusuf Kalay'ın, Cehennemağzı Mağaralarında bulunan anfi tiyatroya ilişkin sorusuna ise Posbıyık, Yusuf Kalay diyor ki 'Cehennemağzı Mağaralarında eksiklik varmış onu gazeteden okudum Valilik ve Kültür Müdürlüğü öyle açıkladı' Sen meclis üyesisin atlayıp gideceksin. Orada çiçekler ekildi müteahhit eksiklikleri belediye tuvaletleri, kantini yaptı valiliğin yazdığı yazıya dayanarak daha burası bitmedi dersen Ereğli'ye hizmet etmiyoruz demektir. Meclis üyesi olarak daha ne yapılıp yapılmadığı haberin yok, 3 adımlık yere gidip bakmaktansa valiliğin yaptığı açıklamaya bakıyorsun sözleri ile yanıtladı.

CHP'Lİ BELEDİYE OLDUĞUMUZ İÇİN

Posbıyık konuşmasında, Bütün mesele zaten seçim yılına girdik CHP'li belediye olduğum için herkes beni engellemek için aşırı bir titizlik içerisinde. Karayolları yapamıyor Halil Posbıyık alt yapısını yapmıyor diye yalanlar söyleniyor. Niçin CHP'li belediye olduğum için dedi.

2007'DE TİCARET ALANI İLAN EDİLDİ

Posbıyık kent meydanı ile ilgili eleştirilere ise şu sözlerle yanıt verdi:

Terminal alanındaki bölge Emniyet Genel Müdürlüğü gelir benim satışa çıkardığım arsa içeriye girme yapar otoparka doğru tekrar gelir askeri binalar başlar. Başından beri bizim yapacağımız kent meydanı orası ile ilgili değil. 2007 Yılında bugün satışa çıkarılan arsayı meclisten meclis üyelerinin oyları ile ticaret alanı olarak ilan etmişiz. Bunu araştırın daha dün orayı ticaret alanı yapmadık. Belediye Başkanlık Sarayını şuan otobüs yazanelerinin bulunduğu alana yapacağız paramız yetmezse bu ticaret alanını satacağız oturduğumuz mevcut belediye binasını satacağız ve de ikisinin parası ile başkanlık sarayını yaptıracağız dedik.

CANDAN YALAN SÖYLÜYOR

Ak Parti Zonguldak Milletvekili Ercan Candan'ı da eleştiren Posbıyık konuşmasında şunları söyledi:  Milletvekili Candan, 'Halil Posbıyık ile konuştuk diyor Ankara'da 2 tane proje yapacaktık, biri hükümet binası birisi de emniyet binası' diyor. Göz göre göre de yalan söylenmez. Sen bu işleri bilemezsin sayın Candan, sen rektörlüğü bilirsin. Ben sana projeleri getirdim gösterdim Üstün Erçeliğin olduğu yere Kaymakamlık binası için 4 bin m2'yi bedava veriyorum dedim, projeyi de çizdim. Onun yanında da park tarafına da belediye binası imar ve revizyondan geçti bunlar. Yeri bedava veriyorum benim tek talebim Adliye binası yerine taşındığında orası yeşil saha olsun yeri de istemiyorum hazinede kalsın. Kaymakamlık binasını bu gösterdiğim yere yapıp taşıdığımızda orası da yeşil alan kalsın. O bölgeyi altı 2 katlı otopark bir alan yapacağız yaşlıların oturduğu gençlerin oturduğu süs havuzların olduğu bir kent meydanı çıkaracağız dedik. 3 Bin kapasiteli otopark yapacağız diyor, 3 bin araç  kapasiteli otoparkı pazaryerinin dibine gitsen yine yetiştiremezsin. Benim anlattığım projeyi başka şekilde anlatıyor. Ben bunu revizyondan geçirdim, Mal Müdürlüğü beni mahkemeye verdi. Kaymakamlığa bedava yer verdim ama mal müdürlüğü beni mahkemeye verdi bu imar planı bozulsun diye. Biz oradan yer istemiyoruz dedi. Ereğli'de bir tane tehlikeli bina var o da depremden dolayı Kaymakamlık binası.

İHANET MUHALEFETİ YAPMAYIN

Benim satılığa çıkardığım yer kent meydanı ile alakası ilgisi yok. 2007 yılında ticaret merkezi yapıldı satılacaktı şimdi kur alacakmış tur alacakmış yok böyle kardeşim bir şey. Seçim yılı yaklaştı muhalefet yapacaksınız saygı duyuyorum ama Ereğli'ye ihanet edecek şekilde muhalefet yapmayın.

PAZARYERİNE DEMO YAPIYORUZ

Pazaryerine bir demo yapıyoruz 30 m2 uzunluğunda pazaryerinin üzerini kapatıyoruz hemen itirazlar başladı. Olmadı şudur budur, 60 bin TL para harcıyoruz. Emekliler orada Ziraat Bankasından para alıyorlar yağmurda güneşte anaları dinleri ağlıyor vatandaşı düşünen yok. Bittiği zaman Allah razı olsun bize de yapın diyecekler. Sistem bu yeniliği kabul etmiyorlar. Pazaryerindeki herkes bu işi yaptığımız için teşekkür edecekler. Ne yapıyoruz orada binamızı yapıyoruz bu arkadaşlarımızı o binalara taşıyacağız. Şimdiden Mali işlere bakan arkadaşlarımız bankalar ile görüştü mülkiyeti ucuz fiyat olsun uzun taksitle almak için ön görüşmeleri yaptılar. Orada ne olacak orası tamamen yıkılacak Bağlık'a çıkan itfaiyeler rahat çıksın diye yol genişletilecek istinat duvarı yapılacak.

PAZARYERİNE KENT MEYDANI

Hicabi'nin Lokantasının olduğu alana 2 tane evlendirme dairesi altında da resim sergisi o alan tamamen boş altında 2 katlı otopark yine yaşlı gençlerin oturması için bir kent meydanı ortaya çıkacak. Diyorlar ki hala bunlar yapılmadı hemen olmaz ki pazaryerindeki arkadaşlar oraya taşınmadan bunu yapamazsın, terminal ihalesini yaptık yakında kazma vurulacak terminali oraya taşımadan terminalde bu işlemi yapabilir misin? eleştirin saygı duyuyorum ama biraz mantıklı eleştirin.

BU ŞARTLARDA BELEDİYECİLİK YAPIYORUZ

Şöyle Türkiye'ye bakın ekonomik yönden bitmiş aç insanlar sokaklarda ne bize bakan vekil var herkes bana geliyor. Açım işsizim diye insanlar bana geliyor. Biz bu şartlarda belediyecilik yapıyoruz. Alaplı'da 3 aydır taşeronlar maaş alamıyor bir çok yerde aynı. Belediye Başkanlığı benim anlayışıma göre şudur ben liderim ilk defa yanımda çalışan memurun işçinin taşeronun alın terini veririm ondan sonra yatırım yaparım. Yanında çalışan insanın parasını vermeden asfalt ve parke döküp ben asfalt döktüm demek belediye başkanlığı değildir. Kaç tane belediye sayarsınız böyle bu teşekkür edilmez mi? İşçilere yüzde 49 memurlara yüzde 51 zam verdik. Hiçbir yere borcumuz yok.

AKM'NİN PROJE İHALESİ YAPILDI

Evlerde büyük hizmetler veriyoruz bu da rahatsızlık yaratıyor bir yerlerde. Mezarlıklar örnek bir mezarlık arkadaşlarımızı her tarafa gönderiyoruz. Atatürk Kültür Merkezi'nin proje ihalesi yapıldı. Pazaryerinde hiçbir sıkıntı olmayacak. Pazaryerinde kışkırtmaya devam ediyorlar, etsinler bitince teşekkür edecekler. Terminalin ihalesi bitti yakında kazma vurulacak her şeyimiz hazır ama taşınmasını bekliyoruz. Şahıstan binayı aldık yakında kent müzesine başlıyoruz.

CANDAN İYİ DİNLESİN BUNLARI GÖRÜŞECEĞİZ

Ereğli'de belediye herşeyi yapmıştır yapıyor devlet hiçbir şeyi yapmıyor hükümet yapmıyor zırnığını koklatmıyor buraya. Bitirdiler Ereğli'yi. Şimdi bunu da söylemek zorundayım Candan beni iyi dinlesin bunları görüşeceğiz demir çelik genel müdürlüğünün yanında deniz dolgu alanı var orada gençlik merkezi yapacağız. Orada o bölge dolgu alanından denize geçme. Maliye Bakanlığı bir imza atsa yarın çalışmaya başlayacağız. O zaman arkadaşlar rahatsız oluyor o milletvekilinin kulağına gitsin burası CHP'li belediye diye işlem durduruldu.

Posbıyık'ın sözlerine AK Partili Belediye Meclis Üyeleri zaman zaman tepki göstererek eleştirdi.

Toplantıda gündemde yer alan maddeler görüşüldü.