Bu haber kez okundu.

'EĞİTİMDE SORUNLAR KRONİKLEŞTİ'

KESK'e bağlı Eğitim-Sen Zonguldak Şube Başkanı Orhan Yılmaz, 2009-2010 eğitim-öğretim yılının ikinci yarısına başlarken Türkiye'deki eğitim sisteminin artık kronikleşen sorunlarının bütün ağırlığıyla varlığını sürdürdüğünü belirtti.
Orhan Yılmaz, konu ile ilgili yaptığı yazılı açıklamada şunları söyledi;
"EĞİTİME BÜTÇEDEN AYRILAN
PAY REEL OLARAK AZALDI"
"Bir yandan eğitimin bir hak olmaktan çıkarılarak ticarileştirilmesi bu sorunların derinleşerek boyut kazanmasına neden olurken, diğer yandan AKP bu süreci gözü kara bir kadrolaşma çabasıyla birlikte yönlendiriyor; demokratik, laik, bilimsel eğitim ayaklarına altına alınıyor. AKP hükümetinin eğitim alanındaki icraatları, eğitim öğretim yılının ikinci yarısına aynen devredildi. Buna göre; eğitime bütçeden ayrılan pay reel olarak azaltıldı. 2009 yılında bütçeden eğitime ayrılan pay, 27 milyar 883 milyon TL iken bu rakam; okul, derslik, öğretmen ve öğrenci sayısının artmasına rağmen 2010 yılında 28 milyar 237 milyon 412 bin TL oldu. Oysaki 2010 yılı enflasyon oranı yüzde 5,3 olarak tahmin ediliyor. 2009 rakamlarıyla ilköğretimde okullaşma oranı erkeklerde yüzde 96.99, kızlarda yüzde 95.97, ortaöğretimde ise, erkeklerde yüzde 60.63, kızlarda yüzde 56.30 olarak gerçekleşti. İlköğretim zorunlu olmasına karşın ilköğretim çağ nüfusunun yaklaşık yüzde 5'i eğitim hakkından mahrum. Türkiye'de 4 milyon 930 bin 12 kişi hala okuma yazma bilmiyor. Bu sayı, okuma yazma öğrenecek yaştaki 6 yaş ve üstü nüfusun yüzde 7,68'ine denk geliyor. Okuma-yazma bilmeyenlerin içinde kadınların oranı yüzde 79,98'dir."
"ÖZELE ÇEVİRMEK İÇİN ÇALIŞMALAR BAŞLADI"
"Okulların fiziksel koşulları bu yıl da iyileştirilemedi; araç-gereç, kütüphane, altyapı donatım yetersizlikleri hala giderilemedi. Öğrenciler, büyük kentlerde 40-50 kişiye varan kalabalık sınıflarda, kırsal kesimde ise birleştirilmiş sınıflarda öğretim görmeye çalışıyor. Oysaki salt ilköğretimde öğrencilerin 24 kişilik sınıflarda sağlıklı bir biçimde tekli eğitim görebilmeleri için gerekli olan derslik sayısı 125 bin 853'dür. Ders kitaplarının içeriği bilimsellikten uzak ırkçı-gerici ve cinsiyetçi öğelerle doludur. AİHM kararlarına rağmen zorunlu din dersi uygulamasında ısrar ediliyor, başta Aleviler olmak üzere başka inançtan olan ya da herhangi bir inanışı olmayan ailelerin çocuklarına yönelik ayrımcı uygulamalar sürüyor. Evrensel nitelikli temel bir insan hakkı olan anadilinde eğitim konusunda herhangi bir adım atılmıyor. Kürt açılımı, Alevi açılımı, Roman açılımı gibi girişimlerde bulunan bir iktidar döneminde bu uygulamaların devam ediyor olması söz konusu girişimlerin samimiyetsizliğinin göstergesidir. Milli Eğitim Bakanlığı'nın dershaneleri 2014 sonuna kadar özel okula çevirmek için çalışma başlatmasını beraberinde getirdi. Milli Eğitim Bakanlığı Stratejik Planı dâhilinde, önümüzdeki 4 yılda dershanelere arsa tahsisi, vergi indirimi vb. teşvikler verilmesi yoluyla bu kuruluşların özel okullara dönüştürülmesinin amaçlamaktadır. Bu çaba, kamu kaynaklarını eğitimin kronikleşmiş özel okul ve dershane sahiplerini güçlendirmek için seferber edilmesi anlamına geliyor."
"ATAMASI YAPILMAYAN
ÖĞRETMENLERİN SAYISI 320 BİNİ AŞTI"
"Eğitimde 'üstü örtük özelleştirme' uygulamaları bütün hızıyla devam ediyor; kamu-özel işbirliği çerçevesinde okullarda kamusal finansmanın yerini büyük ölçüde özel kesimden, şirketlerden sağlanan finansmana bırakıyor. Okullarda şiddetin önüne geçilmesi ve güvenliğin sağlanması bir dizi ekonomik ve sosyo-kültürel önlemle üstüne gidilebilecek bir olgu görmekten çok salt asayiş sorunu olarak gören bir zihniyetle çözümlenmeye çalışılıyor. Öğretmen açıkları geride kalan dönemde azalacağına arttı ve ataması yapılmayan öğretmenlerin sayısı 320 bini aştı. OECD ülkeleri baz alındığında ilköğretimde 216 bine, ortaöğretimde 98 bine toplamda 314 bine yakın öğretmen açığı bulunuyor. Geçen yıl en az 130 bin öğretmen açığı bulunduğu bizzat Milli Eğitim bakanlığı Personel Genel Müdürü tarafından dillendirilmesine rağmen, Milli Eğitim Bakanlığı'nın bu yıldan itibaren Şubat ayında öğretmen ataması yapılmayacağını açıklamış olması ise düşündürücüdür. Öte yandan Milli Eğitim Bakanı Nimet Çubukçu'nun sözleşmeliliğe karşı olduğu yolundaki ifadelerine rağmen sözleşmeli ve ücretli öğretmenlik istihdam edilmesi uygulamaları devam ediyor."

Anahtar Kelimeler:
Misafir Avatar
İsim
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

Bunlar da Dikkatinizi Çekebilir

banner251

banner185


banner294