AKP Zonguldak Milletvekilleri Fazlı Erdoğan ve Polat Türkmen, İl Başkanı Uçar, Ereğli ve Alaplı İlçe Başkanlarının katılımı ile gündeme ilişkin değerlendirmelerde bulunuldu.

Ölüm yolu olarak adlandırılan Yeşiltepe-Kepez yolunun siyasete değil bürokrasi engeline takıldığın belirten Erdoğan, "Burayı Ereğli Belediyesi sınırlarına katma arzusu içerisindeyiz. Kepez tepesindeki 12 dönümlük bir alan Sesli döneminde meclis kararı ile inşaat ruhsatı iş merkezi ruhsatına çevrilmiş Alanın sahibi de mahkemelik olduğu için işi uzatıyor" dedi.

Erdemir'in Hazine ile ilgili mahkeme sürecini değerlendiren Erdoğan, Erdemir'in Ereğli'ye yüzünü döneceğini belirterek, "Yöneticiler bu konuda duyarlılık gösterecektir. Erdemir'in havası konumu durumu, mamülleri ile bu bölgeye verdiği avantajların yanında dezavantajları da vardır" sözleriyle konuştu.

DDY arazilerinin devri ile ilgili ortaya çıkan spekülasyonlara değinen Milletvekili Erdoğan noktayı şu sözlerel koydu: Daha önce hem Ereğli'de hem de Ankara'da DDY arazilerinin satış büroları kurulmuş denildi, evet birileri hesap içerisinde olmuş olabilir. Bizim hesabımız Ereğli'dir.

Ereğli Belediyesi'nin İller Bankasından arıtma tesisi kurulması yönünde teklif aldığını bu tesisin mutlaka kurulması gerektiğini vurgulayan Milletvekili Erdoğan, pazaryeri, mezarlık, terminal gibi projelere kredinin çok rahat bulunacağının altını çizerek, "Bizden ne istiyorsanız hangi konuda olursa olsun buyurun gelin. Projelere İller Bankasından kredi bulamazsak parayı ben kendi cebimden vereceğim, bu kadar iddialıyım" sözleriyle ifade etti.

TOKİ yolu ile ilgili Posbıyık'a gönderme yapan Erdoğan, "Toplu konutu Ereğli'ye yaparken dönemin Valisi ve Belediye Başkanı alt yapıyı yapacaklarına dönük protokole imza attılar. Devletin bağlayıcılığı devamlılığı varsa biri gitti biri geldi ben yapmam diyemez. Benim dozer kepçem yok. Kavga için değil bilinçli konuşuyorum, mayınlı tarlada yürüdüğümü de çok iyi biliyorum o mayınlı tarlada o mayına basmayacağım?

AKP Zonguldak Milletvekilleri Fazlı Er doğan, Polat Türkmen, AKP'li Gökçeler ve Gülüç Bele diye Başkanları, AKP Zonguldak İl Başkanı Hamdi Uçar, Ereğli İlçe Başkanı Erol Şahin, Alaplı İlçe Başkanı Faruk Çaturoğlu ve AKP'li yöneticiler ve yaklaşık 50 gazetecinin  katılımı ile Ereğli Keşan Restaurant'ta bilgilendirme toplantısı gerçekleştirildi.
AKP Zonguldak İl Yönetiminde Tanıtım ve Medya Baş kanı olan İsmail Öztürk'ün toplantının düzenlenme amacını belirten konuşmasının ardından AKP Ereğli İlçe Başkanı Erol Şahin AKP iktidarının yaptığı çalışma lar ile ilgili bilgiler verdi. AKP İl Başkanı Hamdi Uçar'da demokratik açılım ile ilgili düşüncelerini açıkladı. Zonguldak Milletvekili Polat Türkmen'de genel bir değerlendirmenin ardından konuşan Milletvekili Fazlı Erdoğan yaklaşık 20 dakikalık konuşmasında ülke gündemini değerlendirdi. Ereğli'yi beldeleri ve köyleri ile bir bütün olarak değerlendirdiğini söyleyerek gazetecilerin sorularını yanıtlayan Erdoğan, kamuoyunda çok konuşulan Devlet Demir Yolları arazilerinden halk dilinde ölüm yolu olarak adlandırılan Yeşiltepe-Kepez yoluna kadar pek çok konuda son gelişmeleri anlattı.

BELEDİYE SINIRLARINA
DAHİL ETMEYE ÇALIŞIYORUZ

Yıllar önce yapılan Kepez yolu standartları uygun değil, cepler yok. Belediye ve Karayolları işbirliğini sağla yıp Kepez yolunu Ereğli Belediyesi sınırlarına katma arzusu içerisindeyiz. Bunu yapabilmek için alternatif yol olması şartı var. Ereğli ve Alaplı Organize Sanayi Bölgesinde 4.5 kilometre yol yaptık. O yolun devamında 17 km'lik Zonguldak ana yoluna bağlanacak bir proje Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından çiziliyor. Yolun gidiş güzergahı netleşmeden programa da alınmıyor. Bu programın 2010 yılı 6.  ayına kadar programa koydurmak 2011 yılında da yaptırmak istiyoruz. Bu yol yapılırken mevcut Kepez yolunun iniş noktasın da dört yol ayrımı var. Özel sektörün bir yeri var. Kısmet Marketinin sahipleri ile ilgili geçmişte oralarda bir iyileştirme yapılmış, Murat Sesli döneminde. İnşaat ruhsatı iş merkezi ruhsatına çevrilmiş meclis kararı ile. Bürokrasinin eksikliği bunlardan imza alınmamış. Vatandaş da kendi işini yaptıktan sonra yola terki ne zaman inşaata başlarsam o zaman yaparım diyor. Biz bunun bedeli ile ilgili 50+40 olmak üzere 90 bin TL. para çıkarttık.

BÜROKRASİ ENGELLİYOR

Belediye Başkanı Halil Posbıyık'ın sözü ile 100 milyar la bu işi çözmeye gayret ettik. Kaymakamla o arkadaşlarla toplantılar yaptık. 12 Dönümlük arazinin 900 metresini kavşak için karayolları projesine uydurmak zorundayız. Arkadaşımız belediye ile mahkemelik olduğu için işi uzatıyor. Bitiremedik bitirememenin nede ni bize ait sebep değil. Bu işi siyasetçi engellemiyor bürokrasi engelliyor. Ama benim 90 bin TL bir yere verildi ya o parayla işi çözeceğiz ya da o parayı geri alıp başka bir yerin işini çözeceğiz. Bu yol güzergahı önemli, takip ediyoruz inşallah kısa sürede çözülecek.

ERDEMİR'İN ARSALARI

Ereğli Demir ve Çelik Fabrikaları özelleştirilirken Ereğ li'de gerçekten arzu edilen birlikteliği bulamadık. Dev bir şirket Erdemir'i aldı, çalıştırıyor. Ülkemiz için önem li bir yeri var. Ama özelleştirme arifesinde Çaycuma'da yaptığımız başarılı hizmeti burada yapamadık. 48-'lerdeki yer Devrek Yol ayrımındaki arsa bir takım sos yal tesisleri özelleştirme kapsamından ayırıp gerek belediyemize gerek özel idareye aktaramadık bu bizimde bir eksikliğimizdir. Biz bu konuda bir mesafe almak için uğraştık ama yetkili olamadığımız için imza atıp ben burayı istiyorum dediğimiz zaman Erdemir'in tamamını satıyorlar ben bir dilimini alayım size vermem anlayışından ötürü bunlar engellendi. Biz bir yolunu bulup bunu çözmeliydik. Şimdi bu tren kaçtı. Özelleştikten sonra Erdemir'in içerisinde bir takım kamu olarak eskiden çalışıldığı zaman hazine arazileri kamu üzerinde kamu şirketleri için kullanılabilirdi. Özel şirkete geçtiği zaman hazine arazilerinin bedeli yatırılmadan hazine arazisi kamu dışında bir başka özel sektör tarafından kullanılamaz hükmü vardır Anayasa'da. İşte bu hüküm çerçevesinde 9 bin 44 veya 4 bin 99 metre kare bir yer.

ERDEMİR YÜZÜNÜ
EREĞLİ'YE DÖNECEKTİR

Ereğli Kaymakamlığı, Maliye, hazine, Erdemir'in sınırları içerisinde tapusu kamuya ait olmak üzere özel şirketten yer talebinden bulunulmuş. Şuana kadar 1.702 metre kare yerin ecrimisilini yılda 2.5 milyar civarında Erdemir parayı ödüyor. Bunun mahkeme süreci devam ediyor ikinci mahkemeyi hazine kazandı. Bir üst mahkemeye Erdemir tarafından götürüldü. Erdemir diyor ki "bana ayıplı mal satmışsa benim suçum değildir bu. Ben bilgi bankasına gittim, Erdemir'in neyi var ne yok çıkarttım. Onun içerisinde her şeyin bana ait olduğun biliyordum onun içerisinden bazı şeyler hazineye aitse bana burayı özelleştirme idaresi sattı" Özelleştirme idaresini mahkemeye verdi. Anayasa'da mahkeme açık. Bizim arzumuz illa demir çeliğin hizmet binasını istemiyoruz boşta olan yerleri varsa kaldı ki var önümüzdeki zaman diliminde bunun çözülmesi lazım. Erdemir, Ereğli'ye yüzünü dönecektir, bütünleşecektik. Erdemir Yöneticileri bu konuda duyarlılık gösterecektik buna inanıyorum. Erdemir'in havasıyla konumuyla durumuyla mamülleri ile bu bölgeye verdiği avantajların yanında dezavantajları da vardır.

EVET BİRİLERİ
HESAP İÇERİSİNDE

Birinci treni kaçırdık ikinci treni kaçırmak istemiyorum. Benim yakınlarımdan ve Belediye Başkanımızdan da telefon geldi. Devlet Demir Yollarının yerinin bir bölümünü birileri almış, Fazlı Erdoğan'da bu işin içindeymiş türünden dedikodular vardı bundan utanıyorum. Ben bitmeyen bir yazı üzerine hiçbir şey konuşmam. İnanın 6 aydır amentü gibi bunu ezberliyorum. Devlet Demir Yolları Hazine arazisinde mekik okuyorum. Buradaki yerel yöneticiler Ankara'ya geldi konuştuk, görüştük. Burada 379 dönüm arsa var. Bu iki parselden ibaret ayrı ayrı yerlerde. Bunun 160 dönümü sit alanı, yeşil alan bir yapılaşma yok. Ereğli Belediyesi ile diyalog içerisinde imar çalışması yaptık. Eğer bu imar çalışmasın yapmasaydık bu noktaya gelemezdik. Burası özelleştirme masasında biz bunu dondurduk buzdolabına koyduk. Buradan içeri kimse giremez. Ama öyle bir konu ki daha önce hem Ereğli'de hem Ankara'da buraların satış büroları kurulmuş, birileri evet bir hesap içerisinde olabilir. Bizim hesabımız Ereğli birinci treni kaçırdı, ikinci treni kaçırmasın.

ORTA YOL BULMAK İSTİYORUZ

Adliye Binası, okul, hastane, kamu binalarını buraya yapmak için Devlet Demir Yollarının Vergi Borcuna mahsuben Hazineye devrini sağlamaya çalışıyoruz. Buranın değerleri belli hem hazine hem DDY Genel Müdürlerini aynı masaya oturttuk konuşturduk. Devlet Demir Yollarının bütün vergisini buradan kapatmak istiyor. Dedik ki bunun değeri bu kadar değil fiyatı biraz aşağıya çekerek orta yol bulmak istiyoruz. Bununla uğraşırken yeni bir gelişme daha oldu. Sit alanları, yeşil alanlar tarihi eser konumunda oluyor. Kültür Bakanlığından izin alınması gerekiyor. İşte bu izin alındıktan sonra biz bu işi çözeceğiz. Enaz bir ay'a ihtiyacımız var. Dedikodulara kimsenin inanmamasını istiyorum, bildiğiniz duyduğunuz bir şeyler varsa bana bildirin.

MEVCUT HASTANEYE KAMPÜS HEDEFİ

Mevcut hastanenin yerini üniversite kampusu olarak düşünüyorum. Orası başkaları tarafından arzu edilebilir biz oraya kayarken oralara da birileri konmak istiyor. Toplu Konut İdaresi ile konuşuldu bir şeyler yapılmaya çalışılıyor.

DİYALOGLU HİZMET

Diyalog içerisinde Ereğli'ye hizmet etmek istiyorum. Halil Bey seçilmiş bir belediye başkanıdır. Özel bir dönemden geçiyoruz, en yoğun diyaloga ihtiyaç olduğumuz bir süreç. Biz bir heyet ile birlikte bundan 3-4 ay önce Ankara'da genel müdürlük, müsteşarlık düzeyinde görüşmelerimiz oldu. İller Bankası kredileri verirken yıllık program planlama yapar. Yıllık planlamayı 9. ayda götürürseniz o sene bitmiştir, 11 ayın sonunda götürürseniz 2011 yılına programına yetiştirirsiniz ve 10 yıllık vadeli kredi alırsınız. Gerek pazaryeri, mezarlık, terminal, iş merkezleri olarak Ereğli için ne yapılacaksa Ereğli'nin kredi sorunu yok.

ARITMA TESİSİ ÖNEMLİ

Ereğli Belediyesi İller Bankasından bir teklif aldı arıtma tesisi kurulması konusunda bu çok önemlidir. Bizden ne istiyorsanız hangi konuda olursa olsun buyurun gelin, 11. Ayın sonuna kadar dilekçenizi verin kredi bulamazsanız ben cebimden vereceğim bu kadar da kendimden eminim. Ben enayi değilim devletten zengin değilim. Hodri meydan diyorum verilmedi falan yok birinci öncelik ishale hattının yanında arıtma tesisidir. Ama arıtma tesisi kurmuyorsan bu ayrı bir konu. Mezarlık, pazaryeri, terminal projesi gel kredi hazır. Ereğli'nin revizyon konusu var. 20 Yıldır geliyor, son haftaya gelindi hemen bitsin. Arkadaş 20 yılın eksikliğini ne Fazlı Erdoğan ne İmar ne Fen İşleri Müdürüyüm ne de Belediye Başkanıyım, ben milletvekiliyim, köprü görevi kuruyorum. Ereğli'nin revizyonu buradaki mimarlar, mühendisler, Ereğli'yi iyi bilenler bu güne kadar durmuş durmuş bugün hemen bitir diyorlarsa İller Bankası bir fotoğraf ortaya koyuyor bu yazı belediye de var. Sen birinci adımı atacaksın, yazacaksın çizeceksin şekillendireceksin aşamaları var.

MAYINA BASMAYACAĞIM

Toplu Konutu yapanlar yolunu da yapar derse birisi, bende şunu söylerim Ereğli'nin bu kavga için değil bilinçli konuşuyorum çünkü dengeleri de biliyorum mayın tarlasında yürüdüğümün de farkındayım ama basmayacağım o mayına. Ereğli'nin bütün mahallelerinde yaptı evini imar falan yoktu, belediyeler geldi o evlerin arasındaki yolları yapıp hizmet götürdü. Götürmedik diyen varsa gelsin konuşsun. Ereğli'yi açmak adına 258 tane toplu konut yaptık. Bir yerimiz var yeni evler yapmak istiyoruz. Mevcut yolu iyileştireceğiz.

TOKİ YOLU

Zaman içerisinde de revizyon bitecek, imar yolu da belli olacak ondan sonra da açıkçası mevcut yolu genişleterek yol gelecek. Başka bir güzergahtan mı gelecek bu benim de açıkça meselem değil. Bir devlette devamlılık esası vardır. Biz toplu konutu oraya yaparken dönemin Valisi Yavuz Erkmen, Belediye Başkanı Murat Sesli ortak bir protokole imza atılar. Buraya toplu konut gelirse suyunu, yolunu, enerjisini alt yapı hizmetlerini biz buraya getiririz getirmekle de yükümlüyüz dediler ve imzayı attılar. Devletin bağlayıcılığı devamlılığı varsa biri gitti biri geldi ben yapmam diyemez. Benim dozer kepçem yok.

PARA KOYDURDUK

Kabasakal, Sakindere, Pençes Deresi ile ilgili Devlet Su İşlerine gittik geçen sene burada toplam projelerin tamamı 4.5 trilyon biz oraya 450 milyar para koydurduk. Yüzde 10'u konsun ihale olsun devamı gelsin dedik. Bazı şeyler olmuyor elimizde değil. Bir yıldan beri Kastamonu bölgesi buraya gelip gidiyor. Güzergah konusunda ortak bir nokta olması gerekiyor. DSİ'ye ait olan yerlerin duvarın yap devamını getir dedik. Yılbaşına kadar 450 milyarı harcarlarsa hakkımızı helal ediyoruz."