Memur-Sen’e bağlı Eğitim Bir-Sen Çaycuma Temsilciliği Yönetim Kurulu Başkanı İhsan Günay yaptığı basın açıklamasında, “ithal öğretmen” haberlerini hayretle karşıladıklarını belirtti. Günay açıklamasında şunları söyledi;
“40 BİN ÖĞRETMEN İTHAL ETMEYİ PLANLAMASININ KABUL EDİLEBİLECEK HİÇBİR TARAFI YOKTUR”
“Atanamayan öğretmenlerin çığlığı kulakları çınlatırken, KPSS hırsızlığı sinirleri tahrip, adayları mağdur ederken, 16 bin İngilizce öğretmeni adayı sırada beklerken, Milli Eğitim Bakanlığı’nın geliştirdiği (!) söylenen bir proje çerçevesinde 40 bin ‘ithal öğretmen’ getirmeyi planladığı yönünde çıkan haberleri ibret ve hayretle takip ediyoruz. Basına yansıyan şekliyle, ‘Yabancı Dil Öğretiminin Geliştirilmesi Projesi’ kapsamında ihtiyaç seviyesinde yabancı dil konuşamama sorununu çözmeye yönelik olduğu ifade edilen proje(!) hakkında Bakanlık yetkilileri açıklama yapmalıdır. Bazı özel okullarda dil öğretiminde pratik için ‘Yabancı Öğretmen’ istihdamı uygulamasından ilhamla Milli Eğitim Bakanlığı’nın her yıl 10 bin olmak üzere 4 yılda toplam 40 bin öğretmen ithal etmeyi planlamasının kabul edilebilecek hiçbir tarafı yoktur. Eğer gerçekse, hangi rant çevrelerinin pazarladığı bilinmeyen proje hakkında kamuoyunun bilgilendirilmeye ihtiyacının olduğunu ortadadır. İşsizlik oranının yüzde 12’lerde olduğu ülkemizde, eğitim fakültelerinden mezun kalifiye elemanlar istihdam için beklerken, basına yansıyan ithal öğretmen haberlerini makul ve mantıklı karşılamamız beklenemez. Bakanlığın, yabancı dil öğretimimizle ilgili sorunu masaya yatırıp, öğretim yöntemlerimizi sorgulamak, hizmet içi eğitimle mevcut kadroların verimini yükseltmek, atama bekleyen Yabancı Dil Öğretmeni adaylarının adaptasyonu ve bunları talebe uygun hale getirmek gibi çözümler yerine ithal öğretmen istihdamı ile gündeme gelmesini hayretle karşıladık. Eğitim Bir-Sen olarak, kesinlikle ‘İthal Öğretmen’ istihdamına karşı olduğumuzun bilinmesini istiyoruz. Sözleşmelilerin kadroya geçirilmesi ve yeni öğretmen alımı konusundaki taleplerimizi, kadro yetersizliği gibi bir bahane ile öteleyen, öğretmen açığının 150 bin olduğu bir ortamda 350 bin öğretmen adayının taleplerine cevap veremeyen Milli Eğitim Bakanlığı’nın konuya ilişkin kamuoyuna açıklama yapmasını bekliyoruz.”