Zonguldak TSO Meclis Başkanı İrfan Gül, maden müzesinin daha pahalı ihale edildiğini öne sürdü:

İHALEDEKİ FARK: İl Firması olarak verilen 3.444.000,00 TL teklife karşılık, ihaleyi bıraktığınız delta inşaat 4.578.000,00TL teklifi arasında 1.134.000,00 TL fark bulunmaktadır. Farkın kamu zararına sebep olması söz konusudur. Birilerinin haksız kazanç sağlamasına imkan vermekte olduğunu dikkate alınmasını talep etmişizdir. İşin Zonguldaklı firmalara verilmesini talep etmemişizdir.

Zonguldak Valiliği tarafından yapılan maden müzesi ihalesiyle ilgili olarak ikinci bir açıklama yapan TSO Meclis Başkanı İrfan Gül, kamu zararının söz konusu olduğunu vurguladı.
Konuyla ilgili eleştirilerinin "Zonguldaklı firma veya firmalar olarak,  yapılmış olan ihalelerde lehimize yasa dışı menfaatler kullanarak yapılacak işlerin tarafımıza verilmesini talep etmedik etmeyiz de, örneği de yoktur" diyen İrfan Gül yazılı açıklamasında şu görüşleri savundu: 
MUKAYESELENDİRİN
Nitelikli işlere veya özelliği olan işlere katılım yapan firmada ilimizde kalmamıştır. İhalelere katılım yapan firmaların merkezlerine bakarsanız tamamı dışarıdan gelen firmalardır. Özelliği olan veya büyük çaplı işlere Zonguldaklı Firmalar girememektedirler. Bu mantıkla da nitelikli firmaların oluşması Zonguldak ilinde mümkün gözükmemektedir. Eğer mukayeselendirme yapacak olursak lehimize iş yapmadığımızı ve yaptığımız işleri de örnekleriyle kamuoyuyla paylaşmak isteriz. Yurt inşaatı işi tarafımızca  m2 fiyatı 500,00 TL'ye yapılmakta ve %80'i bitmiş olup, yapılan imalatlar ortadadır. Öğretmen evi inşaatı işi tamamı bitmiş, kabulü yapılmış m2 fiyatı 600,00 TL tekamül etmeyen bir fiyatla tamamlanmış eksiksiz olarak teslim edilmiş olup yakında hizmete açılacaktır.
ASTRONOMİK RAKAM
İşin adının MÜZE olmasına karşın işin esasında B.A. Çelik Karkas bina ve ince işler kapsamında yer alan zemin, duvar, cephe kaplamaları, elektronik iş kalemlerinden ibaret çevre tanzimli bir proje olan 2000 m2'lik bina inşaatının m2 fiyatı 3.150,00 TL gibi astronomik bir rakamla yaklaşık maliyeti oluşturulan bir proje olduğu aşikardır. Benzer işlerin arasındaki farkın bu kadar yüksek oluşunun mukayeselendirilmesini kamuoyunun takdirine bırakıyorum. Bu zamana kadar olduğu gibi kamu kaynaklarının etkin, verimli kullanılması veya kullandırılması temel ruhu üzerine inşa edilen çizgisi ile hareket eden mevcut yasanın 4734  sayılı Devlet İhale Kanunun 5. maddesine uygun hareket ederek en avantajlı tekliflerle, yukarıda örnekleri verilen işler gibi yapılabilir teklifler hazırlayarak ve verilen tekliflerin arkasında durarak maden müzesi işini de çok rahat yapılabilecek fiyatlar oluşturarak teklifimizi vermişizdir. Devletin ve kamunun menfaatlerini korumuşuzdur. 
KAMU MENFAATİ ÖNEMLİ
Zonguldak ilinde halen devam eden resmi ve özel taahhüt işlerimizin devam etmekte olduğu, gerek resmi, gerek özel sektöre yönelik taahhüt işlerimizde herhangi bir aksama, proje, şartname dışı uygulama olmadığı gibi, bilakis işveren idareler tarafından Takdirle onurlandırılmaktayız. Gerek işin yapıldığı yöre (Zonguldak ili ve ilçelerinde) gerek işveren kurum ve kuruluşlarda Ehli, Fenni iş yapmak, kapasitesinin yüksekliği, teknik mali imkanlarının genişliği, dürüstlüğü ve itibari ile piyasalardaki Zonguldak ticaret sahibi işletmelerin güven kredisi ile argümanları yerinde olan saygın bir ticari kuruluş olarak Z.T.S.O. üyesi olan ve bu mesleğin komisyon başkanlığını yapan saygın işletme yapısı ile iş hayatımıza devam etmekteyiz. Hiçbir zaman tarafımıza menfaat sağlamadık, sağlamayız da.   Bu bilinçle Devletin ve Milletin menfaatlerini koruduk, kolladık ve kollayacağız da. Bu sorumluluğa herkesin ortak olmasını istemekteyiz.
Düşük fiyattan dolayı sorgu yapıldı deniliyor, doğrudur bizimde zaten İtirazımız bunadır.
HAKSIZ KAZANÇ
Müze işinde tarafımızdan sunulan tekliflerdeki analizlerin fiyatlarının güncel fiyat olduğu, düşük teklif sorgulama aşamasında idarenize sunulan aynı poz numaralı imalatlara birden fazla alternatif teklifler, proforma fatura ve fatura asılları ile anahtar teslimi imalat yapımı teklifleri verildiği, Noter tasdikli evraklarla beraber verilen teklifler incelendiğinde piyasa fiyatları ile karşılaştırma yapılması halinde teklifimizin aşırı düşük olmadığı net olarak görülecektir. Yaklaşık maliyetin ne şekilde yapıldığı yapanların firmalar mı?, kişiler mi?..? kimlerse, Zonguldak'a gelip piyasa araştırması yapmışlar mı?, ne şartlarda piyasa fiyatları oluşturmuşlardır. Bazı imalat kalemlerinin Bayındırlık Bakanlığı Birim Fiyat Pozlarında olmaması nedeni ile zorunlu olarak ilimizden temin edinilmesi gereken malzemeler için ne İlde ticaret yapan firmalardan, nede Z.T.S.O. İnşaat gurubu meslek komitesinden fiyatlarla alakalı belge ve bilgi talepleri olmamıştır. Hukuken olması gerekmiyor mu? Kamu kaynaklarının etkin ve verimli kullanılmasını öngören yasaya aykırı olduğunu ve yasayı uygulamakla sorumlu olanların Devlet kaynaklarının heba olmaması bilinciyle hareket ederek Şekil noksanlığı neticesini görmemezlikten gelmemelerini vurgulamak istemişizdir. İl Firması olarak verilen 3.444.000,00 TL teklife karşılık, ihaleyi bıraktığınız delta inşaat 4.578.000,00TL teklifi arasında 1.134.000,00 TL fark bulunmaktadır. Farkın kamu zararına sebep olması söz konusudur. Birilerinin haksız kazanç sağlamasına imkan vermekte olduğunu dikkate alınmasını talep etmişizdir. İşin Zonguldaklı firmalara verilmesini talep etmemişizdir. 4734 sayılı kanunun temel ilkesini belirleyen 5 inci maddesi aşırı düşük teklifler başlıklı 60 ıncı maddesine aykırı olduğunu kesinleşen ihale kararına itirazımız olmuştur başka amacımız yoktur.     
ŞÜPHELER OLUŞTU
Komisyonlar ön yargılı değildir. Olmamalıdır da. Teklifler alındıktan 3-5 gün sonra ihale dışı bırakıldığımız duyumu üzerine idareye baş vurarak gerekçesini öğrenmek istemişizdir. Bize şifai iş deneyim belgesinin kriterleri sağlamadığı söylenmiştir. Bizde komisyonun iş deneyim belgesini düzenleyen kurumdan bilgi edinilmesi gerektiğini, yazılı olarak talep edilirse kurumun iş deneyimle ilgili gerekli yazıyı gönderme zorunluluğu olduğunu hatırlatmışsızdır. Ve yazışmalar neticesinde iş deneyim kriterlerinin uygun olduğu taraflarına resmi yazı ile yazılarak komisyon bu kararından vaz geçmiştir.
O zaman bizde şüpheler oluşmuştur. Doğru olan önce araştırıp, somut bilgi ve belgeler edinildikten sonra karar vermektir. Acaba biz talep etmeseydik şu an iş deneyim belgesinden dolayı  elenmiş miydik? yoksa elenmemiş miydik ? onu merak ediyorum. Biz kendilerine iyilik yaptık diye düşünüyorum. Zonguldak İlinde yapılacak olan bir işin , aynı mahalde fiyat tespitinin yapılması gerektiğini, sipariş keşiflerle bu keşfin hazırlanmaması gerektiğini, Devlet İhale Kanununun ilgili maddeleri gereği yaklaşık maliyet komisyonu hem kamuya , hem de Zonguldak'ta iş yapan imalatçı ve ticaret sahibi firmalara zarar verdiğini düşünüyoruz. Biz Devletin yüzbinlerce lirasının heba olmamasını, hataysa düzeltilmesini istemekteyiz.
BASKI KURMAK İSTEMEDİK
Doğal olarak da bu uygulama ile acaba birilerini mi korumaya veya bazı hataların üzerimi örtülüyor endişesi ile şüphelere düşmemize sebep olmuştur. Dolayısı ile Maden Müzesi İşine ait yaklaşık maliyetinin ihale komisyonunun açıkladığı 6.300.000,00 TL.lik maliyet bize göre hesaplama hatası olan maliyettir. Tekrar kurum ve kuruluşlarla tespit edilmesi gereklidir.   Biz komisyon üzerinde hiçbir zaman baskı kurma gibi düşünce içerisinde olmadık. Bu zamana kadar iştirak ettiğimiz birçok işte ihale dışında bırakıldığımız veya başka sebeplerden dolayı elendiğimiz işler olmuştur. Hep yasal kanuni hakların doğrultusunda hareket etmişizdir. Biz kendi menfaatlerimiz için değil, bütün kamunun ve piyasada iş yapan her meslektaşlarımızın haklarına saygılı olmaya çalışıyoruz. Ayrıca bu iş özel değil kamu işidir. Kamu malı ortaktır ve herkesin malıdır. Bu işin şahıslarla alakası yoktur.
Basın açıklamasını Z.T.S.O. Meclis Başkanı olarak açıklama yapmamdan dolayı kasıt aranmasının, Zonguldak T.S.O. gibi saygın bir kurumun şahsi amaçla kullanılmadığını ayrıca  odaların asli görevlerinden birinin de odaya üye firmaların  menfaatlerini ve haklarını korumak olduğunu hatırlatırım. Zira Z.T.S.O. Meclisi 24 meclis üyesinden oluşur. Ve 24 meclis üyesinin tamamının oyunu alarak meclis başkanı olarak seçilmişimdir. Z.T.S.O. Meclis Başkanı olarak açıklama yapmak en doğal hakkımdır.