Kdz. Ereğli'nin trafik sorununa çözüm konusunda Tükoder'in önerileri var.

*ÇAPRAZ PARK uygulamasına son vermektir. Ardından bu alanda yolun sağ şeridi YOLCU OTOBÜSLERİ için DUBALARA BÖLÜNMELİ  ve sadece onlara tahsis edilmelidir. Yolun kalan kısmı ise yine PLASTİK DUBALARLA  daraltılarak tek araç akışına imkan verecek şekle  getirilmeli  ve böylece  bu alanda trafik akışı sağlanmalı durma ve  araçlardan inme binme kesinlikle yasaklanmalıdır.

*PARALI OTOPARK uygulamasında ÇAPRAZ PARK uygulaması ile bir saatlik zaman dilimi için 2,5 TL para alınan bu bölgede başka bir haksızlık da ne yazık ki park süresini 10 dakika fazla kullanandan yine 2. bir saatlik ücret olan 2,5 TL nin tahsil edilmesidir. Bu son derece adaletsiz bir uygulamadır.

*BELEDİYENİN ÖNÜNDEKİ DUBALARLA AYRILMIŞ alan var ki, inanın Ülkemizde başka hiçbir yerde göremezsiniz. Sayın başkanımızın makam aracı ve birkaç araç için yol burada da TEK ŞERİTLİ hale getirilmiş durumdadır.

 

Tüketiciyi Koruma Derneği (Tükoder) Kdz.Ereğli Şube Başkanı İsmail Demirel, ilçede yaşanan trafik keşmekeşine karşı ürettiği çözüm önerilerini belediye yetkililerine sundu.

'Kalp cerrahları damarları tıkar mı?' başlıklı raporun çözüm önerilerinde trafik kalbe benzetildi ve belediyenin de kalp cerrahı olduğuna vurgu yapılarak 'Kalp cerrahlarının görevi sağlık sorunları olan kalbin daha iyi çalışması için gerekli müdahaleyi yapmaktır. Bu bazen daralan ve   kan  akışını sağlayamayan damarı STENT takarak yada BALON yöntemiyle  genişletmek, bu yeterli gelmezse bacaklardan alınan damarlarla BAY-PAS denilen yöntemi uygulayarak kalbin dışından yeni damarlar oluşturarak ihtiyaç olan kan dolaşımını sağlamaktır. Bu yöntemlerin hepsi kişinin daha iyi  ve kaliteli yaşaması  içindir' denildi.

Demirel'in bu çarpıcı raporu aynen şöyle:

TRAFİK TEK ŞERİDE DÜŞÜYOR

Gelin görün ki bizim İlçemizin kalp cerrahları TIP TARİHİNDE çığır açıyorlar.   Şehrin en ana damarı olan Atatürk Anıtının önünden İş Bankası önündeki bulvara kadar  ÇAPRAZ PARK uygulaması ile TRAFİĞİ  TIKADIKLARINI ne yazık ki fark ettiremiyoruz. Yetkililere defalarca  hem sözlü hem yazılı  iletmemize rağmen, ÇİFT SIRA PARK SORUNUNU ÇÖZDÜK, gibi gerçek dışı bahanelerle ne yazık ki sesimizi duyuramadık.

İlçemizde uygulanan   ÜCRETLİ PARK  sisteminde Belediyemizin ve Hükümet Konağının arasındaki  bu bölgede ÇAPRAZ PARK nedeniyle SARI ÇİZGİNİN dışına taşan uzun araçlar nedeniyle trafik akışı tek şeritten yapılabilmektedir.  Yaşlılar Evinin önünde bulunan ŞEHİR İÇİ YOLCU TAŞIMA OTOBÜS DURAKLARINDAN kalkan bir araç 50 metre sonra İSKELE CAMİSİNİN karşısında yeniden parka yanaşmakta , 100 metre gittikten sonra tekrar ADLİYE ÖNÜNDE yolcu almak için bekleme yapmaktadır. Birde Hastane istikametine giden YOLCU OTOBÜSLERİNİN  İskele Camisi Önünde aynı anda 4 araç olup yolu kapattıklarını düşünürseniz bu bölgenin  TOPLU TAŞIMA için ne kadar önemli olduğunu daha iyi anlarsınız.

PARK GÖREVLİLERİ POLİS GİBİ

Şimdi bu bölgede görev yapan PARK GÖREVLİLERİNİN park etmiş araçları çıkarmak için trafik akışını kesen uygulamaları sanki TRAFİK POLİSİ gibi bir yetkiyi nasıl kullandıklarını sorgulamamızı gerektiriyor. Çünkü yolu trafiğe kapatma yetkisi verilen bu PARK GÖREVLİLERİ,YAYA GEÇİTLERİNE usulsüz park yapan  araçlara karışmamaktadır. PARASIYLA PARK  eden vatandaşın  aracının arkasına park edip BANKAYA beş dakikalığına gittim ne olmuş diyen ama benim aracımı yarım saat mahsur bırakan SORUMSUZ VATANDAŞA DA karışmamaktadır. Bu park görevlilerine para alma, 5 dakika geç kalan araç sürücüsüne hemen ikinci makbuzu kesme, yolda akan trafiği durdurma ve parktaki aracın çıkışına yardım etme görevi verilmiş ama usulsüz parka müdahale edemezmiş. Yetki ve sorumluluğun birlikte ama toplumun tamamına hizmet edecek adil bir anlayışla verilmesi gerekir.

PARK ÜCRETLERİ ADİL DEĞİL

İlçemizdeki PARALI OTOPARK uygulamasında ÇAPRAZ PARK uygulaması ile bir saatlik zaman dilimi için 2,5 TL para alınan bu bölgede başka bir haksızlık da ne yazık ki park süresini 10 dakika fazla kullanandan yine 2. bir saatlik ücret olan 2,5 TL nin tahsil edilmesidir. Bu son derece adaletsiz bir uygulamadır. PARK sisteminde kullanılan Bilgisayar Programı ayarlanarak fazla kalınan 10 ar dakikalık dilimler 50 kuruşluk ilave ücretle ücretlendirilerek bu haksızlığın giderilmesi mümkündür.

Paralı Park Ücretlerinin ilan edildiği levhalarda ilk ( 8 ) dakikalık duraklamaların ÜCRETSİZ OLDUĞU ilan edilmediğinden vatandaşların bu haklarını öğrenmeleri neden engellenmiştir? Ücretlerin ilan edildiği levhalarda parasız duraklama hakkının sınırı da ilan edilmelidir. Bu  birçok şehirde PARK levhalarında açıkça ilan edilmişken bizim ilçemizde ne yazık ki yapılmamıştır.

BAŞKANA ÖZEL PARK !

Birde bu yolun  trafik akışını engelleyen BELEDİYENİN ÖNÜNDEKİ DUBALARLA AYRILMIŞ alan var ki, inanın Ülkemizde başka hiçbir yerde göremezsiniz. Sayın başkanımızın makam aracı ve birkaç araç için yol burada da TEK ŞERİTLİ hale getirilmiş durumdadır.

Ne ANIT ÖNÜNDE, NE PTT ÖNÜNDE Trafik ışığı olmadığı halde yukarıda saydığım nedenlerle ŞEHRİN KALBİNDE TRAFİK DAMARLARI TIKANMIŞ durumdadır. İnsanlar bu bölgede sinir krizleri geçirmekte, sık sık kavgalar olmaktadır. Sayın Emniyet Müdürümüzün , Sayın Belediye Başkanımızın, Sayın Kaymakamımızın makam odalarının camlarından çok rahat görülecek bu sıkıntılı trafik uygulamasının en kısa zamanda iyileştirilmesi gerekir. NASIL MI ?

SAĞ ŞERİT OTOBÜSLERİN OLMALI

Madem burası şehrin en işlek ve en yoğun yaya trafiğinin olduğu alandır. Öyleyse ilk iş ÇAPRAZ PARK uygulamasına son vermektir. Ardından bu alanda yolun sağ şeridi YOLCU OTOBÜSLERİ için DUBALARA BÖLÜNMELİ  ve sadece onlara tahsis edilmelidir. Yolun kalan kısmı ise yine PLASTİK DUBALARLA  daraltılarak tek araç akışına imkan verecek şekle  getirilmeli  ve böylece  bu alanda trafik akışı sağlanmalı durma ve  araçlardan inme binme kesinlikle yasaklanmalıdır. Zaten yol tek şerit haline getirildiğinde hiç kimse DURAKLAYAMAYACAKTIR. Belediye Başkanlığımız da  araçları için Anıtın  GÜNEY BATISINDAKİ  paralı parkı kullanmalıdır. Yolcu Otobüsleri  İnme binme için sağ şeridi kullanmalı, indirme yapmayacak araçlar ise 2. Şeritten gidebilmelidir. Böylece bu alanda 2  şeritli hale gelen   yol sayesinde TRAFİK AKIŞI rahatlayacaktır.