Eğitim-Sen Alaplı Temsilcisi Mehmet Salcı, 5 Ekim Dünya Öğretmenler Günü dolayısıyla yayınladığı mesajında öğretmenlerin sorunlarına değindi. 5 Ekim Dünya Öğretmenler Günü'nü öğretmenlerin diğer ülkelerdeki meslektaşlarına göre daha mutsuz ve olumsuz koşullarla karşıladığını söyledi.
Öğretmenliğin uluslararası standartlara uygun ve bilimsel bir anlayışla yapılandırılması, tüm eğitim ve bilim emekçilerinin ekonomik, sosyal, mesleki ve özlük sorunlarının çözülmesi gerektiğini belirten Salcı, 5 Ekim 1966 tarihinde ILO-UNESCO Ortak Belgesi'nde, 'Öğretmenlerin Statüsüne İlişkin Tavsiye Kararı' alınmıştır. 5 Ekim tarihi UNESCO tarafından da 1994 yılında Dünya Öğretmenler Günü olarak ilan edilmiştir. 5 Ekim Dünya Öğretmenler Günü'nü öğretmenlerimiz, diğer ülkelerdeki meslektaşlarına göre daha mutsuz ve olumsuz koşullarda karşılamaktadır. Eğitim sistemimizdeki gelişmeleri olumsuz olarak niteleyen eğitim emekçileri geleceğe de umutla bakamamaktadır. Veriler ışığında değerlendirildiğinde de Türkiye'deki öğretmenlerin ekonomik, sosyal ve özlük hakları açısından OECD ülkeleri içinde en olumsuz koşullar içersinde olduğu açıkça görülecektir. Türkiye'de öğretmenlere dayatılan bu koşullar, siyasi iktidarların eğitim sistemimize verdiği önemin ne kadar yetersiz olduğunun da ifadesi olmaktadır. Yüz binlerce eğitim emekçisini açlığın ve yoksulluğun kıskacına alan, mesleğine karşı küstüren bu sisteme karşı, tüm eğitim ve bilim emekçilerini ekonomik ve sosyal açıdan doyuran bir alternatif oluşturulmadığı sürece, yaşanan sorunların devam etmesi kaçınılmaz görülmektedir. Kaybedilme noktasına gelen mesleki saygınlığın yeniden kazanılması için, öğretmenliğin uluslararası standartlara uygun ve bilimsel bir anlayışla yapılandırılması, tüm eğitim ve bilim emekçilerinin ekonomik, sosyal, mesleki ve özlük sorunlarının çözülmesi gerekmektedir dedi.