Zonguldak'ın en eski ve yıkılma tehlikesi bulunan Fevkani Köprüsü'nü geçtiğimiz ay içinde TMMOB Makine Mühendisleri Odası Bursa Şubesi'nden gelen teknik ekibin inceleme sonucunda verdiği rapor, Zonguldak Valiliği'ne ve Zonguldak Belediyesi'ne gönderildi. Raporda, köprünün risk taşıdığı, mevcut konstrüksiyon üzerinde gerekli bakım ve iyileştirilmenin yapılması veya köprünün yenilenmesinin uygun olacağı önerildi.
"KÖPRÜ ALTINDAKİ ESNAF
ARKADAŞLARA BİLGİLENDİRECEĞİZ
Fevkani Köprüsü'yle ilgili teknik elemanlarla bir toplantı yapan Zonguldak Belediye Başkanı Muharrem Akdemir, konuyla ilgili, "Makine Mühendisleri Odası Başkanı'yla bu konuyu görüşmüştüm. Fevkani Köprüsü'yle ilgili rapor elime geçti. Raporu değerlendireceğiz, teknik arkadaşlarla bilgi alışverişinde bulunduğumuz bir toplantı yaptık. En kısa zamanda Vali Bey'le de görüşüp bununla ilgili ne yapılması gerekiyorsa, onu yapacağız ve köprü altındaki esnaf arkadaşlara bilgilendirme yapacağız. Bu konuyu en kısa zamanda halletmeye çalışacağım. Köprüyle ilgili çalışmalarımızı geniş çaplı düşüneceğiz. Önlem neyse, bir an önce alacağız, ama afaki düşünmemeliyiz" açıklamasını yaptı.
Diğer yandan Mimarlar Odası İl Temsilcisi Turan Demirtaş da, köprünün 1955 yılında inşa edildiğini ve o yıldan beri köprüye bakım yapılmadığını belirterek, köprünün sadece süs olarak korkuluklarının boyandığını söyledi. 1999 yılında protokolle köprünün bakım ve onarımını belediyenin üstlendiğini ifade eden Demirtaş, şunları söyledi:
"Bu tür köprüler, özel köprülerdir ve herkes bu köprülerden anlamaz. Sıradan bir inşaat mühendisi veya makine mühendisi bu köprüler için uzmanlık yapamaz. Makine Mühendisleri Odası Başkanı Birhan Şahin'i bu konuya duyarlılık gösterdiği için takdir ediyorum. 60 yıldır bu köprüye bakım yapılmıyor. Köprünün çürükleri gözle görülüyor, su kanalları yok, üzerinde su birikiyor. Sanıyorum Yüksel Aytaç dönemiydi, TTK bu köprüyü belediyeye 'Alın' dedi. 1999 yılında protokolle bakımını ve onarımını belediye üstlendi. Ama belediyede böyle bir uzman yok. Bu köprülerin boyanabilmesi için bile özel kumlarla paslarının silinmesi gerekir. Böyle köprülerin bakımı da, güçlendirilmesi de çok özeldir, demirdeki çürüklerin temizlenmesi gerekir. Bu ahşap yapıya da benzemez, ağır ağır bel vermez, zayıfladığı anda birden çöker. Çaycuma Köprüsü iki senedir haber veriyor, haber verdi ki, önüne geçen sene set yaptılar. O set haber verdikten sonra çekildi. O beton ses verdi, ama bu çelik ses vermeyebilir. Biz İsmail Eşref zamanında bu köprünün bakım ve onarım yapılması gerektiğini gündeme getirmiştik. O da 'Bu köprü 350 sene daha gider' demişti. Bence güçlendirmek ve bakımını yapmak daha akılcı ve daha ekonomik olur."