Dünya Öğretmenler günü diğer ülkelerdeki meslektaşlarına göre daha mutsuz ve olumsuz koşullarda kutlandığını belirten Eğitim-Sen Çaycuma Temsilcisi İsmet Akyol, "Öğretmenlerin bugünkü kazançlarıyla kendilerini yetiştirmeleri ve geliştirmeleri mümkün değildir. Öğretmenler geçinebilmek için ek iş yapmak zorunda kalmaktadır" dedi.

5 Ekim 'Dünya Öğretmenler Günü'nü "Çözüm Öğretmenle Başlar" sloganıyla kutlayacak olan Eğitim-Sen Çaycuma Temsilciliği, gün dolayısıyla 8 Ekim 2010 Cuma akşamı Garden Balık Restaurant'ta yemekli bir program düzenleyecek. "Ülkemizde eğitim sisteminin en önemli unsurlarından birisi olan öğretmenler, 5 E-kim Dünya Öğretmenler Günü'nü diğer ülkelerdeki meslektaşlarına göre daha mutsuz ve olumsuz koşullarda buruk kutlamaktadır. Çünkü Türkiye'deki öğretmenler, toplumsal statüleri, ekonomik sorunları, sosyal ve özlük hakları açısından OECD ülkeleri içinde en kötü durumdadır" sözleri ile açıklamasına başlayan Eğitim-Sen Çaycuma Temsilcisi İsmet Akyol, tüm eğitim ve bilim emekçilerinin Dünya Öğretmenler Günü'nü kutlayarak, öğretmenlerin sorunlarını şu şekilde dile getirdi: "Öğretmenlik mesleğinin standartları düşürülmüş, nitelikli öğretmen yetiştirme politikaları terk edilmiştir. Öğretmenler, sık sık değişen eğitim politikalarının ve siyasi iktidarların tasarruflarının mağduru olmuştur.
'MÜMKÜN DEĞİL'
Ülkemizdeki öğretmenler, OECD ülkeleri içerisinde en çok çalışan, en düşük maaş alan öğretmenler arasındadır. Öğretmenlerin bugünkü kazançlarıyla kendilerini yetiştirmeleri ve geliştirmeleri mümkün değildir. Öğretmenler geçinebilmek için ek iş yapmak zorunda kalmaktadır. Öğretmen açıkları gün geçtikçe artmakta, 350 bin işsiz öğretmen atama beklemektedir. Öğretmen açıkları sözleşmeli ve ücretli öğretmenler eliyle kapatılmak istenmekte, eğitimde kadrolu çalıştırma politikasından adım adım vazgeçilmektedir. Eğitimde benimsenen esnek çalışma uygulamaları aynı işi yapan farklı statülerde öğretmen istihdamını gündeme getirmiş, kariyer basamakları uygulaması ile öğretmenlerin sınıflandırılması, eğitimin niteliğini olumsuz etkilemiştir. Eğitimde güvencesiz istihdam son yıllarda belirgin bir şekilde artmış, ücretli öğretmenler saati 6 TL'den ayda 720 TL'ye istihdam edilmeye başlanmıştır. Eğitime bütçeden yeterli pay ayrılmamasının ve eğitimin gün geçtikçe paralı hale getirilmesinin bir sonucu olarak öğretmenler "katkı payı" toplayan birer "tahsildar" durumuna düşürülmüştür.
MESLEK HASTALIĞI ARTIŞI
Sınıf mevcutlarının fazla oluşu eğitimi ve öğretmenlerin mesleklerini sağlıklı bir şekilde yapmalarını engellemektedir. Öğretmenlerin iş yükünün fazlalaşması ve çalışma ortamından kaynaklı meslek hastalıklarında artış söz konusudur.
Demokratik haklarını kullandıkları ve sendikal çalışmalara katıldıkları için her yıl çok sayıda öğretmen soruşturma geçirmekte, cezalandırılmakta ya da sürgün edilmektedir.
Ülkemizde kreş hakkı olmadığı gibi, doğum izinleri de evrensel standartların çok altındadır. Öğretmenler öğretmen evlerinden yeterince yararlanamamaktadır. Sınıf öğretmenlerinden kesilen paralarla kurulan İlksan amacına uygun hizmet vermemektedir. Öğretmenlerin ulaşım ve barınma sorunları devam etmektedir. Öğretmenlerin büyük bölümü kirada oturmaktadır. Öğretmenlerin çeşitli ödenekleri (ek ders, yolluk, sağlık giderleri vb.) zamanında ödenmemektedir."
'BU DUYGULARLA KUTLUYORUZ'
Eğitim ve bilim emekçilerinin, hem eğitim sisteminin yapısı ve işleyişinden kaynaklanan olumsuzlukları, hem de kendi ekonomik-demokratik hakları ile ilgili yaşadıkları sorunları ancak örgütlü mücadele ile çözülebileceğini belirten Akyol; "Bu duygularla öğretmenlerimizin, tüm eğitim ve bilim emekçilerinin Dünya Öğretmenler Günü'nü kutluyoruz." dedi.