*Alaplı Belediye Başkanı  Dr. Nevzat Çimenoğlu'ndan "Belediye Uyanıklığı mı?" başlıklı haberimize açıklama geldi. Çimenoğlu, tahakkuk ile talep edilen rakamların farklı olmasını yazılım firmasından kaynaklandığını öne sürdü.

*Konunun gazetemizde yayımlanması ile kamuoyunu aydınlatma fırsatı da yakaladıklarını belirten Çimenoğlu "katı atık bedeli miktarları, su ihbarnamelerinin ekinde "bilgi notu" olarak gönderilmiş-tir. Su faturalarında, su bedeli ve diğer giderlerin toplamı ile ana toplam arasındaki farkın sebebi budur. Şikayette bulunan vatandaşlarımızın, "bilgilendirme notu"na dikkat etmeyişleri, böyle bir yanlış anlamanın "sebebi" olsa gerek diye düşünüyorum" dedi.

Alaplı'da su abonelerine gönderilen belgelerdeki tutar ile talep edilen tutar arasındaki fark bulunduğunu öne süren bazı abonelerin gazetemiz merkezine ulaşarak bu konuda kuşkularını dile getirmelerini anlatan "Bele-diyenin uyanıklığı mı?" başlıklı habere yanıt gönderen Belediye Başkanı Nevzat Çimenoğlu, Haziran 2009 tarihinde alınan kararın yazılım firması tarafından dekontlara aktarılmamasından kaynaklandığını bildirdi.
Çimenoğlu "Gazetenizin ve gazetenize ait internet sitesinin 12 Nisan 2010 tarihli sayısında,  "Belediye Uyanıklığı mı?" başlığıyla yer alan haberde, Belediyemizin su abonelerine tahakkuk ettiği su faturalarıyla ilgili olarak,  vatandaşlarımızın  "su bedeli ve diğer giderlerin toplamı ile talep edilen miktar ara-sındaki farktan şikayetçi olduğu" belirtil-mekte, bu durumun da "kuşku uyandır-dığı" ifade edilmektedir. Vatandaşla-rımızın bilgi eksikliğinden kaynaklandığını düşündüğümüz bu konunun aydınlatılmasına gerek duyulmuştur" sözleriyle başladığı açıklamasına şöyle devam etti:

BELEDİYE MECLİSİ KARAR ALMIŞTI
Şöyle ki; 2872 Sayılı Çevre Kanunu gereği, Belediye Meclisimizin 08.06.2009 tarihinde aldığı kararla, "Katı atık toplama, taşıma, bertaraf ücreti" olarak, aylık olmak üzere; meskenlerden 2 Lira, işyerlerinden 3.50 Lira, resmi kurumlardan 20 Lira, marketlerden; 0-100 m2 için 6 Lira, 100-200 m2 için 7 Lira, 200 m2 üzeri için 10 Lira, lokantalardan; 0-50 m2 için 7 Lira, 50-100 m2 için 8 Lira, 100 m2. üzeri için 10 Lira alınması  ve bu miktarların "katı atık bedeli" olarak 2 ayda bir su faturalarına yansıtılmak suretiyle tahsil edilmesi kararlaştırılmış ve yürürlüğe koymuştur. Hemen akabinde, ilgili yazılımcı firmaya bu karar tebliğ edilerek, su ihbarnamelerinde "katı atık bedellerinin" gösterilmesi konusunda gerekli talimat verilmiştir. Ancak, ilgili yazılımcı firma, yazılımın güncellenmesi noktasında, ihbarnamelerde tutarı toplam bedele yansıtmasına rağmen, teknik sebeplerden dolayı "katı atık bedeli" ibaresini ihbarnamelerde gösterememiştir. Bunun üzerine, vatandaşlarımızın bilgi sahibi olması amacıyla, yazılım güncelleme çalışmalarının devam ettiği bu süre zarfında, vatandaşlarımıza, Belediye Meclisimizin 2872 Sayılı Çevre Kanunu'na istinaden belirlediği "katı atık bedeli" miktarları, su ihbarnamelerinin ekinde "bilgi notu" olarak gönderilmiştir. Su faturalarında, su bedeli ve diğer giderlerin toplamı ile ana toplam arasındaki farkın sebebi budur. Şikayette bulunan vatandaşlarımızın, "bilgilendirme notu"na dikkat etmeyişleri, böyle bir yanlış anlamanın "sebebi" olsa gerek diye düşünüyorum.

AÇIKLAMA FIRSATI VERDİNİZ
Bu vesileyle son olarak şunu da ifade etmek isterim ki; yazılımın güncellenmesiyle ilgili yaşanan teknik sorun da aşılmıştır ve güncellenen yazılımlarla su ihbarnamelerinin gönderilmesine en geç 10 gün içinde başlanacaktır. Vatandaşlarımızın kafasında beliren soru işaretlerini giderme ve kamuoyunu aydınlatılmasına vesile olduğunuzdan ve bundan sonra doğacak olası yanlış anlamaların da önüne geçilmesine olanak tanıdığınızdan dolayı gazetenize teşekkür eder, çalışmalarınızda başarılar dilerim.