Sanayi ve Ticaret Müdürü Hayriye Göktaş, yazılı bir açıklama yaparak 15 Mart Dünya Tüketiciler Günü'nü kutladı. Göktaş, yaptığı açıklamada, tüketicinin korunmasına ilişkin çalışmaların, bir taraftan mal ve hizmet piyasalarında kalitenin yükselmesini ve rekabet ortamını sağladığını ifade etti.
Göktaş, açıklamasında şunları söyledi;

"YASALAR TAM ANLAMIYLA UYGULANMIYOR"
"Olumlu etkilerin oluşmasında tüketicilerimize önemli görevler düşüyor. Tüketiciler yasanın kendilerine tanıdığı hak ve sorumlulukları bilmeli, haklarını çekinmeden kullanmayı öğrenmeli, hak arandıkça haksızlıkların azalacağı bilinci içerisinde hareket etmeliler. Bunun için de sahip olunan haklar ve bu haklara esas oluşturan yasalara ilişkin yeterli bilgi düzeyine sahip olmalılar. Haklar ne kadar verilirse verilsin, yasal düzenlemeler ne kadar yapılırsa yapılsın hak ve yükümlülüklerini bilmeyen üretici-satıcı ve tüketicilerin mevcut olduğu piyasalarda yasaları tam anlamıyla uygulama imkanı bulunmuyor."

"GELECEĞİMİZİ BORÇLANDIRIYORUZ"
"Doğumdan ölüme kadar kimliği, kişiliği, mesleği, yaşı ne olursa olsun herkes tüketici olduğundan günlük yaşamın vazgeçilmez parçası olan tüketici sorunlarının çözümünde bilinçli bir tüketici olarak yerini alma çabasını göstermeli, bu konuda düzenlenen eğitim programlarını izleyerek gerektiğinde soru sorarak aktif katılım sağlamalı. Hepimizin de bildiği gibi dünya hızla değişiyor.
Bu değişim üretim kalıplarını etkilediği gibi tüketim ve pazarlama alışkanlıklarını da etkiliyor, elektronik ticaret-internet üzerinden sanal ortamda alışveriş, kredi kartları kullanma imkanları bunun en güzel kanıtı olarak karşımıza çıkıyor. Bu noktada özellikle tüketicilerimize uyarıda bulunmak istiyorum. Kredi kartları tüketicilere önemli avantajlar sağlarken, geleceğinizi de borçlandırdığınızı unutmayın."

"MUTLAKA ARAŞTIRARAK ALIŞVERİŞ YAPIN"
"Gelir durumunuza göre ve öncelikli ihtiyaçlarınızı belirleyerek alışverişe çıkmadan önce liste yapın, mümkün olduğu ölçüde listenin dışına çıkmamaya özen gösterin.
Özellikle kapıdan satışlar konusunda çok ama çok dikkatli olun. Evinizin işyerinizin kapısına aniden beliren bu satıcılardan mal veya hizmet satın almadan önce piyasadaki aynı mal çeşitleri nelerdir, fiyatları ne kadardır, garanti belgesi, Türkçe kullanma kılavuzu ve satış sonrası bakım onarım hizmetleri konusunda araştırmanızı mutlaka yapın. İllaki kapıdan satış yoluyla mal veya hizmet alacağım diyorsanız, satış sözleşmesine kendi el yazınızla malı teslim aldığınız tarihi yazıp imzalayın ve bir nüshasını alın.
Bu size 7 (yedi) gün içerisinde hiçbir gerekçe göstermeden malı almaktan vazgeçme hakkını sağladığı gibi ödediğiniz bedel varsa veya senet imzalatıldıysa bunların size geri verilmesini sağlayacak."  Sanayi ve Ticaret Müdürü Hayriye Göktaş, tüketicilerin her tür sorun ve bilgilenme ihtiyacı için Alo 175 Tüketici Hattı, 2520250 ve 2532290 nolu telefonları kullanmalarını istedi.