Kabotaj hakkının elde edilişinin 86. Yılı ve 1 Temmuz Denizcilik ve Kabotaj Bayramı nedeniyle tören düzenlendi. Ereğli Liman Başkanı Okur deniz taşımacılığına ilişkin çarpıcı açıklamalarda bulundu.

 

Ereğli Kaymakamı İbrahim Çay, Karadeniz Bölge Komutan Vekili Deniz Piyade Kıdemli Albay Bahadır Yalçın, Ereğli Belediye Başkanı Halil Posbıyık, Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Ereğli Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ali Azar,  bazı siyasi parti, sivil toplum kuruluşu ve kamu daire müdürlerinin de katıldığı tören Ereğli Liman Başkanlığı, Deniz Ticaret Odası ve Ereğli Demir ve Çelik Fabrikaları yetkililerince Atatürk Anıtı'na çelenk konuldu saygı duruşunun ardından İstiklal Marşı okundu. 

 

BÜYÜK ÖNEME SAHİP

Günün anlam ve önemini belirten konuşmayı yapan Kdz. Ereğli Liman Başkanı Ahmet Turgay Okur, bir ülkenin kendi limanları arasında yapılan ticari denizcilik anlamı taşıyan Kabotaj'ın Türkiye'de 20 Nisan 1926'da kabul edilip, 1 Temmuz 1926'da yasalaştığını söyledi. Okur açıklamasında şunları söyledi:  Türkiye limanları ve sahilleri arasında yük ve yolcu taşıması ile kılavuzluk ve römorkaj hizmetleri Türk vatandaşları ve Türk Bayrağı taşıyan gemilerce taşınır. Daha önce bu faaliyetlerden faydalanan devletler, bu kanun ile saf dışı bırakılarak, söz konusu faaliyetlerden yararlanma hakları Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlarına verilmiştir.  Bir anlamda Kurtuluş Savaşı'mızın denizlerdeki zaferi olmakla birlikte, ulusal egemenliğimizin sağlanması açısından büyük bir öneme sahiptir. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı olarak tüm ülkemiz adına bu mirasa sahip çıkmaya devam ediyoruz. Türk denizciliğini yöneten, yönlendiren ve denizlerimizin ve iç sularımızın sunduğu bereketi ülke için kullanan bir devlet kuruluşu olarak büyük özveri ve kararlılıkla görev yapmakta, ülkemizi bir deniz ülkesi konumuna taşıma hedefimizi sürdürmekteyiz. Bu süreç elbette kolay olmayacak, fırtınalı ve zor bir süreç bizleri bekliyor. Ancak denizden gelen yaşam enerjisi ile dolup taşan ülkemiz ve biz denizcilik çalışanları olarak uygarlığın bu mavi boncuğunu yakasında gururla taşımaya tam yol devam edeceğiz.

 

KARAYOLUNUN YOĞUNLUĞU AZALACAK

Dahili yük ve yolcu taşımacılığında, deniz yolu payını arttırıcı tedbirler almak ve tüm bu gelişimleri sürdürülebilir hale getirmenin öncelikli hedefleri olduğunu vurgulayan Okur sözlerini şu şekilde tamamladı: Bu hedef ile yurt içi taşıma maliyetleri düşecek ve karayolundaki yoğunluğun azalması ile bakım onarım maliyetlerinde tasarruf sağlanmış olacaktır. Bu istek ve arzumuz, cumhuriyetimizin 2023 vizyonu dahilinde en son gerçekleştirilen ulaştırma şurasında da dillendirilen dahili taşımacılıkta deniz yolu payının yüzde 3'lerden yüzde 15'lere çıkartılması hedefiyle de açıkça ortaya konulmuştur. Unutmayalım ki, denize ve denizciliğe verilecek önem ölçüsünde Türkiye Cumhuriyeti büyüyecek ve güçlenecektir. Bir ülkenin denizcilik gücü üç önemli kritere bağlıdır. Bunlar o ülkenin donanması, ticaret filosu, balıkçılık ve amatör denizciliğidir.  Bu hedef denizci ülke, denizci devlet ve denizci millet olmakla sağlanabilir. Ülkemizin stratejik konumunun getirdiği avantajları vatandaşların lehinde kullanmayı hedefleyen biz denizciler, Ulu Önder Kemal Atatürk'ün 'En güzel coğrafi vaziyette ve üç tarafı denizle çevrili olan Türkiye, endüstrisi, ticareti ve sporu ile en ileri denizci millet yetiştirmek kabiliyetindedir. Bu kabiliyetten istifadeyi bilmeliyiz, denizciliği Türk'ün büyük milli ülküsü olarak düşünmeli ve onu az zamanda başarmalıyız' ifadeleri doğrultusunda  hareket etmeliyiz. Biz Karadeniz Ereğlililer olarak, denizi en iyi şekilde kullanan, denizden fayda sağlayan, denizi seven ve denizci ülke, denizci devlet, denizci millet olma yolunda çok yol alacağımız inancını taşıyorum.

 

DENİZE ÇELENK BIRAKILDI

Çelenk koyma törenine katılan protokol, Erdemir'e ait Erdemir 3 Römorkörü ile Ereğli açıklarına çıkarak, Deniz Şehitleri anısına denize çelenk bıraktı.