En çok şikayet edilenler, banka ve akaryakıt şirketleri!

Çevre ve Tüketici Haklarını Koruma Derneği (ÇETKODER) Genel Başkanı Mustafa Göktaş, 2013 yılının ilk 3 ayında yurt genelinde yapılan tüketici şikayetlerini değerlendirdi. Göktaş, en çok şikayet edilen kurumların banka ve akaryakıt şirketleri olduğunu söyledi. Zonguldak ise, 410 şikayetle ülke genelinde 12'nci sırada bulunuyor.
Genel Merkezi Mersin'de bulunan ÇETKODER'in Başkanı Mustafa Göktaş, Türkiye'de tüketici için bankalar ve akaryakıt şirketlerinin sorun olmaya devam ettiğini dile getirdi. Göktaş, kendilerine ulaşan tüketici şikayetlerinden özellikle bankaların uygulamalarının çok büyük tepki gördüğünü belirterek, şu değerlendirmeyi yaptı:  "Bankalar insanları canından bezdiriyor. Halen hangi iş için ne kadar ücret alıyorlar bunu bankaların görünür yerlerine bir tablo halinde asmamaları üzüntü verici. Ayrıca verilen krediler, kredi kartı uygulamaları halkımızı canından bezdirmiş durumda. Bu hususta devletin acil tedbir alması ve yasal düzenleme yapması gerek. İkinci husus tükettiğimiz akaryakıtın pahalı oluşu. Halen bu hususta hiçbir düzenlemeye gidilmedi. Adeta akaryakıtın pompası milletin cebinden çıkmıyor. Dünyanın en pahalı akaryakıtını tüketmek durumunda bırakılıyoruz. Dolaylı vergi dediğimiz çeşit çeşit verginin akaryakıta yansıtılmasından dolayı pahalı olarak tüketiyoruz. Artık buna bir çözüm getirilmesi gerekmektedir. Akaryakıtın içindeki dolaylı vergilerin kaldırılması, kaldırmıyorlar ise oranlarının düşürülmesi gerekmektedir. Tüketicilerimizi ve yaşamı olumsuz etkileyen bu uygulamanın artık adil ve hakkaniyet çerçevesinde düzenlenmesi elzemdir."
Yurt genelinde elektronik posta yolu ile toplam 38 bin 642 başvuru yapıldığını söyleyen Göktaş, şöyle devam etti:
"Bankaların kredi uygulamalarındaki faizlendirme ve alınan masraflar hususunda yapılan şikayetler 19 bin 874, bankaların kredi kartı uygulamalarındaki aidat ve diğer işlemler için yapılan kesintiler için 8 bin 523, tüketilen akaryakıt ürünlerinin pahalı oluşu için 10 bin 245 şikayet aldık. E-posta yoluyla bize ulaşan başvuru sayısına göre en çok şikayet başvuru sayıları ile İzmir 9 bin 897, İstanbul 9 bin 143, Kayseri 5 bin 865, Konya 3 bin 696, Bursa 2 bin 943, Ankara bin 873, Çanakkale bin 285,
Eskişehir bin 147, Samsun 819, Mersin 712, Sinop 476, Zonguldak 410 başvuru ve şikayet ile ilk 12 sıralamaya oturmuşlardır. Artık insanımız neyi neden, niçin tüketiyor sorguluyor ve hak ve hukukunu arıyor. Bu yılın ilk üç ayında tüketici bilinci bizlere bu şekilde yansımıştır."