Kdz. Ereğli’deki özellikle TTK limanının askeriyeye geçmesinden sonra başlayan tahmil ve tahmiye işlemlerindeki sıkıntılar bölgede yeni liman arayışlarına hız verdi. Bu konuda Alaplı’da Alport A.Ş tarafından başlatılan girişimler, kamuoyu desteğiyle devam ederken liman yapımı için gerekli olan 228 milyon dolarlık kaynak arayışları ise devam ediyor. Alport’un bu projeye ortak arama konusundaki düzenlediği toplantıda konuşan Batı Karadeniz Deniz Ticaret Odası Başkanı İrfan Erdem, ülkedeki limancılığın tarihçesinden ayrıntılı bilgiler verdi ve 2013 yılında  yapımının tamamlanması beklenen Alaplı limanıyla ilgili şunları söyledi:



Limanın altın yumurtlayan tavuk olduğu ulaştırmacılar arasında genel kabul görmüş bir deyiştir. Bu deyişin hakkını Türkiye bugüne değin verememiştir. Özellikle konteyner çağında ve Doğu-Batı intermod taşımacılığının planlandığı bir süreçte Türkiye, liman konferansları (birliktelikleri) yoluyla yük trafiğini artırma / paylaştırma da dahil imkanlarını seferber edebileceği yöntemleri gerçekleştirmek durumundadır. Tabiatıyla zaman çok geçmeden…

 

Alaplı Limanının bölgemize ve yaşantımıza katacaklarına bakacak olursak;

 

Alaplı Limanında;

· Kömür ve demir cevheri yükleme, boşaltma,

· Her türlü madencilik sanayi istihraç ve nihai ürünlerini yükleme-boşaltma,

· Her türlü taş ve toprak sanayi, klinker vb. yükleme-boşaltma

· Orman ve orman ürünlerini yükleme-boşaltma,

· Tarım ve yöreye özgü tarımsal ürünlerini yükleme-boşaltma,

· Yurt içi ve yurt dışı her türlü katı, dökme, kuru yük ve sanayi ürünleri yükleme ve boşaltma hizmetleri verilecektir.

 

Bu hizmetleri vermek ciddi bir istihdam gerektirir. Aileleriyle beraber yaklaşık 2000 kişi bu yatırımdan ekmek yiyecektir. Şunu belirmek gerekir ki sadece burada çalışanlar değil, bu limana iş yapan insanımız da bu yatırımdan kazançlı çıkacaktır. Alaplı limanı Batı Karedeniz Bölgesine değil kısmen de Orta Anadolu bölgesine de hizmet sunacaktır. Alaplı limanının yer aldığı batı Karadeniz bölgesi ticari liman işletmeciliği açısından gelişmekte olan bir bölgedir.

 

Limanının ekonomik etkileri  Zonguldak, Bartın, Karabük, Bolu ve Düzce illerinin yanı sıra Kocaeli, Bilecik, Eskişehir, Ankara, Çankırı, Kastamonu ve Sakarya illerinde de hissedilecektir.

 

Taşınan yüklere bakarsak madencilik sektöründe çalışan emekçilerimiz, tarlada ormanda çalışan insanımız, sanayi ve üretim sektöründe çalışan yatırımcılarımız kendilerine daha kolay pazarlar bulabilecektir. İşin bir de bu önemli boyutu vardır.

 

Karadeniz Bölgesinin en önemli limanları olan Samsun ve Trabzon limanları orta ve doğu Karadeniz bölgelerinde bulunmaktadır. Alaplı limanı bu açıdan da önemli bir liman haline gelmektedir. Bilindiği gibi Ereğli Limanından başka bölgede bu çaplı önemli bir liman bulunmamaktadır.

 

Limancılık faaliyetleri açısından değerlendirildiğinde batı Karadeniz bölgesi mevcut potansiyelinin çok altındadır. Bölgenin en büyük limanı olan Ereğli limanı dışında gelişmiş bir denizcilik faaliyeti bulunmamaktadır. Hızla gelişen ve büyüyen Karadeniz ülkelerine çıkış kapısı olabilecek bölge özellikle iç Anadolu bölgesi yüklerini elleçleyebilecek bir coğrafyada bulunmaktadır. Bölgede yürütülecek verimli bir liman işletmeciliği ile Alport önemli bir yükleme ve boşaltma potansiyeline potansiyeline ulaşacaktır.

 

Sanayi kenti olan bölgemiz şimdi de denizciliğin merkezi haline gelecektir. Liman medeniyete açılan bir kapıdır. Organize Sanayi Bölgemizi, burada üretilen ürünleri, gerek yer altı zenginliklerimizi gerekse de tarımsal zenginliğimizi bu liman sayesinde değerlendirebilirsek milli ekonomideki pazar payımız, milli ekonomiye olan katkımız artar ve bu da bölgemize olan bakış açısını oldukça ilerilere taşır.