Anadolu Ajansı'nın 100. Yıl Vizyonunun tanıtım toplantısına, 8 bakan katılırken, Genel Müdür Kemal Öztürk, ajansın 'Güçlü Türkiye'nin Güçlü Haber Ajansı' olacağını bildirdi.

Anadolu Ajansı'nın kuruluşunun 92. yılını kutlamak ve 100. Yıl Vizyonu tanıtmak amacıyla düzenlenen toplantıya Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç, TBMM Başkanvekili Sadık Yakut, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanı Fatma Şahin, İçişleri Bakanı İdris Naim Şahin, Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanı Mehdi Eker, Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer, Milli Savunma Bakanı İsmet Yılmaz, Sağlık Bakanı Recep Akdağ, Kalkınma Bakanı Cevdet Yılmaz, Basın Yayın ve Enformasyon Genel Müdürü Murat Karakaya, RTÜK Başkanı Davut Dursun, Basın İlan Kurumu Genel Müdürü Mehmet Atalay, bazı siyasi parti ve sendika temsilcileri, medya kuruluşlarının Ankara temsilcileri, AA Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Kemal Öztürk, Yönetim Kurulu üyeleri, Genel Müdür yardımcıları ve çok sayıda davetli katıldı.

AA Genel Müdürü Öztürk, toplantıda yaptığı konuşmada, 1920 yılında yokluk içinde kurulan AA'nın, bugün, 92 yaşında dünyanın en köklü haber ajanslarından biri haline geldiğini belirtti.

Maalesef kendi yaşıtımız diğer dünya ajansları kadar etkin değiliz diyen Öztürk, 584 çalışanla günde 600 haber, 600 fotoğraf ve 120 görüntü ürettiklerini söyledi.

Türkiye'deki bin 121 abonenin her gün, AA'nın yaklaşık 500 haberini kamuoyuna ulaştırdığını vurgulayan Öztürk, Maalesef bu haberlerimizin ancak beşte birinde logomuzu görüyorsunuz. Meslektaşlarımız daha duyarlı davrandığında gazete ve televizyonlarda logomuzu daha çok göreceksiniz diye konuştu.

AA'nın, haberlerinde bir rakam ya da kelime hatası bile yapsa hemen düzeltme yayınlayan tek basın

kuruluşu olduğunu ifade eden Öztürk, Zira haberlerimiz devlette arşiv, mahkemelerde de delil olarak kullanılıyor dedi.

Anadolu Ajansı'nın aylık yayımladığı yaklaşık 20 bin haber içerisinde bir tane hata bulunduğu takdirde 'devletin ajansında skandal' diye ağır eleştirilere maruz kaldıklarının altını çizen Öztürk, şöyle devam etti:

Maalesef yanlış yaptığında hatırlanan ve ismi anılan bir kurumuz. Yükümüz ağır. Büyük bir ülkenin ve büyük bir milletin sesini duyurmak için kurulduk ancak sesimiz sınırlarımızın içinde kaldı. Bu topraklarda hep iddialı insanlar yaşadı. Bu dünyada söyleyecek sözü olan insanlardı bunlar. İmparatorluk kurdular, kül olmuş ocaklardan Cumhuriyet doğurdular. Hep söyleyecek sözümüz oldu. Şimdi yine bu topraklarda dünyaya söyleyecek sözü olan insanlar yaşıyor.

Peki bu büyük devletin, büyük milletin sözünü kim duyuracak dünyaya. Yani bizim uluslararası arenada etkin bir medya organımız var mı? Biz Anadolu Ajansı olarak kendimize sorduk: Bu büyük ülkenin sözünü tüm dünyaya duyurabiliyor muyuz? Dünyada gündemi etkileyebiliyor muyuz? Cevabımız çok kısa oldu: Hayır. Bu yüzden oturduk bir karar verdik: 'Güçlü Türkiye'nin Güçlü Haber Ajansı' olmak zorundayız. Dünyada etkin bir kurum olmak zorundayız. Anadolu Ajansı 100. yıl projesi işte böyle doğdu.

Bu hedef üzerinden yola çıkarak akademisyenler, ajans çalışanları, Yönetim Kurulu üyeleriyle büyük projeler üzerinde çalıştıklarını ve önce durumu tespit ettiklerini dile getiren Öztürk, sinevizyon gösterimi eşliğinde AA'nın 100. Yıl Vizyonu'na ilişkin detaylı sunum yaptı.

Törenin sonunda Türk Sanat Müziği sanatçısı Eda Karaytuğ Boşnakça, Azerice, Arapça ve Türkçe şarkılar seslendirdi.

Bu sırada sinevizyon aracılığıyla AA objektiflerinden Azerbaycan, Türkiye, Bosna Hersek ve Arap Baharı fotoğraflarından oluşan slayt gösterisi sunuldu.

Törenin ardından Bülent Arınç, Anadolu Ajansı Objektifinden sergisini, AA Genel Müdürü Kemal Öztürk ile gezdi.

Arınç, Türkiye ve dünyadaki sıcak gelişmelerle ilgili fotoğraflar hakkında Genel Müdür Öztürk ile Fotoğraf Haberleri Editörü Gürsel Eser'den bilgi aldı.

Toplantının ardından AA Genel Müdürü Öztürk, Yönetim Kurulu üyeleri, Anadolu Ajansı Haber Akademisi öğrencileri ve AA çalışanlarıyla hatıra fotoğrafı çektirdi.