Kdz.Ereğli Belediyesi İtfaiye ekipleri, gelen asılsız ihbarlar sonrasında ilk olarak uyarıyor, aynı kişi yeniden asılsız ihbarda bulunursa savcılığa suç duyurusunda bulunuyor.

Ereğli Belediyesi itfaiye müdürlüğü ekipleri, son zamanlarda 110 yangın ihbar hattına gelen asılsız ihbar ve gereksiz yere hattı meşgul edenlere karşı önlemlerini arttırıyor. Dijital santrale geçiş yapılmasına rağmen gelen asılsız ihbarlar nedeni ile ekipler verilen ihbar adresine ulaştıklarında ise iş işten geçmiş oluyor. Zaman kaybının yanı sıra milli servete de zarar verenler, itfaiye Müdürlüğü tarafından ilk olarak uyarılıyor. Daha sonra ise aynı şekilde ihbar yapılması durumunda ise savcılığa suç duyurusunda bulunuyor.

Ereğli Belediyesi İtfaiye Müdürü Muhammet Ali Ateş, yapılan asılsız ihbarlar dışında, 110 yangın ihbar telefonunu saati, hava durumunu ve yeni aldığı hattın numarasını soran kişilerin aradığını söyledi. Arayan vatandaşlara saygılı bir şekilde sordukları soruların cevaplarını verdiklerini dile getiren Ateş, verilen cevabın ardından da uyarıda bulunduklarını söyledi. Ateş, itfaiye müdürlüğüne gelen asılsız ihbarların yüzde 75'inin çocuklar ve yüzde 25'inin psikolojik sorunu olan kişilerin oluşturduğunu söyledi. Müdürlüğümüze gelen asılsız ihbarlar şöyle:

Görevli: Alo itfaiye

Arayan kişi: Ağabey iyi akşamlar

Görevli: İyi akşamlar

Arayan kişi: Yarınki hava durumunu söyleyebilir misin?

Görevli: İtfaiye buyrun

Arayan kişi:Ağabey saat kaç?

Görevli: Saat 5

Arayan kişi: Sağol ağabey

Görevli:İtfaye buyurun

Arayan kişi:Ağabey birşey söylemek istiyorum.

Görevli: Buyurun sizi dinliyorum.

Arayan kişi: Benim numaram görünüyor mu?

Görevli: Evet görünüyor.

Arayan kişi: Ben hattımı yeni aldım da numaramı bilmiyorum, numaramı söyleyebilir misin?

Görevli:05…………

Yangın ihbarını yapan vatandaşların da verecekleri doğru bilgilere göre ekip çıkarttıklarını dil getiren Ateş, yanlış bilgi ve yanlış adres verilmesi durumunda yangına müdahalede geciktiklerini söyledi. İhbarların doğru yapılması konusunda da uyarılarda bulunan Ereğli Belediyesi İtfaiye Müdürü Muhammet ali Ateş, "Yangın ihbarını veren vatandaşlarımız ilk olarak isimlerini ve telefonlarını teyit için vermeliler. Bunun nedeni de dijital ekranda çıkan telefon numarasından gelen ihbarlara dönüş yapmamız gerekli olabiliyor. Çoğu zaman gelen numaraya döndüğümüz de ise ulaşım sağlayamıyoruz."