Karadeniz Ereğli'de, "Etkili iletişim, kaliteli hizmet ve mutlu vatandaş" projesinin tanıtım toplantısı yapıldı. Kaymakamlık bünyesindeki kurum ve kuruluşlarda çalışan personelin iletişim becerilerini güçlendirmek amacıyla Ereğli Kaymakamlığı Avrupa Birliği Proje Koordinasyon Birimi tarafından hazırlanan, Batı Karadeniz Kalkınma Ajansı (BAKKA) 2015 yılı teknik destek programı kapsamında kabul edilen, "Etkili iletişim, kaliteli hizmet ve mutlu vatandaş" projesi düzenlenen tören ile başladı.

İLETİŞİMİN ÖNEMİ

Ereğli Ticaret ve Sanayi Odası Konferans Salonundaki toplantıda konuşan Ereğli Kaymakamı Nazım Madenoğlu, iletişimin önemli olduğunu belirterek şunları söyledi: "İletişimin ne olduğunu bilmeyen yok. Bilindiği üzere bir kişinin düşüncelerini, görüşlerini, davranışlarını karşısındaki kişi veya kişilere aktarabilme sürecidir. İletişimin çok değişik süreçleri, nedenleri, zorlukları olmakla beraber, en önemli özelliği samimi olmaktır. İletişimde samimi olmazsak, karşımızdaki kişi veya kişilerle  asla iletişim kuramayız.

"KARŞINIZDAKİNİN NE ANLADIĞI DA ÖNEMLİ"

 İletişimde ne söylediğiniz kadar nasıl söylediğiniz de önemli. Bazen çok haklı olduğumuz konularda söyleyeceğimiz sözler yerinde olacaksa bile söyleniş tarzı bizim karşımızdakiyle iletişim kuramamamıza neden olabilmektedir. Ne söylediğimizden ziyade karşımızdakinin ne anladığı da önemli. Mevlana’nın sözü var, ‘İstersen bin kelime konuş, karşındakinin anladığı kadar konuşmuş olursun’ diyor. Kamu kurumlarında iletişim önem arz etmektedir. Başarı iletişimdeki başarıya endekslidir. Kamu kurumlarımıza sadece işleri yönetmekten değil, iletişimi de yönetmekten bahsedilir. İşleri çok iyi idare ediyorsunuz  ama iletişimi idare edemiyorsunuz. Orada bir başarısızlık, bir sıkıntı vardır. O nedenle iletişimi yönetmek günümüzde artık kamu kuruluşlarının da üzerinde önemle durması gereken hususlardandır.

"IQ’NUN YERİNİ EQ ALDI"

Eskiden IQ’dan bahsedilirdi. Yani bilimsel, entelektüel zeka. Bu zekaya sahip insanların toplumda başarılı oldukları farz edilirdi. Ancak şimdi bu zekanın yeterli olmadığı, bunun yerine EQ dediğimiz duygusal zekanın yer aldığı görülüyor. Hatta duygusal zekaya sahip insanların entelektüel açıdan vasat olmalarına rağmen, entelektüel zekaya sahip insanların yöneticisi durumdalar. Çünkü bunlar duygusal zekayı daha iyi kullanmaktadırlar. Programın iletişimde başarılı olmanın, hizmete olumlu olarak yansıması, sonuçta vatandaşın mutlu olmasını sağlaması arzu ettiğimiz bir sonuç. Yani biz kaliteli hizmet üretiyoruz ama bunu vatandaşa yansıtamıyoruz. Ya da A kurumunda çalışan 10 kişiden sekizi iyi iletişim kuruyor, halka bunu yansıtıyor ama iki kişi o sekiz kişinin yaptığı güzellikleri ortadan kaldırıveriyor. O nedenle kaliteli bir iletişim oluşturulması ve bu kalitenin vatandaşa yansıtılması gerekiyor. Projede emeği geçen kaymakamlık personeline, sivil kesim temsilcilerine, bu güzel ortamı bize tahsis eden oda yetkililerine teşekkür ediyorum.”

PROJE DETAYLARI İLE TANITILDI

Ereğli Kaymakamlığı Veri Hazırlama ve Kontrol İşletmeni, Proje sorumlularından Bengü Ünlü, iletişimde aynı dilin konuşulması halinde bile insanların kendilerini ifade edemediği durumlar olabileceğini anlatarak şu ifadelere yer verdi: "Bu projeyle kaymakamlık kurumlarında çalışanların iletişim becerilerini güçlendirebileceğimize, vatandaşa verdiğimiz hizmetin kalitesini arttırabileceğimize inanıyorum.Projemiz BAKKA tarafından 2015 yılı teknik destekleri kapsamında kabul edilmiştir. Eğitimler şubat ayında gerçekleştirilecek. Proje ile kurumlarımızdan hizmet alan vatandaşlarımıza daha iyi hizmet vermeye, çalışanlarımızın iletişim becerilerini yükseltmeyi, kurumlar arasında iletişimi güçlendirmeyi amaçladık.

4 AYRI GRUPTA 110 KİŞİYE EĞİTİM

Eğitimlerde algılarımızın iletişimdeki rolü, iletişimi olumsuz etkileyen durumlar ve beden dili gibi konular anlatılacaktır. 4 gruba ayrı ayrı verilecek olan eğitim sekiz günde tamamlanacak. Katılımcılar günde altı saat olmak üzere 2 günde bu eğitimi alacaklar. Yüzde 45’i bayan olmak üzere 110 kişinin eğitimlere katılmasını hedefliyoruz. Eğitimler sonrasında kurumlarımızda çalışanların eğitim becerileri güçlenecektir. İletişimde karşılaşılan sorunlara karşı farkındalık arttırılacaktır. Kurum iç inde ve kurumlar arasında pozitif iletişim kurma becerisi geliştirilecektir. Eğitim alanlar edindikleri farkındalıklarla diğer çalışanlara rol modeli olacaktır. Kurumlarımızdan hizmet alan vatandaşlarımızın memnuniyeti artacaktır. Burada alınan bilgiler çalışanların özel yaşamlarına da olumlu etkileyecek, bu çalışma diğer kurum ve kuruluşlara da örnek olacaktır.”

BAKKA TEMSİLCİSİ TOPLU DESTEKLERİ ANLATTI

BAKKA temsilcisi Hakkı Yavuz Toplu ise  katılımın fazlalığından duyduğu memnuniyeti dile getirerek, BAKKA’nın kamu kurum ve kuruluşları ile KOBİ tarzı işletmelere verilen destekleri anlattı. Toplu, yaklaşık 150 üzerinde KOBİ’ye, 120 üzerinde de kuruma, yaklaşık 60 milyon lirayı bulan destekler verildiğini söyledi.  Toplu, “Gerek sosyal içerikli, gerek kamuya yararı olacak her türlü projeye kamu kuruluşu ve sivil toplum kuruluşlarında yüzde 90 hibe desteği veriyoruz” dedi.

PROTOKOL TAM KADRO KATILDI

Tanıtım toplantısına Karadeniz Bölge ve Garnizon Komutanı Tuğamiral Hasan Doğan, Ereğli Belediye Başkanı Hüseyin Uysal, Ereğli Cumhuriyet Başsavcısı Mesut Konuk, Kandilli Belediye Başkanı Mustafa Aydın, Ormanlı Belediye Başkanı Bayram Başol, Bülent Ecevit Üniversitesi Ereğli Eğitim Fakültesi Dekanı Ali Azar, Karadeniz Ereğli Jandarma Komutanı Binbaşı Gökhan Tufan, Ereğli İlçe Emniyet Müdürü Fahri Küçük, Ereğli TSO Başkanı Yaşar Tetiker, Karadeniz Ereğli Vergi Dairesi Müdürü Muharrem Gövce, daire müdürleri ile çalışanları katıldı.

TANITIM TOPLANTISI ÖNCESİ BİRLİKTELİK FOTOĞRAFI

Toplantının hemen öncesinde ilçe protokolü Kdz.Ereğli TSO Başkanı Yaşar Tetiker'in yeni yapılan makam odasında bir araya geldi. Yaklaşık 30 dakika sohbet havasında geçen toplantıda birlik ve beraberlik fotoğrafı verildi.

 

(Haber: Mustafa Kemal Bektaş)