Tüketicinin ayıplı bir mal ya da hizmeti alarak mağdur olduğu durumlarda, bu sorunu firma ile çözemiyorsa başvurabileceği tüketici hakem heyetlerine yılın ilk 6 ayında 286 bini aşkın şikayet başvurusunda bulunulduğu ortaya çıktı. Interpress tarafından Gümrük ve Ticaret Bakanlığı verilerinden derlenen bilgilere göre, hakem heyetlerine yılın ilk 6 ayında 286 bini aşkın şikayet başvurusu yapılırken, alınan kararların yüzde 82'sinin tüketici lehine yüzde 18’inin ise tüketici aleyhine sonuçlandığı belirlendi. Ayrıca medyada tüketici hakem heyetleri ile ilgili yılbaşından bu yana 4 bin 559 haber çıktığı tespit edildi.

 

En çok şikayet, tüketici kredi sözleşmelerine yapıldı…

 

Tüketici hakem heyetlerine başvuruların şikayet türlerine göre dağılımına bakıldığında, 117 bin 424 başvuruyla tüketici kredisi sözleşmeleri ilk sırada yer alırken, 73 bin 650 başvuru ile ayıplı mal, 31 bin 500 başvuru ile ayıplı hizmet ve 10 bin 73 başvuru ile abonelik sözleşmelerinin en fazla şikayet konusu olan diğer alanlar olduğu belirlendi. Ayrıca konut finansmanı sözleşmelerine yönelik 6 bin 439, finansal hizmetlere ilişkin mesafeli sözleşmelere yönelik 4 bin 85, garanti belgesi konusunda 4 bin 49, mesafeli sözleşmelere yönelik ise 3 bin 145 şikayet başvurusu yapıldığı saptandı. Şikayete en az konu olan alanların ise süreli yayın kuruluşlarınca düzenlenen promosyon uygulamaları ile tanıtma ve kullanma kılavuzu olduğu tespit edildi. Haksızlıkların asgariye indirilmesi için tüketicilerin, yasaların kendilerine tanıdığı hakları kullanmaktan çekinmemesi gerektiği vurgulanırken, ilk altı aylık süreçte şikayetlerle ilgili toplam 307 bin 704 karar alındığı tespit edildi.