Bu haber kez okundu.

BAYRAMDA BESLENMEYE DİKKAT!
Alaplı Merkez 1 Nolu Aile Sağlığı Merkezi Doktoru Sezgin Melek, Ramazan Bayramını sağlıklı geçirilmesi için dengeli beslenme konusunda vatandaşları uyardı.  Düzenli ve dengeli beslenmenin insan hayatındaki en önemli şeylerden biri olduğunu belirten Melek, Mübarek Ramazan ayı süresince oruç tutarak beslenme düzenimizi değiştiriyor ve günlük öğün sayısını düşürüyoruz. Ramazan ayında günde 2 öğün yenildiğinden ve bu sene yaklaşık 16 saatin oruçla geçmesi sonucu metabolizma hızının yavaşlaması ve hemen ardından gelen Ramazan Bayramı'nda yağ oranı fazla, yüksek kalorili yiyeceklerle beslenilmesi mide ve bağırsak hastalıklarının önünü açıyor dedi.
Ramazan bayramının gelmesi ve normal beslenme düzenlerine kavuşmalarıyla vatandaşların bir anda eskisinden de fazla yemek yeme eğiliminde bulunduğunu anlatan Melek, şöyle konuştu: "Güne hafif bir kahvaltıyla başlamak en doğrusu olacaktır. Peynir, zeytin, domates, kepek ekmeği gibi mideyi zorlamayacak besinler aşırıya kaçmamak şartıyla yenebilir. Yemekler 3 ana öğün, 2 ara öğün olmak üzere yenmeli. Ana öğünlerde et, süt, sebze ve tahıl grubu ürünlerinden yeterli miktarda aşırıya kaçmadan tüketilmeli, ara öğünlerde ise meyve, salata, kepekli bisküvi gibi alternatifler tüketilmelidir. Besinlerin iyi çiğnenmeli bayramda kıtlıktan çıkmış gibi yemeklere saldırılmamalıdır. Az ve sık yemek yenmeli, kızartma gibi yüksek kalorili besinler yerine haşlama, buğulama besinler tercih edilmeli, hamur işleri ve tatlı tüketiminde dikkatli olunmalıdır. Özellikle hamur işlerinden uzak durulmalı, tatlı olarak da sütlü tatlılar az miktarda tercih edilmelidir. Vücut dengesini sağlamak adına bol miktarda sıvı tüketilmeli, günlük ortalama 2,5-3 litre su içilmeli, bunun yanında ayran, meyve suyu gibi ürünler yemeklerin yanında tercih edilmelidir. Alaplı'mız da meyveler köylerden alınıp taze meyve suları hazırlanıp içilmelidir. Çay, kahve ve asitli içecekler yerine yeşil çay, ada çayı gibi bitkisel ürünler tüketilmelidir. Hastalarımızdan aldığımız geri bildirimlere göre hastaların yüzde 90 'ı ramazan bayramında kilo verip tansiyon kolesterol gibi hastalıklarla daha iyi başa çıkmışlardır. Ancak oruç etkisiyle yavaşlayan metabolizma bayramdan sonra aşırı yemeyle kilo almaya neden olacaktır, bu yüzden beslenmenin yanında fiziksel aktivite de önem taşıyor. Metabolizmayı hızlandırmak için spor yapmak, merdiven kullanmak, bisiklete binmek, en azından yemeklerden sonra yürüyüş yapmak faydalı olacaktır. Bunun için belediyenin spor salonundan faydalanılmalı hanımlar için beden eğitimi öğretmenleri eşliğinde spor aktiviteleri düzenlenmelidir. Alaplı'mız da yürüyüşü özendirici etkinliklerde bulunulmalı ve halkımızın rahat yürüyebilmesi ve spor yapabilmesi için gerekli alanlar ve şartlar oluşturulmalıdır. Tüm Alaplı halkına ve yöneticilerine hayırlı ve sağlıklı bir bayram diliyorum. Dünyanın denizi her yerden gören sayılı birkaç ilçesinden biri olan Alaplı'mızın her alanda eşsiz olması dileğiyle hayırlı bayramlar dilerim.
Anahtar Kelimeler:
Misafir Avatar
İsim
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

Bunlar da Dikkatinizi Çekebilir

banner251

banner185


banner294