Eğitim ve Bilik Emekçileri Sendikası (Eğitim-Sen) Zonguldak Şube Başkanı Orhan Yılmaz “Performans Değerlendirme Sistemi ile Mesleğimizin İtibarsızlaştırılmasına İzin Vermeyeceğiz!” başlıklı yazılı bir açıklama gönderdi.

 

Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yayınlanan “Öğretmen Performans Değerlendirme ve Aday Öğretmenlik İş ve İşlemleri Yönetmeliği” taslağını eleştiren Yılmaz,  “Öğretmenlik mesleğinin statüsü ve öğretmenlik mesleğinin toplumsal algısında derin ve telafisi mümkün olmayan olumsuz sonuçlar yaratacaktır.” Dedi.

Yılmaz açıklamasına şu görüşlerini savunarak devam etti:

Siyasi iktidarların bir bütün olarak sorumluluklarını göz ardı etmesi; eğitimdeki nitelik sorunlarını öğretmenler üzerinden tanımlaması; adeta faturayı öğretmenlere  çıkararak mesleğimizi itibarsızlaştırıp  özenilecek bir meslek olmaktan uzaklaştırmıştır. Öğretmenliği itibarlı bir meslek haline getirmek; eğitim fakültelerinin niteliğini arttırmak; öğrencileri, eğitim fakültelerini tercih etmeye yönlendirmek için öğretmenlerin  kadrolu atanmasına; çalışma koşullarının iyileştirilmesine; iş güvencesi kaygılarının giderilmesine, ekonomik koşulların iyileştirilmesine ve ihtiyaca uygun mesleki gelişim desteği sağlanmasına bağlıdır.

Öğretmenlere performans değerlendirmesi adı altında puan verilmesi ve bu puanların değerlendirme ölçütü olarak kullanılacak olması, eğitimde yeni çatışmaların ortaya çıkmasına neden olacaktır. MEB’ in asıl hedefi, öğretmenlerin performansını ölçmek değil, eğitimde ücretli, sözleşmeli ve güvencesiz istihdamı yaygınlaştırmak, uzun vadede eğitim emekçilerinin sınırlı iş güvencesini ortadan kaldırmaktır.

Eğitimde niteliğin arttırılması için uygulandığı iddia edilen performans değerlendirme uygulamasının mülakata dayalı sözleşmeli öğretmenlik uygulamasının hızla yaygınlaştığı, on binlerce ücretli öğretmenin güvencesiz olarak çalıştırıldığı, siyasi-ideolojik değişikliklerle sürekli niteliği düşürülen eğitim sistemine en küçük bir katkı sunması mümkün değildir.

Öğretmenlik mesleği eğitim süreçleri, atanma sorunları, çalışma koşulları, iş güvencesi açısından yaşanan kaygılar, yetersiz maaşlar nedeniyle giderek değersizleştirilmiştir. Öğretmenlik mesleğini daha da itibarsızlaştırması kaçınılmaz olan eğitimde performans değerlendirme uygulamasına karşı ayrım gözetmeksizin tüm eğitim emekçileri  mücadele etmelidir.

Eğitim Sen tüm öğretmenlere dayatılan “Performans Değerlendirme” uygulamasına karşı örgütlü mücadele çağrısı yapmaktadır. Gün, mesleğimize ve geleceğimize sahip çıkma günüdür.

Eğitim emekçilerinin iradesini ortaya koymak ve yönetmelik taslağının geri çekilmesi amacıyla sendikamız tarafından başlatılan imza kampanyası Türkiye genelinde olduğu gibi Zonguldak ve ilçelerinde devam etmektedir.   “Performans Değerlendirme” ye ilişkin olarak işyeri gezilerimiz devam etmekte; afiş, broşür ve bildirilerimiz işyerlerine ulaştırılmaktadır. Performans değerlendirme kandırmacası ile yaratılmaya çalışılan biat etmiş ve güvencesiz bir gelecek karanlığında kendilerini görmek istemeyen eğitimciler imza kampanyamıza  yoğun bir ilgi göstermektedirler. Toplanan imzalar önümüzdeki günlerde Milli Eğitim Bakanlığına iletilmek üzere Zonguldak İl Milli Eğitim Müdürlüğüne teslim edilecektir. Dileğimiz Milli Eğitim Bakanlığının  öğretmenlik mesleğini daha da tartışılır hale düşürecek bu tür yanlışlıklar yerine demokratik, laik ve bilimsel eğitimin koşularının gerçekleşmesi için üzerine düşen görevi yerine getirmesidir.