Alaplı Tüketici Koruma Derneği Başkanı Halit Tekin, 7 Temmuz 2009 tarihinde yürürlüğe giren kredi kartları gecikmiş ödemelerinin yeniden yapılandırılmasına yönelik çıkan kanun hakkında kart mağdurlarına bilgiler verdi.  Güçlü ülkeler güçlü ekonomiler için bilinçli tüketimin şart olduğunu belirten Tekin, "Tüketicimiz ne kadar bilinçli olursa, ülkemiz ekonomisi o kadar sağlıklı ve güçlü olur" dedi.

Tekin, toplumda kredi kartının oldukça yaygın olduğunu dolayısıyla kart mağdurlarının gün geçtikçe arttığını belirterek tüketicileri bilinçli tüketim konusunda uyararak, "Toplumumuz üretmeden tüketime yönlendirildi. Görsel ve yazılı reklamlarla toplumu lüks tüketime pompalamaktadır. Bizde toplum olarak çağa ayak uydurma meraklısıyız. Teknolojiden de geri kalmıyoruz. Ama bu teknolojiyi üretmek yerine sürekli tüketiyoruz. Tüketirken de; bilinçsizce kendimizi tükettiğimi benliğimizi ve hatta kişiliğimizi tükettiğimizi görmüyoruz" dedi.
Alaplı Tüketici Koruma Derneği Başkanı Halit Tekin, ayrıca 7 Temmuz 2009 tarihinde yürürlüğe giren kredi kartları gecikmiş ödemelerini yeniden yapılandırılmaya yönelik çıkan kanun hakkında kart mağdurlarına şu bilgileri verdi:
KİMLER YARARLANACAK
31 Mayıs 2009 tarihi itibariyle (31 Mayıs 2009 dahil)
Kredi kartı borcunu 90 günden fazla geciktirmiş veya
Kredi kartına ait tüm borcunu ödemesi için banka tarafından ihtarname çekilmiş veya
Kredi kartı borcunun tahsili için icra takibi başlatılmış olanların yararlanabilecek .
BAŞVURUDA SÜREÇ NEDİR,
NE ZAMANA KADAR BAŞVURULUR..?
Kredi kartı borçluları, kanunun yayımlandığı 7 Temmuz 2009 tarihinden itibaren 60 gün içerisinde başvuru yapmalıdırlar. Başvuru bitiş tarihi 4 Eylül 2009'dur.
NEREYE BAŞVURULUR?
Başvuruların,  Kartı çıkaran banka/kuruluşa veya · Kartı çıkaran banka/kuruluş avukatların a,
· Varlık yönetim şirketine veya· Varlık yönetim şirketinin yetkilendirdiği temsilcilerine yazılı olarak yapılabileceğini,
· Borç, banka tarafından varlık yönetim şirketine devredilmiş ise, borçluların banka/kuruluşa başvuru yaparak borcunun hangi şirkete devredildiğini öğrenmesi ve başvurusunu bu şirkete yapması gerekiyor.
NASIL BAŞVURULUR..?
Borçlular, güncel adreslerini belirterek yazılı başvuruda bulunacaklardır.Başvuru sürecinde ise aşağıdaki seçenekler den tercih yapılabilecektir, şöyle ki;
· Yasada belirtilen ödeme koşullarından biri seçilir · Yazılı olarak ödeme beyanı yapılır.
· Banka/kuruluş ya da avukatları, varlık yönetim şirketi veya yetkilendirdiği temsilcileri tarafından düzenlenecek ödeme planı imzalanır,
BORÇLAR NE ŞEKİLDE HESAPLANIR
VE GERİ ÖDEMESİ NASIL YAPILIR..?
 "Faizli anapara borcu, Türkiye Cumhuriyeti Merkez Bankası tarafından ilan edilmiş kat sayı ile çarpılarak 31 Mayıs 2009 tarihi itibariyle oluşacak toplam borç tutarı hesaplanır. Bu tutar, yazılı başvuru tarihinden itibaren 30 gün içerisinde ödenirse, ilave bir faiz hesaplamasına gidilmez. Şayet, Borç, vadeli olarak ödenmek istenirse, geri ödenecek tutar,
· 6 aylık vade için 1, 04
· 12 aylık vade için 1, 08
· 24 aylık vade için 1, 18
· 36 aylık vade için 1, 26
katsayıları ile çarpılacak, çıkan tutar ilgili ay sayısına bölünerek ödenecek aylık taksit tutarı hesaplanacaktır.
Vadeli ödemelerde ilk taksit peşin olarak ödenecek olup, ödenmediği hallerde başvuru geçersiz sayılacaktır."
ÖRNEK ÖDEME PLANI TABLOSU:
( 31 Mayıs 2009 itibariyle birikmiş 1000 TL'lik faizli anapara borcu için)
Örnek : Vade Katsayı Toplam Borç (TL) Aylık Taksit (TL)
Peşin
1.000 6 ay1, 04 1.040 173, 33
12 ay 1, 08 1.080 .90, 00
24 ay 1, 18 1.180  49, 17
36 ay  1, 26 1.260  35, 00
(Tabloda belirtilen tutarlara BSMV ve KKDF dahil değildir. Takip/dava masraf ve harçlarının tamamı ve nispi kanuni vekalet ücretlerinin % 25'i de ödeme planına ilave edilir.)
 "vadeli ödemelerde ilk taksitin peşin ödenmesi ve ödeme planının imzalanmasını takiben icra işlemleri duracaktır. Devam eden bir icra-i işlem var ise, icra olunan daireye yazılı taleple icranın kaldırılması istenecektir." Ayrıca; "Sağlanan haktan yararlananca, 1 yıl içinde 3 taksitin vadesinde ödenmemesi halinde yasanın sağladığı tüm haklar sona erecektir, bu hususu önemle belirtiyorum" .
KARTIN ESİRİ OLMAYIN
Dernek olarak düzenlediğimiz; Kredi kartınızın esiri olmayın kampanyası bölgemizdeki Tüketicilerimiz için faydalı olmuştur. Tüketicimizin kredi kartlarını bundan sonra bilinçli kullanmalarını,Kredi Kartınızın esiri olmamanızı istiyoruz.Onun için '' Kartın esiri olmayın, ödeyebileceğiniz kadar harcayın '' diyoruz. Toplum Üretmeden Tüketime yönlendirildi. Görsel ve yazılı  reklamlarla  toplumu lüks tüketime pompalamaktadır. Bizde toplum olarak çağa ayak uydurma meraklısıyız. Teknolojiden de geri kalmıyoruz. Ama bu teknolojiyi üretmek yerine sürekli tüketiyoruz. Tüketirken de; bilinçsizce kendimizi tükettiğimi benliğimizi ve hatta  kişiliğimizi tükettiğimizi görmüyoruz.
Tüketiciyi Koruma Derneği olarak görevimiz tüketiciyi bilinçlendirmektir. Güçlü Ülkeler, Güçlü ekonomiler için bilinçli tüketim şarttır. Tüketicimiz ne kadar bilinçli olursa ,ülkemiz ekonomisi o kadar sağlıklı ve güçlü olur.
Tüketim Bilincini yükseltmede toplum yararı vardır.
Tüketicilerin her türlü haksızlığa uğradıklarında Mutlaka: ALO 175 Tüketici danışma hattını aramaları ve bu telefona ihbar etmelerini istiyoruz."