Zonguldak'ın güncel ve hayati konularını gündeme getirme ve kamuoyu oluşturma, talepleri ilgili yerlere daha gür bir sesle ulaştırmayı amaçlayan 2 yıl önce Zonguldak Lobisi'nin hayata geçirilmesi yönünde tartışmaların ardından bir araya gelen dernek ve sivil toplum kuruluşlarının oluşturduğu Zonguldak Platformu, Mithatpaşa Tüneli'ne el attı.

Yaklaşık 2 yıl önce Zonguldak Lobisi'nin hayata geçirilmesi yönündeki tartışmaların ardından bir araya gelen dernekler ve sivil toplum kuruluşları Zonguldak Platformu olarak devam etme kararı ala rak bir çalışma grubu oluşturmuştu. "Zonguldak'ta yaşayan insanların ihtiyaçları doğrultusunda yapılacak çalışma ların kararlılıkla ilgili makamlara ileterek takipçisi olunacak ve merkezi hükümetin dikkati daha fazla çekilecektir" sözleri ile hedeflerini anlatan Zonguldak Platformu açık lamasında, Gazi Paşa Caddesinde yaşanan trafik problemine dikkati çekti. Yapılan açıklamada, "Zonguldak Platformu herhangi bir siyasi hareket olmamakla birlikte toplumun ortak çıkarlarını savunan tüm sivil toplum kuruluşlarına ve siyasi partilere açıktır.  Zonguldak Platformu içinde yer alan sivil toplum örgütlerinin birlikte hareket etme kararı aldıkları konulardan biri 1968 yılından beri gündemde olan ancak somut adım atılmayan Mithatpaşa Tüneli'dir. Ayda bir toplanan İcra Kurulu bu yönde ki düşüncelerin ve niyetlerin ortak bir dille ifade edilebilmesi, merkezi yönetime sorunun öneminin tam olarak anlatılabilmesi ve henüz düşünce aşamasında ki çalışmaların daha hızlı hayata geçebilmesi için bir imza kampanyası başlatma kararı almıştır. Zonguldak Gazipaşa Caddesi'nden bugün itibariyle 24 saatte 25 -30 bin civarında araç geçiyor. İki yıl önce yapılan sayımlarda sabah 07:00 akşam 19:00 arasında 17 bin 500 civarındaydı.

DAR VE YETERSİZ
Bunların önemli bir kısmı kamyon -Tır gibi ağır vasıtalar. Zonguldak'ın zaten dar ve yetersiz olan yaşam alanları trafik sorununun içinden çıkılmaz hale gelmesiyle soruna uzun yıllardır söylemlerle çözüm aranıyor. Zonguldak kent merkeziyle, Kapuz - Kilimli ve Çatalağzı istikametinde kömür başta olmak üzere nakliye kamyonlarının trafiği kilitlemesinin yanında ikinci elektrik santralinin inşaatının tamamlanmasıyla bu sayı çok daha fazla artacaktır. Öte yandan Filyos Projesi'nin önemi düşünüldüğünde Zonguldak- Filyos arası ulaşımın aynı güzergah üzerinden sağlanabilmesi için Mithatpaşa Tüneli'nin önemi kaçınılmazdır. 1968-69 yıllarında ilk kez gündeme gelen ve Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından o yıllarda etüt çalışması yapılan Tünel Projesi 1976 yılında Metropoliten şehir planında çizilmiştir. Mithatpaşa Tüneli'nin güzergahı İkinci Makas Kavşağı ile Kapuz Bağlık arasında 22 metre olarak gösterilmiş ancak yıllardır bu plan göz ardı edilmiştir.  Her ne kadar kent planında olmasa da Mithatpaşa Tüneli'ne alternatif olarak eski Kok Fabrikası'nın bulunduğu alandan Kilimli Bölüm Mahallesi'ne çıkan Ekmekçi Tüneli'nin olduğu bilinmektedir. Türkiye Taşkömürü Kurumu bünyesinde bulunan ve 40-50 sine kadar nakliye amaçlı kullanılan tünelin de aynı proje kapsamında geliştirilip geliştirilemeyeceği araştırılmalıdır.

ORTAK SORUN
70 yıl önce aynı güzergahda ilkel şartlarla demir yolu tünellerinin açıldığı hatırlandığında bugünkü teknolojilerle Mithatpaşa veya aynı güzergahda başka bir tünelin yapılmasının ne kadar kolaylaştığı göz ardı edilmemelidir. Kaldı ki yer altında kömür üretimi nedeniyle onlarca kilometre galeriler açan Zonguldak'a bu tünel kaynak aktarıldığında yerel imkanlarla bile yapılabilecek bir çalışmadır. Trafik hepimizin ortak sorunu olmakla birlikte çözüme katkı sağlamakta aynı sorumluluğu gerektirmektedir. Zonguldak'ın gelişmesi ve daha yaşanabilir bir kent haline gelmesi için hayata geçmesi zorunlu olan projelerden biri Mithatpaşa Tüneli'dir. Mithatpaşa Tüneli konusunda imza kampanyası 8 Ağustos Cumartesi günü saat: 14.00'de Karaelmas Vergi Dairesi önünde başlatılacak ve bir hafta süreyle devam edilecektir. Ken-disini sorumlu hisseden ve çözümde pay sahibi olmak isteyen herkes bu imza kampanyasına davetlidir"