Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu geldi.

Vilayetimizi şenlendirdi Sayın Bakan.

Ne güzel.

Bakan gelirse boşuna gelmez.

Gelir gider olmaz.

Geliyor ise bir iş vardır.

Önemlidir.

Dikkat etmek gerekir!

*

Bakan Karaismailoğlu, Karadeniz’in güzel şehri, karaelmas diyarı, üretken ve çalışkan Zonguldak’ı ziyaret ettiğini belirttiği açıklamasını Filyos’ta yaptı.

Filyos limanında da incelemeler yapan Bakan, tamamlandığında Karadeniz hinterlandının en önemli deniz kapısı olacağına dikkat çektiği Filyos’un, bölgesel deniz ticaretinin merkezi olacağını açıkladı.

Gerçekten de Filyos ile ilgili yapılan her açıklama çok önemli ve büyük coşku yaratıyor.

İtilmiş-kakılmış-ötelenmiş emeğin başkenti Zonguldak’ın böyle büyük projelere büyük gereksinimi var.

Zonguldak’ta, hep vardı un, su ve şeker de!

Ustalığa soyunanların Zonguldak’a hizmet diye bir dertleri yoktu.

Nihayet açıklamalara göre Zonguldak’ta hizmet görecek.

İnşallah.

*

Filyos’un coğrafi özelliklerinin dışında, cazibe merkezi olmasının en önemli ana sebebi ikidir.

Bunlardan biri demiryolu, diğeri de havaalanı.

Bu bölgeye en başta liman yatırımını da çeken, Zonguldak-Karabük demiryolu ve Saltukova havaalanıdır.

Biliniz ki: önümüzdeki yıllarda Filyos pırıl pırıl parlayacak ve bugün örneğin bir lira olan arsanın değeri de kısa zamanda 100 liraya çıkacaktır.

Perşembe’nin gelişi çarşambadan bellidir.

Bunu görememek kör olmanın da ötesidir.

*

Konuyu Ereğli’ye getirirsek, siz hiç (son yıllarda) Ereğli’de havaalanı ve demiryolundan söz edene rastladınız mı?

Ereğli’de 1992yılında havaalanı var iken Türkiye’de bir çok ilde bile havaalanı yoktu, biz kapatılan havaalanını geri istiyoruz diye iktidarların kapısını aşındıranı gördünüz mü?

Hele hele, var olan Ereğli-Kandilli demiryolunun sökülmesini engellemek için Türkiye’yi ayağa kaldırıp bu ihaneti engellemek için çırpınanı duydunuz mu? Bu demiryolunun, Kozlu veya Arifiye’ye bağlanması ile Ereğli’deki sanayinin atağa kalkacağı öngörüsünde olan bir siyasetçi işittiniz mi?

Bir kentin önünü ulaşım açar. Ulaşım ana damardır. Yatırımcı; -hele ki günümüzde- hava ve demiryolu olmayan bir kente asla ve asla gitmez-gelmez!

Ereğli’de ikisi de var iken yok.

Gerçek şudur ki, Ereğli’yi çok zor ve karanlık günler bekliyor. Tersanelerin kapanmasını engelleyemeyen ve yeniden işler hale getiremeyen Ereğli, daldığı derin uykusuna kesintisiz devam ederek kalkınma ve gelişmesinin önünü kapatıyor.

Anlayacağınız; Ereğli ayağına sıkmaya devam ediyor!