CHP Zonguldak Milletvekili Ali İhsan Köktürk, Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığına verdiği soru önergesinin Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım’ın yanıtlamasını istedi.

2005 Şubat ayında; "TCDD'nin gar ve istasyonları özelleşiyor" başlığı altında "Zarar eden kamu iktisadi teşebbüslerinin (KİT) başını çeken T.C. Demiryolları Genel Müdürlüğü (TCDD) gar ve istasyonların özel sektör işbirliği ve kiralama yoluyla işletilmesini kararlaştırdı. TCDD Genel Müdürlüğü'nün reform niteliğindeki bu projesi ile atıl duran 57 ildeki toplam 500 adet gar ve istasyon, TCDD ve özel sektör işbirliğiyle ekonomiye kazandırılacak. " şeklindeki haberleri değişik basın - yayın organlarında yer aldığını belirten Köktürk, TCDD’nin elindeki taşınmazları satılmak üzere Özelleştirme İdaresine devretmeyi sürdürdüğü haberleri İnternet sitelerine yansıdığı, bu sitelerden birisinde yer alan ve soru önergemize konu habere göre; TCDD mülkiyetindeki taşınmazlar için öngörülen yatırım planının işletmecilik esaslarını belirleyecek teknik komisyon, konuyu değerlendirilmiş, işletmecilik fazlası olarak belirlenen 9 adet taşınmaz ve 25 adet Gar sahasının satışı yapılmak üzere, 15.05.2009 tarih 9/69 sayılı yönetim kurulu kararı ile Özelleştirme İdaresi Başkanlığı’na devrine karar verildiğini hatırlattığı soru önergesinde, “TCDD, 09 Kasım 2006 tarih ve 26341 sayılı resmi gazetede yayımlanarak yürürlüğe giren "Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları İşletmesi Genel Müdürlüğüne Ait Taşınmazların Satışı ve Değerlendirilmesi Hakkında Yönetmelik" hükümlerine dayanarak, Eskidji Firması aracılığı ile 22.10.2007 tarihinde bazı taşınmazlarını müzayede yolu ile satış işlemini yapmış, tapu devrini gerçekleştirmiştir.Ancak, Danıştay 13. Dairesi 07.12.2007 tarih 2007/5183 sayılı kararı ile 5335 sayılı kanunun 32. maddesinin 1. fıkrasını ve bu yasaya dayanarak yürürlüğe sokulan "Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları İşletmesi Genel Müdürlüğüne Ait Taşınmazların Satışı ve Değerlendirilmesi Hakkında Yönetmelik”in Anayasa’ya aykırı olduğu gerekçesi ile Anayasa Mahkemesi’ne gönderilmesine, mahkeme karar verinceye kadar da yürütmesinin durdurulmasına karar vermiştir. Bunun üzerine TCDD, Tapu Kadastro Genel Müdürlüğü’ne yazdığı 13.03.2008 tarih 4067 sayılı yazıda TCDD tarafından satış ve devri yapılan Zeytinburnu İlçesi Kazlıçeşme 85 Pafta 773 ada, 49 parseldeki 1100 m2 ile 85 pafta, 773 ada, 48 parseldeki taşınmazların tapu kayıtlarına Danıştay 13 Dairesi’nin yürütmeyi durdurma kararı gereği şerh konulmasını talep etmiştir.  Taşınmazlarını elinden çıkarmak için her yolu mubah gören bir anlayışla TCDD Genel Müdürlüğü’nün 14.03.2008 tarih 14755 sayılı OLUR'u ile 09 Kasım 2006 tarih ve 26341 sayılı resmi gazetede yayımlanan "Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları İşletmesi Genel Müdürlüğüne Ait Taşınmazların Satışı ve Değerlendirilmesi Hakkında Yönetmeliğin" yürürlüğe girmesi ile yürürlükten kalkan 13.01.2005 tarih ve 25669 sayılı Resmi Gazetede yayınlanmış "Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları İşletmesi Genel Müdürlüğüne Ait Taşınmazların Satışı ve Değerlendirilmesi Hakkında Yönetmeliğe" göre taşınmazlar üzerinde satış hariç olmak üzere yapılan diğer iş ve işlemlere yön vermiştir.  Ayrıca TCDD yönetiminin taşınmaz mallarının satışına dayanak olarak kullandığı 5793 sayılı kanunun (5335 sayılı Kanunun 32.maddesi) 43.maddesi CHP tarafından Anayasa Mahkemesi’ne götürülmüştür.  5793 sayılı kanunun (5335 sayılı Kanunun 32.maddesi) 43.maddesinin iptali için açılan dava, Anayasa Mahkemesi’nde devam ediyor, ancak TCDD elindeki taşınmazları satılmak üzere Özelleştirme İdaresine devretmeyi de sürdürüyor. 5793 sayılı kanunun 43. maddesinde yazılı olduğu gibi TCDD mülkiyetindeki taşınmazlar için yatırım planı işletmecilik esaslarının değerlendirilmesi için 17.09.2008 tarih 44710 sayılı Genel Müdürlük emri ile bir "teknik komisyon" oluşturulmuş, bu komisyonun konuyu değerlendirmesi sonucunda işletmecilik fazlası olarak belirlenen 9 adet taşınmaz (8,992.085,17 m2) ve 25 adet Gar sahasının 5793/43 ve 4046 sayılı kanun hükümlerine dayanılarak, TCDD Genel Müdürlüğü’nün 15.05.2009 tarih 9/69 sayılı kararı ile satışı yapılmak üzere Özelleştirme İdaresi başkanlığına devredilmiştir.” 

TCDD'nin ihtiyacı olmadığı öne sürülerek satılacak olan 25 gar; Eskişehir, Kırklareli, Kdz Ereğli, Kayseri, Karabük, Bor, Niğde, Balıkesir, Selçuk (Çamlık), Denizli, Uşak, Erzurum, Erzincan, Sivas, Muş, Kurtalan, Diyarbakır, Kahramanmaraş, Gaziantep, Konya, Adana, İskenderun, İsparta, Eğridir, Kütahya garlarıdır.  TCDD'nin ihtiyacı olmayan 9 adet Taşınmazın Listesi ise şöyle: Hereke istasyon Binası 15614 m2, Adapazarı İstasyon arsası 3316 m2, Kilimli 3200 m2 , Karabük bayır mah. Ticaret merkezi 57111 m2 , Karabük bayır mah. Ticaret merkezi 6363 m2, Karabük Bayır mah. Ticaret merkezi 8442 m2, İzmir Konak Mersinli Çayırlık 20320 m2, Amasya Merkez Hızırpaşa 4551 m2, Hatay Dörtyol Yakacık Arsa+Türbe 33514 m2.  Toplam: 100.994 m2

Buna göre;  TCDD yönetiminin kurumun taşınmaz mallarının satışında dayanak olarak kullandığı 5793 sayılı kanunun (5335 sayılı kanunun 32.maddesi) 43.maddesi CHP tarafından Anayasa Mahkemesi’ne götürülmüş ve karar beklenmekte iken, yangından mal kaçırırcasına, 25 adet gar ve 9 adet taşınmazın satılmak üzere Özelleştirme İdaresine devrolunması doğru bir anlayış mıdır? Yargı, kararını vermeden bu yönde bir uygulamaya gidilmesi  nasıl bir yönetim  anlayışı ile açıklanabilir? Başbakan Erdoğan'ın, "Çalık Grubuna Haydarpaşa Garını pazarlamak için söz verdiği iddiaları doğru mudur? 5793 sayılı yasanın Çalık’a verilen bu sözü yerine getirmek için çıkarıldığı iddiaları doğru mudur?   Bu yasaya dayanarak, ilk olarak TCDD Fenerbahçe Kampı satılmak üzere ÖİB'na devredildiği ve bu devir işleminin iptali için BTS (Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası) yargıya başvurmuş mudur? TCDD Yönetiminin, 2010 Kültür Başkenti olacak olan İstanbul'un Merkezi Garlarından Haydarpaşa’ya ihtiyacım yok diyerek,  yabancılar da gelsin görsün diyerek, Sirkeci Garı’nın hizmet dışı bırakılması için İstanbul Büyükşehir Belediyesi’ne devir hazırlıkları yaptığı iddiaları doğru mudur?  "TCDD 500 garı ekonomiye kazandıracak haberi" garların satışının 25 adetle sınırlı kalmayacağını mı göstermektedir? Bu kadar gar satılınca TCDD'nin faaliyetini sürdüreceği başka alan kalacak mıdır? Booz. Allen Hamilton ve Canac Raporları TCDD'nin tasfiyesini öneriyor. Bu öneriler bu tür uygulamalarla ve yapıların ortadan kaldırılmasıyla yaşamam mı geçiriliyor? AB Ülkeleri toplu taşıma ve demiryollarına önem verirken ülkemizde demiryollarının ve demiryolu ulaşımının AB Ülkelerinden çok geri olmasının nedeni nedir?  AKP İktidarının başladığı 2002 yılından bugüne (9 Temmuz 2009) kaç km. demiryolu yapılmıştır? “