Zonguldak Kız Teknik ve Meslek Lisesi, Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı?nca yürütülen ?Leonardo da Vinci Hareketlilik Projeleri? kapsamında dördüncü kez proje kazanan kurum oldu. Okul aynı zamanda bu alanda bu yıl ilimizde bu unvanı taşıyan tek kurum oldu. Bu konudaki başarısı bilinen okul, Şubat 2009 tarihinde başvurusunu yaptı, Haziran 2009 tarihinde ön elemeleri kazandı, Kasım 2009 tarihinde de değerlendirme sonuçları açıklanan projenin 54 bin Avro tutarındaki hibe katkı sözleşmesini imzaladı.

Proje sahibi kurum olan Kız Teknik ve Meslek Lisesi?nde bir araya gelen katılımcılar, birbirleriyle tanışarak, Proje Sorumlusu Yasemin Gözlülü tarafından proje amaçları ve programı konusunda bilgilendirildiler ve katılımcı sözleşmesini imzaladılar.

Gözlülü, proje hakkında görüşlerini şu şekilde açıkladı;

 

?Temel eğitimle başlayan okuldaki eğitim ve öğretimde bireylerin kişisel özellik, ilgi ve yetenekleri göre yönlendirmenin önemi biliniyor. Mesleki eğitime yönelen kişi sayısının Avrupa ülkelerine göre düşük oranda olması ülkemizdeki mesleki rehberliğin önemini daha da artırıyor. Son yıllarda eğitimin her alanında yapılan yeniden yapılandırma çalışmaları kapsamında mesleki eğitimde de birçok iyileştirme çalışmaları yapılıyor. Ulusal bir mesleki eğitim politikası geliştirilirken, aynı derecede önem taşıyan rehberlik ve mesleğe yönlendirme çalışmalarında da ulusal bir sistemin oluşturulması çok önemlidir. Bu çalışmaların 9?uncu sınıfta meslek tanıtımından çok okul tanıtımı şeklinde olması, meslek tanıtımlarının mesleki kariyer ve gelişim çerçevesinde yapılmaması nedeniyle istenilen sonuçlar elde edilemiyor. Ayrıca eğitim kurumlarında aynı özenle yapılmadığı da izleniyor. İlköğretimde görev yapan eğitimcilerin de bu konuda bilgi sahibi olmamaları nedeniyle aksaklıkların yaşandığı bilinen bir gerçektir. Yönlendirme çalışmalarında etkin olacak ortak yöntemlerin kullanılmaması, sektör birlikteliğinin sağlanamaması, ilköğretim ve genel liselerdeki eğitimcilerin mesleki eğitim konusunda yetersiz kalması, öğrencileri tanımaya yönelik uygulanan mesleki kariyer testlerinin yetersizliği bu konuda ortak bir metodolojinin geliştirilmesini gerektiriyor.  Bu ihtiyaçtan yola çıkarak, ilk aşamada ilimizde, daha sonra ulusal düzeyde uygulanabilecek bir yöntem geliştirmek amacı ile bu proje hazırlandı. Bu amaca ulaşabilmek için; Avrupa da mesleki eğitime yönlendirme çalışmalarında kullanılan yöntem ve teknikler, tanımaya yönelik ölçme araçları, kurumlararası koordinasyon alıcı kurumlarda izlenecektir. Hareketlilikten sonra edinilen bilgi ve deneyimlerle oluşturulacak ortak yöntem ve teknikler,  il çapındaki yaygınlaştırma çalışmalarında bilgilendirme toplantıları ile tüm mesleki eğitim, ilköğretim ve genel liselerde de görev yapan eğitimci ve yöneticilerin yararlanması sağlanacaktır. Sonuçlar izlenerek olumlu ve olumsuz yönleri değerlendirilecek, aksaklıklar varsa düzeltilerek devamlılığı sağlanacaktır. Projede başta İl Milli Eğitim Müdürlüğü (2), Sanayi Ticaret İl Müdürlüğü (1), ZOKEV (1), Esnaf ve Sanatkarlar Odası (1), İş-Kur (1), RAM (2) temsilcileri, il ve ilçede mesleki eğitim ve genel liselerde görev yapan yönetici, yönetici yardımcıları, rehber ve sınıf rehber öğretmenlerinden oluşan 30 kişi katılımcı olarak yer alacaktır. Proje Hareketlilik 14 Mart 2010-27 Mart 2010 tarihleri arasında 2 hafta 10 'ar kişilik gruplarla Avusturya, Danimarka ve Hollanda?da gerçekleştirilecektir. Öğrenmenin ?hayat boyu? devam eden bir felsefe olduğu ilkesinden hareket edilerek, gelişen teknolojilere, değişimlere ayak uydurabilen ve kendini yenileyebilen eğitimcilerin, eğitimin kalitesini artacağı bir gerçektir. Bu amaçla öğretmenlerimizin sahip oldukları bilgi ve deneyimleri Avrupa?daki uygulamaları izleyerek arttırmaları, ilgili sektörlerle işbirliğini sağlayarak mesleki alanda farklı bir misyon ve vizyon kazanmaları amaçlandı.?