AK Parti Kdz.Ereğli İlçe Başkanı Fatih Çakır:

“Düzce Valimize bir ziyaret gerçekleştirdik. Kendilerine Alaplı’nın hemen çıkışında Akçakoca’nın sınırında Ordu-Giresun Havaalanı gibi bir havaalanı yapılmasını kendisinden talep ettik. Kendisi de çok memnun kaldı. Bu bölgeye yapılacak bir havaalanı bize yatırımlar, turizm ve sağlık turizmi anlamında büyük bir katkı sağlar”

“Ereğli’yi cazibe merkezi haline getirebilmek için bugüne kadar yapılmayan bir marinayı da yap-işlet-devret modeliyle çok rahatlıkla yapabiliriz. Polis evi ile Ordu evinin arasına ben diyorum, 5 tane restoranı yapmamız lazım. O kör noktaya, kullanılmayan noktaya balıkçı olacak, köfteci olacak restoran hizmeti verecek yerlerin açılması lazım”

AK Parti Kdz.Ereğli İlçe Başkanı Fatih Çakır, ‘24 Temmuz Basında Sansürün Kaldırılışının Yıldönümü ve Basın Bayramı’ dolayısıyla basın mensupları onuruna akşam yemeği verdi. Öğretmen evinde gerçekleştirilen yemeğe Ormanlı Belediye Başkanı Bayram Başol, Ak Parti Gülüç Belde Başkanı İsmail Yılmaz, parti yönetim kurulu üyeleri ve ilçede görev yapan çok sayıda basın mensubu katıldı.

“ELEŞTİRİYE AÇIĞIZ”

Çakır, yenilen yemek sonrası yaptığı konuşmada; tüm basın mensuplarının basın bayramını kutladığını söyledi ve "bu özel gününüzde Ereğlimizde kamu görevi yapmakta olan basın mensupları ile bir araya gelip bir dost sohbeti yapalım istedik. Sizlerin de topluma sağladığı katkıları görüyoruz. Bizler eleştiriye açığız. Eksiklerimizi, yanlışlarımızı bize göstermenizi sizlerden diliyoruz. Tekrar hepinize afiyet olsun diyor, katılımlarınızdan dolayı teşekkür ediyorum" dedi.

EREĞLİ KAMPÜSÜ

Yemeğin ardından gazetecilerin sorularını da yanıtlayan Çakır, konu başlıklarına göre şu açıklamaları yaptı: “Temmuz-Ağustos aylarında üniversitelerin yatırım bütçeleri belirleniyor. Yani Ereğli kampüsüne ayrılacak para da belirlenecek. Bu paraya göre de ihaleye çıkılacak. Burada 60 milyon lirayı bulan bir bütçeden bahsediyoruz. Mesela bu sene 30’u ya da 40’ı diyelim ayrıldı bu bütçeye göre inşaatı bölüm bölüm başlatıp bir bölüm bitince de öğrenci alımını başlatalım istiyoruz. Yani hepsi bitince değil. Ama şunu söylemek lazım; Ereğli olarak birleşemiyoruz, Ereğli olarak avam projesini sayın rektörümüzle buluştuğumuz zaman demişti ki; avam projesini biz yapalım ki uygulama projesini yapan bize bağımlı kalsın. Ama maalesef çeşitli nedenlerden dolayı bu olmadı. Bunun takipçisi olacağız. Yani Temmuz-Ağustos ayında kaç para ayırdıkları belli olacak. Ereğli için önemli konulardan bir tanesi.

KONGRE SÜRECİ

Ereğli için olmazsa olmaz dediğimi projelerden bir tanesi turizmdir. Şimdi bizim ilçe teşkilatımızın yeniden yapılanma ile ilgili kongre sürecine girildiği için bununla ilgili çalışmalarımızı dün itibariyle bitirdik. Şuandan sonra kongre tarihimiz Eylül sonu Ekim başı gibi olacak büyük bir ihtimalle o tarihe kadar turizm noktasında ziyaretlere başlayacağız. Turizmin birden fazla bileşkesi var. Yani bu bileşkelerde sanayi odası var, belediye var, kaymakamlık var ve turizm işi ile uğraşanlar var. O yüzden biz şimdi kendi kongremizin durumu netlik kazanınca belki genel merkezimiz başka bir arkadaşımızla devam ettirecek. Biz süreci başlatıp ucunda bırakmak istemiyoruz. Belki de bize devam diyecek. Yani o noktada değerlendirmeler sürüyor yakında da bir karar çıkar. Ama buna rağmen biz turizm ile ilgili teşkilat görevlerimizi tamamladık, bu haftadan sonra randevu almak suretiyle başlıyoruz.

AKÇAKOCA’YA HAVAALANI PROJESİ

Geçtiğimiz haftalarda Sayın Düzce Valimize bir ziyaret gerçekleştirdik. Bu ziyaretimizin sebebi de şuydu; kendilerinden Alaplı’nın hemen çıkışında Akçakoca’nın sınırında Ordu-Giresun Havaalanı gibi bir havaalanı yapılmasını talep ettik. Kendisi de çok memnun kaldı. Dedim ki, hem Düzce’yi hem Ereğli-Alaplı’yı hem de Hendek, Akyazı, Bolu, Kaynaşlı’yı yani yaklaşık 700-800 bin civarında bir nüfusu ilgilendiren havaalanı olsun dedik. Sağ olsun Sayın Valim çok memnuniyet ile karşıladı. Biz dedik Ereğli olarak size bu noktada bölgesel birlikte çalışmayı öneriyoruz. Düzce’ye yapılacak bir havaalanını Ereğli’ye yapılmış sayıyoruz. Bu konuda da en ortak nokta Akçakoca olur dedik. Onların da çalışmaları var, zannedersem ya bu hafta ya önümüzdeki hafta sivil havacılık genel müdürlüğü Düzce’ye bir ziyaret gerçekleştirecek. Yerler ile ilgili çeşitli görüş alışverişinde bulunacaklar. Bu bölgeye yapılacak bir havaalanı bize yatırımlar, turizm ve sağlık turizmi anlamında büyük bir katkı sağlar. Bunların ardı arkası gelecek. Ereğli’de bugüne kadar turizm ile ilgili bir yere gelemediysek bu bundan sonra da gelmeyeceğimiz anlamına gelmez. Herkes üstüne düşeni yapacak. Özelliklede basın mensuplarından istediğimiz; kamuoyu baskısını biz şehri bir şekilde etkileyen insanların üstünden eksik etmeyin. Kim olursa olsun, hiç kimse ben de dahil bu şehirden daha önemli değil.

MARİNA VE RESTORANTLAR

Ereğli’yi cazibe merkezi haline getirebilmek için bugüne kadar yapılmayan bir marinayı da yap-işlet-devret modeliyle çok rahatlıkla yapabiliriz. Bu aydan sonra bunları da değerlendireceğiz. Milletvekilimiz ile de görüştüm bu konuyu kendisi de olumlu baktı. Bununla ilgili Bakanlık nezdinde izin mi alacağız artık ne yapacaksak yapmamız lazım. Polis evi ile Ordu evinin arasına ben diyorum, 5 tane restoranı yapmamız lazım. O kör noktaya, kullanılmayan noktaya balıkçı olacak, köfteci olacak restoran hizmeti verecek yerlerin açılması lazım.

ARÇELİK YATIRIMI

Diğer bir konu Arçelik ile ilgili bir yatırım konumuz vardı. Onunla ilgili geçen hafta itibariyle bölge müdürlüğü nezdinden en üst seviyeye kadar ulaştık, bu hafta en üst tepe yönetim olan Sayın Rahmi Koç’a iletilecek Ereğli’ye yatırım yapılma talebi. Yakinen takip bu süreci de. Bu haftaki uygulamalarından sonra biz de bakanlar nezdinde girişime gireceğiz. Onun da sebebi şu; şuan teşvik süreleri Eylül’de başlayacak tekrar. Biz Arçelik yönetimine dedik ki; sizler hangi şartlar gerçekleşirse, biz size hangi teşvikleri sunarsak siz buraya kaç kişilik, ne kadar sürelik, kaç paralık yatırım düşünüyorsunuz. Çünkü İstanbul’da ister istemez bu firmaların imalat yaptıkları yerde bir daralma var, genişleyemiyorlar. Bu yüzden bunları biz bu bölgeye davet ettik. İnşallah ben bu noktada da yakın zamanda bir netice alacağımız kanaatindeyim.

ERDEMİR VE HEMA...

Geçtiğimiz haftalarda kıyı kenar çizgisi ile ilgili, yapılan dolgu alanları ile ilgili Sayın Cumhurbaşkanımız yasayı onayladı. Bu yasa Ereğli için çok önemli bir yasa. Hem tersaneler bölgesinde belki dönüşümü sağlayacak hem de Erdemir’in artık ben yatırım yapmıyorum yer pahalı dediğinin bir anlam taşımadığı ortaya çıkacak. Dolgu alanları da çok rahatlıkla sanayi üretimini destekleme adı altında yapılabilecek. Bunu da takip ediyoruz. Önümüzdeki haftalarda Erdemir ile bakanlık nezdinde milletvekillerimiz ile birlikte bir masaya oturacağız. Yani bu şehre yatırım yapmaları noktasında engelleri kaldırdığımızı, sıranın onlara geldiğini bildirmemiz lazım. Ereğli’deki işsiz sayımızı iyi kötü biz biliyoruz. Yapılabilecek iki üç tane hamle ile çok rahatlıkla Ereğli’de gülen insanların, mutlu insanların sayısını arttırabiliriz. Turizm de bunlardan bir tanesi. Bir diğeri HEMA konusu. HEMA’da oranın ihaleye çıkmasında sona geldik. Biz istiyoruz ki maaşları düzgün ödeyebilecek bir firma alsın. Bizim derdimiz bu. Orada yaklaşık bin kişinin istihdam edilmesi önemli.

EREĞLİ-DEVREK YOLU, HASTANE YOLU VE ÇEVRE YOLU

Ereğli-Devrek yolu çalışmalarında bugün Kelçe dediğimiz yani Çaylıoğlu’na 500 metre mesafedeyiz. O da bittikten sonra artık Ereğli-Çaylıoğlu arasını ne zaman açalım diye konuşmaya başlayacağız. O bizim için çok önemli yani gereksiz yere şehir merkezinde oturmak zorunda kalan, köydeki tarımı ve üretimi destekleyebilecek insanlarımızı boşu boşuna şehre taşımış oluyoruz. O yol bittiğinde Çaylıoğlu-Ereğli 15-17 dakikaya düşüyor. İki tane daha fazla istimlak bedeli isteyen şahıstan dolayı en sonunda Bakanlar Kurulu’ndan karar çıkartmak zorunda kaldık. Şuan nasıl işleyecek süreç; Bakanlar Kurulu’ndan çıkan karar neticesinde hakim bir bilir kişi atayacak. 10 gün içerisinde gelen bilirkişi diyecek ki buranın değeri şu kadardır, o rakam bankaya yatırılacak biz işimize devam edeceğiz. Mahkeme sonuçlanınca daha fazla alacakları varsa o alacaklarını da alacaklar. Ama devletin ve milletin yolunu engelleyemeyecekler yasal olarak. Onu da buradan söyleyeyim; 19 Temmuz’daki resmi gazetede yayınlandı. İnşallah bir ay gibi bir süre zarfında orada yeniden başlayıp uzun süreceğini de zannetmiyorum o trafiği bir an önce rahatlatacağız. Hastane yolundaki köprülü kavşak ve duble yol bağlantıları bir an önce olacak.

ÇEVRE YOLU

Şuan çevre yolu ile ilgili de mühendisler burada. Yaklaşık 7 ay sürecek bir proje çalışmalarını yürütüyorlar. O biter bitmez bunu da ihaleye çıkartıp, hastane altından girip Alaplı Pidos’un oradan çıkacak şekilde bir çevreyolu ile Devrek Yol ayrımını, Elmatepe’yi , Kışla’yı gereksiz yere trafik yoğunluğundan kurtaracağız. Yani terminalden gelen otobüsler, Ro-Ro taşımacılığından gelen tırlar kamyonlardan direk İstanbul istikametine devam edecek olanlar burayı kullanacak.

TURİZM FAKÜLTESİ

Şunu size söyleyeyim Turizm Fakültesi, mutlaka bu sene öğrenci alacak. Orada (Şehit Ömer Halisdemir Bulvarı üzerinde kapanan dershane binası) olmazsa mutlaka Denizcilik Fakültesi’nin içinde biz iki-üç sınıf ayarlayacağız geçici olarak oraya alacağız.

ATATÜRK ORTAOKULUNUN YIKIM KONUSU

Atatürk Ortaokulu konusunda biz ısrar ettik, yıkılıp yeniden yapılsın diye. Ama güçlendirmede ısrar ediyor mühendisler. Raporlar bu doğrultuda. Hem de 1 milyon 400 bin lira tutacak bir güçlendirme. Biz de diyoruz ki bu paramızı heba etmeyelim yıkalım 3 milyon liraya yeniden hem de daha geniş 32 derslikli bir okul yapalım”