ADD'nin 12 YILLIK KESİNTİLİ ZORUNLU EĞİTİM YASA TASARISI HAKKINDA TBMM EĞİTİM ALT KOMİSYUNUNA VERDİĞİ KISA GÖRÜŞ:
I. Bir ulusun geleceğini eğitim belirler. Eğitim, her türlü kalıplaşmış düşünceden uzak, özgür aklı geliştirecek, bilimin esas olduğu bir nitelik taşımalıdır.
Ulusal eğitim politikaları, bir yandan yurttaşın, içinde yaşayacağı toplumun gereksinimleri, diğer yandan ulusal ve evrensel değerler dikkate alınarak belirlenmelidir:
Eğitim; çağdaş-laik-ulusal-bilimsel-karma ve kamusal olmalıdır.  Bu hedeflere ulaşmanın öncelikli yolu temel eğitimdir. Temel eğitim; yurttaşa kişisel ve toplumsal sorunları çözmede ve üretken olmada temel nitelikleri kazandırır.
Bu anlamda kesintisiz temel eğitim; çocuklara bir üst öğrenime kadar geçen sürede, aynı tip eğitim programının uygulanması ile; aynı yaştaki çocukların ortak temel eğitim almalarını, farklı okul ve programlara yönlenmemelerini, farklılaşmamalarını sağlar. Ulus için ortak değerler bu süreçte kazanılır.
Örnek gösterilen ABD - İngiltere - Fransa gibi ülkelerdeki temel eğitimde de bu ilke göz ardı edilmemiştir.
II. 8 yıllık kesintisiz zorunlu eğitim sistemi başarılı olmuştur.
Amaç, eğitime katılımın arttırılması, eğitimli insan gücünün arttırılması ise; evet başarılı olmuştur.
•5. sınıftan sonra okul ile bağlantısı kopabilecek 3,5 milyon çocuk kesintisiz eğitim sayesinde eğitimine devam etmek imkanı bulmuştur.
•6 - 13 yaş gurubunda okullaşma oranı %99 olmuştur.
•Okul öncesi eğitimde (halkın ve Sivil Toplum Kuruluşlarının desteği ile) okullaşma oranı %11'den %30'lara çıkmıştır.
•Engelli çocukların topluma, yaşama katılmaları bu yolla ivme kazanmıştır.
•Küçük yaşta çocukların temel eğitim dışı kalmaları, ucuz emek tüccarlarının eline düşmeleri önlenmiştir.
•Küçük yaştaki kız çocuklarının eğitim dışı bırakılarak toplumdan, iş hayatından soyutlanması (çocuk gelinler!) önlenmiştir.
•Kız çocuklarının, 8 yıllık kesintisiz eğitimin başladığı 1997-1998 döneminde okullaşma oranı, ilköğrenimde %79, ortaöğretimde %32 iken, bugün ilköğrenimde %98, ortaöğrenimde %64'tür.
•Kesintisiz eğitim; kız çocuklarının okullaşmasını artırdığından, kadının toplumda eğitimli genç, anne, iş kadını ve siyasette üretken olarak yer almasının önü açılmıştır.
Bugün 15 yaş üstü 20 milyon kadının evde üretim dışında olduğu göz önüne alındığında kesintisiz eğitimin hem önemi, hem de başarısı anlaşılır.
III. 4+4+4 kesintili eğitim ne getiriyor?
1.Getirilen tümüyle siyasi projedir. Hiçbir bilimsel veriye dayanmamaktadır.
2.Taslak, zorunlu eğitimi 4 yıla indirerek okullaşma oranını aşağı çekmeyi hedeflemektedir.
3.İlk 4 yıl sonrası 10 yaşında kız ve erkek çocuklara 3 seçenek sunuluyor;
a) Özellikle kız çocuklarına evde otur, çalışma, erkek egemen toplumda adın olmasın denmektedir. (Açıköğretim projesinin şimdilik geri çekilmesi, zihniyeti örtmüyor)
b) 10 yaşındaki çocukları işveren elinde ucuz emek (çırak) yapmaktadır. (Çıraklık yaşının 10'a indirilmesi tesadüf değildir.)
c) 10 yaşındaki ezbere açık körpe beyinleri yeniden açılması planlanan İmam Hatip Liselerinin orta kısımlarına yönlendirme, öncelikli amaç olarak gözükmektedir.
d) Engelli çocukların yeniden toplumdan dışlanması anlamına gelmektedir.
4.Amaç belli; Çağdaş - laik eğitimden, bu temel eğitimin her türlü kıskaca karşın özgür beyinler yetiştirmesinden duyulan rahatsızlık bu tasarının gizli ( aslında açık) nedenidir.
IV. SON SÖZ: Faşist iktidarlar karanlıkta iktidarlarını sürdürebilirler, aydınlıktan korkarlar. Türkiye laiktir, laik kalacaktır.
2019, Cumhuriyetimizin yıldızının parladığı yıl olacaktır.