24-27 Kasım 2009 tarihleri arasında Anadolu Lisesi Okul Müdürü Suat Yazıcı, öğretmenler Gürdal Özçakır, Süheyda Alişan, Kenan Genç, Birsel Kapan, Hatice Yılmaz ve öğrenci Sevban Abdullah Yaman'dan oluşan çalışma ekibi İspanya'da Cordoba kentinde ortak ülkelerinde dâhil olduğu "Projede Çalışacak Öğretmenler Ve Öğrencilerin Hazırlık Proje Toplantılarına katılacak. Proje Koordinatörü Tarih Öğretmeni Gürdal Özçakır yaptığı açıklamasında, "Okulumuz Kdz.Ereğli Anadolu Lisesinin Avrupa Birliği Hayat Boyu Öğrenme Programı Comenius Okul Ortaklıkları Programına Europe: Transition from Traditional to Modern Society (Avrupa;Geleneksel Toplum dan Modern Topluma Geçiş) adlı projeye ortak okul olarak yaptığı başvuru Ağustos 2009 'da kabul edilmiştir. Ayrıca bu proje kapsamında kullanılması amacıyla 23.000 Euro hibe sağlanmıştır. Okulumuz adına koordinatörlüğünü Tarih Öğretmeni Gürdal Özçakır?ın yürüttüğü projede Kdz. Ereğli Yerel Tarihi Değerleri, Toplumlar arası ön yargıların kırılması, Dini ve Kültürel Diyalog, Genç kuşakların bilgi paylaşımı gibi konular koordinatör Gürdal Özçakır tarafından projeye dâhil edilmiştir. Projede İspanya koordinatör ülke konumundadır. Toplam 7 ülke çalışmalara katılacaktır. Proje konusuna göre ilgili branşlardan Öğretmenlerden oluşan bir ekip kurulmuştur. İspanya, Hollanda, Avusturya ve İtalya'ya proje kapsamında bu ekip katılacak ayrıca toplam 12 öğrencide bu ziyaretlere katılacaktır. Comenius Program'ının temel amacı, "Okul Eğitimi" alanında Avrupa ülkeleriyle işbirliği yapmak suretiyle eğitimde kaliteyi artırmak ve kültürel diyalogu sağlayarak dil öğrenimini teşvik etmektir. Comenius Okul Ortaklıkları  Avrupa'daki okullar arasında işbirliğini teşvik etmek suretiyle eğitimde Avrupa boyutunu geliştirmeyi hedeflemektedir. Ortaklıklar, farklı ülkelerdeki öğrenci ve öğretmenlere ortak ilgi alanındaki bir veya daha fazla konuda birlikte çalışma fırsatı sağlamaktadır. Bazı ortaklıklar öğrencilerin aktif katılımına odaklanırken, diğerleri pedagojik veya okul ve eğitim konularına yoğunlaşmakta ve esas olarak öğretmenlerin ve idari personelin katılımını gerektirmektedir. Comenius Okul Ortaklıklarının bazıları dil odaklı olup öğrencilerin ortak ülkenin dilini tanıma fırsatı sağlamaktadır. Okul Ortaklıkları projenin odaklandığı konu kapsamında yapılacak çalışmalar aracılığıyla; ekip çalışması, sosyal beceriler, proje faaliyetlerini planlama ve yürütme ile bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanılmasında da öğrenci ve öğretmenlerin yetenek ve becerilerini geliştirmelerine  yardımcı olur. Ayrıca, farklı ülkelerden okullarla bir ortaklık içinde yer almak, öğrenci ve öğretmenlerin yabancı dillerini kullanmalarına ve geliştirmelerine imkân vererek ve yabancı dil öğrenmeye yönelik motivasyonlarını artırmaktadır. Okul ve öğrenci odaklı ortaklıklar Çok Taraflı Ortaklıklar olup en az biri Avrupa Birliği üyesi ülke olmak üzere en az üç ülkenin ortaklığını gerektirir?