Gemi acenteleri eğitim seminerinde konuşan Batı Karadeniz Deniz Ticaret Odası Başkanı İrfan Erdem, dünya ticaretinin yüzde 90'ının denizlerden oluştuğunu, 2023 yılına gelindiğinde 1.5 milyar ton taşımacılık yapılacağını ve bunun ticari hacminin 1.2 trilyon dolar olduğunu söyledi. Erdem, 2 milyona yakın yolcu taşıyan Cruise gemilerinin Karadeniz'e de getirilmesi için alt yapı çalışmaları başlatıldığını müjdeledi.

16-20 Nisan tarihleri arasında gerçekleştirilecek olan Gemi Acenteleri Eğitim Semineri, Ereğli Deniz İşletmeciliği ve Yönetimi Yüksekokulu'nda 83 öğrencinin katılımı ile başladı.

ALT YAPISI HAZIRLANIYOR
Eğitim seminerinin açılış konuşmasını yapan Batı Karadeniz Deniz Ticaret Odası Başkanı İrfan Erdem, 2023 yılında 1.5 milyar ton denizlerde taşıma yapılacağını ve bunun ticari hacminin 1.2 trilyon dolar olduğunu vurguladı. Ege ve Akdeniz'e binlerce yolcu getiren Cruise gemilerini Karadeniz'e de getirebilmek için alt yapı hazırladıklarını belirten Erdem, Gemi Acenteleri Eğitim Semineri hayırlı olsun. Bir armatör gemisini acenteye teslim ediyor, acentelik bu kadar önemli. Hiçbir armatör gemisinin peşinden liman liman dolaşmaz, gemisini acenteye teslim eder. Dünya ticaretinin yüzde 90'ı denizlerden oluşmaktadır.

1.2 TRİLYON DOLARLIK CİRO
2023 Yılını Türkiye Cumhuriyeti hükümeti hedef koydu kendisine. 2023'e geldiğinde 1.5 milyar ton denizlerimizde taşıma olacak. Bir başka deyişle de bunun ticaret hacminden söz etmek isterseniz 1.2 trilyon dolarlık deniz taşımacılığında ciro olacak.

CRUİSE KARADENİZ'E AÇILIYOR
Geçen hafta Bakan ile İzmir'de bütün Karadeniz Valileri ile birlikte bu yolcu gemileri Cruise gemilerinin Karadeniz'e getirilmesi için önemli bir toplantı yaptık. Bir Cruise gemisinde 6 bin 500 kişi var, yaş ortalaması 45, aylık geliri 3 bin dolar, yüzde 80'i üniversite mezunu. Geçen yıl 2 milyon kişiye yakın Cruise ile Türkiye'ye yolcu gelmiş. Bu rakamlara bakıldığında 500 bin civarında İstanbul peşinden İzmir, Antalya, Marmaris. Bu gemileri şimdi Karadeniz'e getirmek istiyoruz, alt yapılarını yapmaya çalışıyoruz. Kuşadası'na 400 bin kişi gelirken Sinop'a 555 kişi gelmiş, Trabzon'a 7, Sinop'a 6 bin kişi gelmiş. En önemli faktörlerinden biri de bu gemilerin acenteleri yok. Yük gemisi ile yolcu gemisinin acentesi farklıdır. Cruise'ler hizmet ister diğerinde yükü getir teslim edersin.

DENİZCİLİK BELGESİ HEDEFİ
Bu sene mezun olacak tüm öğrencilerin amatör denizcilik belgesini almasını istiyorum. Bir daha ki sene de 3. sınıflar alsın. Ben İzmir'deki toplantıya gittiğimde bir hanımefendi çok ince bir mesaj verdi. Denizcilik Fakültesi'nin Dekanı olan kişi, 'Ereğli'yi Zonguldak'ı, Karadeniz'i hallettiniz de İzmir'de elinizin ne işi var?', 'Bizim bütün staj kapılarımızı kapattınız' dedi, bizde onu Ereğli'ye davet ettik, yakında gelecek.

FAKÜLTEYİ KURACAĞIZ
YÖK çok ağır çalışan bir sistem. İnsanlar artık 100 metreyi 9.8, 9.7'de koşabiliyor hatta 9.65'de bile koşan var. YÖK çok ağır. Bir şeyin kararını çıkarmak aylar yıllar alıyor. Biz Denizcilik Üniversitesi'ni kurmak için 5 yıl bekledik ama buraya fakülteyi mutlaka kuracağız sözleri ile konuştu.

KONTROL BAKANLIKTA
Batı Karadeniz Deniz Ticaret Odası Şube Müdürü Yalçın Akın ise kurs ile ilgili şu bilgileri verdi: Acente eğitim semineri Deniz Ticaret Odası'nın koordinesinde bütün bölgelerde seminerlerin yapılması tarihleri belirlendi. Bu belirlenen tarihleri göre Kdz.Ereğli'de eğitim 16-20 Nisan tarihleri arasında gerçekleştirilecek, 5 gün sürecek kursun ardından Ulaştırma Haberleşme ve Denizcilik Bakanlığı'ndan gelecek bir temsilcinin yapacağı sınav ile sonuçlanacak. Sınav tamamen Bakanlığın kontrolü ve denetimindedir. Acentelerde çalışmak isteyen lise mezunu gençlerimizin bu kursta başarılı olanlar sınav sonucu başarılı olanlar acentelerde çalışmak için ellerinde bir sertifika olacaktır.

SEMİNER PROGRAMI
5 Gün sürecek eğitim seminerine katılan 83 kişiye Gemi Acentesi, önemi ve acentelik kavramları, acentelik ile mevzuat fihristi, gemi tanıtımı, gemi tipleri, gemi ölçümleri, navlun sözleşmesi ve acentenin navlun sözleşmelerinden doğan sorumlulukları, acentenin resmi otoriter ile ilişkileri, acente-liman işletmeleri ilişki, dökümantasyon ve boğaz idareleri, gemiye verilen hizmetler, gemi sertifikaları ve örnekleri, olası iş ve işlemler, çevre ve denizleri koruma, liman ve gemi güvenliği, acentelik yönetmeliği ve gemi acenteleri eğitim yönergesi konularında bilgiler verilecek.