TCDD'ne ait Irmak-Karabük-Zonguldak arasındaki demiryolu hattını iyileştirme projesi ile ilgili, dün halkı bilgilendirme toplantısı yapıldı. Belediye Nikah Salonu'nda yapılan bilgilendirme toplantısına, ILF Mühendislik ve Müşavirlik'in görevlileri, Devlet Demir Yolları Zonguldak hattındaki müdürler, şefler ve bazı mahallelerin muhtarları katıldı. Geçen hafta içinde aynı toplantının Karabük'te yapıldığı ve en çok demiryolu hattının Karabük-Zonguldak arasında olduğu için, toplantıların Karabük ve Zonguldak'ta yapılması uygun görüldüğü bildirildi.
NADİ; "SİNYALİZASYON
ÇALIŞMASI YAPILACAK"
ILF Mühendislik ve Müşavirlik firmasının üstlendiği proje ile ilgili İnşaat Mühendisi Alp Nadi ve Çevre ve Sağlık Mühendisi Sibel Tuğluoğlu birer sunum yaptılar. İnşaat Mühendisi Alp Nadi, demiryolu hatlarını en çok halk kullandığı için böyle bir toplantı düzenlediklerini ifade etti. Alp Nadi bu hattın, 1937'de tamamlanmış olduğunu belirterek, İç Anadolu'yu Karadeniz'e bağlayan elektriksiz tek hatlı demiryolu olduğunu söyledi. Nadi yaptığı bilgilendirmede özellikle sinyalizasyon çalışmasına dikkati çekerek; istasyonlarda yapılacak mekanik iyileştirmeler, ray hattında yapılacak güçlendirmeler ve tünel ve köprülerde yapılacak iyileştirme çalışmaları ile ilgili bilgi verdi.
TUĞLUOĞLU; "ÇED
RAPORUNDAN MUAF PROJE"
Çevre ve Sağlık Mühendisi Sibel Tuğluoğlu ise, bu projenin çevreye olan etkisi ile ilgili bilgilendirme yaparak, projenin ÇED raporundan muaf olduğunu belirtti. Tuğluoğlu, projenin olası çevresel etkilerini;nüfus üzerindeki etkiler, suya olan etkileri, iklim ve hava kalitesi üzerindeki etkiler ve doğal görüntü üzerindeki olan etkiler ve kültürel miras üzerindeki etkileri olarak sıraladı.
Yapılan sunumlardan sonra yetkililer tarafından gelen konukların görüş ve önerileri alınarak, sorduğu sorular yanıtlandı.
"DEMİRYOLU VE KARAYOLU
KESİŞMESİ CİDDİ BİR HATA"
Toplantıya katılan Devlet Demir Yolları çalışanlarından gelen eleştiri ve sorulardan biri, bu hattın alt yapısının bu projeyi yapmak için uygun olmadığını belirttiler ve yeterince araştırma yapılması için talepte bulundular.
Bir diğer soru ise; Çaydamar Mahallesi Muhtarı Mehmet Zaman'dan geldi. Zaman, "Kapuz ve Çaydamar'da bulunan hemzemin geçitlerde çok bekletiliyor. Ben bazı olaylara şahit oldum ki, orada beklerken bir kadın arabamda doğum yaptı ve beklerken ölenler oldu. Biz yıllarca bu geçitlere bir çare bulunması için imza kampanyaları düzenledik, şikayetlerde bulunduk, ama sonuç alamadık.
Bu iyileştirme projesinde bunlara çözüm için bir çalışma yapıldı mı?" diye sordu. Alp Nadi, karayolu ve demiryolu kesişmesinin ciddi bir hata olduğunu belirterek, "Bu hata bence mühendis hatasıdır. Bu hatayı Demiryolları da, Karayolları da üstlenmez. Bu hata sahipsiz kalıyor ve bu bir tek Türkiye'de var. Bunu Devlet Planlama Teşkilatı'nın düzgün yapması gerekiyor. Hemzemin sorunlarını çözümlemek için bir proje çalışması var" şeklinde konuştu. Çevre ve Sağlık Mühendisi Sibel Tuğluoğlu, toplantıda alınan notların ve soruların kayıtlara geçirilip, bunları bir rapor haline getirip ek olarak yetkililere verileceğini belirtti