Kdz. Ereğli-Kandilli arasındaki 13 kilometrelik demiryolunun sökümüne devam edilirken, hafriyat ile kapatılan raylar da, iş makineleri ile yapılan  çalışmaların ardından toprağın altından çıkarılıyor.

 

Kırmacı Mahallesi’nde devam edilen ray sökümünde tonlarca hafriyat dökülerek kapatılan rayların sökülmesi beraberinde yeni sorunlar getirdi. Tonlarca hafriyat görüntü kirliliğinin yanında, sel taşkınlarına davetiye çıkardı.

 

Sökülen rayların ve traverslerin çalınmasından yakınan DDY yetkilileri, ayrıca üzerine asfalt dökülerek kapatılan raylarla ilgili de tutanak düzenleyip tespit yapıyor.

 

Karadeniz Ereğli’nin tarihine yapılabilecek saldırılardan bir tanesi tüm toplumun gözünde infaz şeklinde ve aylardan bu yana her gün gerçekleşiyor. Kenti kömür işletmeciliğin yapıldığı Kandilli ile demiryolu ile bağlayan ulaşım sökülüyor, tarihi lokomotif kesilip hurdaya gönderiliyor.

Ereğli-Kandilli arasındaki demiryolu sökümünde oksijen kaynağının lambasından çıkan her enerjinin kesip parçaladığı demir parçalarından dökülenler, taşkömürü ile var olan kentin bağrını da paramparça ederken, toplumsal sessizliğin devamına ise bir yorum getirilemiyor.

 

Evet; Ereğli-Kandilli arasındaki  13. kilometrelik demiryolu sökülüyor. Kenti; bir tarafta Kozlu, diğer yanda da Arifiye’ye bağlaması için hazırlanan projelerin de çöpe atılarak Ereğli tarihinin yok edildiği bu süreçte, rayların sökümü de beraberinde yeni sorunlar getirmeye devam ediyor.

Öyle ya; önce Ereğli’de istasyon ile Erdemir arasındaki demiryolunun ulaşıma kapatılması ve yıllardır da sahipsiz bırakılan demiryolunun üzerleri asfalt ile kapatıldı veya bir çok yerde çökmeler olup doğal yok oluş süreci yaşanırken, kimi bölgelerde ise bu hat üzeri hafriyat depolarına dönüştürüldü.

 

Hafriyat depolarından biri de Kırmacı (Kemer) Mahallesi’nde. Öyle hafriyat deposu ki, üzerine çocuk bahçesi bile kurulmuş. DDY, demiryolunu sökmeye başladığında karşısına kimi alanlarda tonlarca hafriyat çıktığında “emir demiri keser” anlayışı ile bu hafriyatı da kaldırarak toprağın altında bırakılan rayları kesmeye devam ediyor.

 

Kırmacı Mahallesi’nde vatandaş dertli mi dertli şimdi. Hafriyat iş makineleri ile kazılırken, yeni hafriyat tepeleri oluşmaya başladı. Kazılan alanların üzerindeki çocuk bahçelerinin durumu ayrı bir dert iken, tehlikeler de ortaya çıkmaya başladı. Bu alanda; dere boyunda tıkanmalara sebep olabilecek ve olası sel taşkınlarına sebep olabilecek durumlardan endişe duyan mahalle sakinleri, “Kırmacı’nın bu talihsizliği ne zaman bitecek?” sorusuna yanıt bulamıyor.

Hafriyatların kaldırılmasını ve dere yatağının da sel taşkınlarından korumaya dönük islah edilmesini isteyen mahalle sakinlerini bu dertlerini gazetemiz muhabirlerine anlatırken, DDY yetkilileri ise hırsızlık olaylarından şikayetçi. Kesip parçaladıkları rayların ve traverslerin çalınmasından dertli olan DDY yetkililerine mahalle sakinleri “gecelerin sahibi yok ki” sözleriyle destek verip, bu tür olayların da önüne geçilmesini istediler.

 

SORULAR

-Kırmacı’daki kazılan hafriyatların durumu ne olacak?

-Bu hafriyat tüneline bir çocuk düşse veya bir kaza meydana gelse sorumlusu kim olacak?

-Bu alanda sel taşkınlarından dolayı vatandaşlar mağdur olsa hesabını kim verecek?

-Hafriyat tepesine çocuk bahçesi dikecek kadar kamu kaynaklarını kötü kullanmanın hesabı kimden sorulacak?

-Kırmacı Mahallesi bu şekilde tüm olumsuzlukların yaşandığı mahalle olmaktan nasıl kurtulacak?

 

* Kırmacı Mahallesi’nde daha önce belediye tarafından dökülen hafriyat tepesi şimdi açılarak toprağın altında kalan raylar oksijen kaynağı ile kesilip Ankara’ya MKE’ye gönderiliyor.

* Kdz. Ereğli’debazı bölümler var ki, demiryolunun rayları asfaltın altında kalmış. Belediyenin asfalt çalışması sırasında kapanan bölümlerle ilgili olarak DDY yetkilileri tespit yapıyor. Bu tespitleri tutanak ile Genel Müdürlüğe bildirecek olan DDY yetkilileri, Kandilli’ye kadar olan bölümdeki 13. km’lik demiryolunun tamamen söküleceğini belirtiyorlar.

* Aynı alanda yapılan çalışmalarda hafriyat tepesine yeni tepeler eklenerek ortaya görüntü kirliliği çıkıyor. Bu alandaki çalışmalar sonrasında hafriyatlar ortadan kaldırılmadığı takdirde, hem üzerindeki çocuk bahçesinde oynayan çocuklar tehlike altında kalacak, hem de aynı güzergahtaki binalar da sel tehdidi ile karşı karşıya bırakılacak.