Karadeniz Ereğli ilçe genelinde yönetici, öğretmen, memur, yardımcı personel olmak üzere bin 700 personel, 32 bin öğrenci ile yeni eğitim ve öğretim yılına başlıyor.

Karadeniz Ereğli İlçe Milli Eğitim Müdürü Turan Akpınar, ilçe genelinde yönetici, öğretmen, memur ve yardımcı personel olmak üzere toplam bin 700 personel ve 32 bin öğrenci ile yeni eğitim öğretim yılına başladıklarını, Ereğli tarihinde Kayabaşı İlkokulu ile 1887 yılında başlayan okullaşma hareketinin bugün 160 kuruma ulaştığını söyledi. Ereğli'de 4 bin 372 öğrencinin 137 yerleşim yerinden 17 taşıma merkezi okuluna taşındığını, 58 ilköğretim okulunun birleştirilmiş sınıfta eğitim ve öğretim yapıldığını belirten Milli Eğitim Müdürü Akpınar, geçtiğimiz eğitim ve öğretim yılında çalışma arkadaşları ile birlikte pek çok başarıya imza attıklarını ifade ederek, "Her konuda desteğini esirgemeyen başka Kaymakamımıza, müdürlüğümüzdeki çalışma arkadaşlarımıza, okul yöneticilerimize, öğretmen, memur ve yardımcı personelimize, muhtarlarımıza, hulasa emeği geçen herkese teşekkür ediyorum" dedi.

HAYIRLI OLSUN
Akpınar yeni eğitim ve öğretim yılının hayırlı olmasını da temenni ederek, "İnsanı diğer canlılardan ayıran en önemli özellik, aklı ve zekâsıdır. Fakat akıl, kendiliğinden gelişemez. Aklı geliştiren, kullanılmasını öğreten bilgilerle zenginleştiren okuldur. Çünkü okul, bir eğitim ve öğretim yuvasıdır, insanın yetiştirildiği yerdir. Yüreği okula ilk kez başlamanın heyecanı ile çarpan minik yavrularımıza, öğretmenlerine, arkadaşlarına ve okuluna kavuşmanın mutluluğunu yaşayan sevgili çocuklarımıza ve onurlu mesleği seçen değerli öğretmenlerimize 2009/2010 eğitim öğretim yılının başarılı ve hayırlı olmasını diliyorum. İlköğretim bireyin yaşamında, temel eğitimin verildiği, asgari bilgi, beceri, tutum ve davranışların kazandırıldığı, zekâ ve yeteneklerinin geliştirildiği önemli bir basamaktır.

ATATÜRK?ÜN HEDEFİ
Çocuklarımızın iyi bir vatandaş olması için; temel bilgi, beceri, davranış ve alışkanlıkların kazandırılması, milli ahlak anlayışına uygun olarak yetiştirilmesi, ilgi, istidat ve kabiliyetleri yönünden hayata ve üst öğrenime hazırlanması ilköğretimin amaç ve görevleri arasında yer almaktadır. Bir ülkenin gelişmişlik düzeyi eğitimli ve üretken bir toplumla mümkün olabilmektedir. Atatürk'ün hedef gösterdiği çağdaş uygarlık düzeyi, nitelikli ve eğitimli insan gücüyle sağlanabilmektedir. Belirlenen hedeflere ulaşabilmek için öğrenme ortamlarının gerçekleştirildiği mekânlar olan okullarımızdaki tüm kaynakların etkili ve verimli kullanılması, öğrenmeye uygun ortamların oluşturulması önem arz etmektedir"