Bu haber kez okundu.

DOĞRU BESLENİP ATAKLARI YAŞAMAYABİLİRSİNİZ

Zonguldak Bulent Ecevit Üniversitesi Uygulama ve Araştırma Hastanesi Diyet Birimi Sorumlusu Yiğit Osman Darıcı Ramazan’da sağlıklı beslenmenin önemini ve enerji seviyenizi koruyan, açlık ataklarını önleyen beslenme modelini paylaşdı.

Oruç tutarken en çok zorlanılan sorunların başında halsizlik ve açlık atakları gelebilir. Ancak doğru beslenerek, bazı temel kurallara uyarak bu süreci enerjiniz düşmeden, açlık atakları yaşamadan geçirebilir, susuzlukla çok daha rahat baş edebilirsiniz. Bu hem ibadetin ruhuna hem de sağlığınıza elverişli bir yaklaşımdır.

Ramazan ayında iftar saatinde hemen hızlıca yemeğe yüklenmek çeşitli rahatsızlıklara zemin hazırlayabilmektedir. Bu nedenle kuru meyve veya hurma ile orucumuzu açtıktan sonra ılık bir çorba ile devam etmek ve sonrasında 10 dakika ara verdikten sonra ana yemeğe geçmek sindirim problemlerini ortadan kaldıracaktır.

Posalı Besinler Sindirimi Kolaylaştırır, Kan Şekerini Dengede Kalmasına Yardımcı Olur

Ana yemekte ızgara haşlama veya fırında pişirme yöntemleri tercih edilmeli, derin yağlı kızartmalardan uzak durulmalıdır. Sindirimi kolaylaştıracağı ve kan şekerinin hızla yükselmesinin önüne geçeceği için posalı besinler tüketmeye dikkat edilmelidir. Tahıllı ekmekler, sebze, kurubaklagiller, kepekli ekmek, çavdar ekmeği ve meyve gibi besinler posa açısından zengin oldukları için ramazan ayı beslenmemizde önemli yere sahiptir.Sindirim problemlerine zemin hazırlayacağı için hamur işleri ,aşırı yağlı kızartmalar,aşırı yağlı yemekler  ve özellikle şerbetli tatlılardan uzak durmalıyız.Özellikle ramazan sofralarında tatlı tüketme alışkanlığı olanlar için hafif sütlü tatlıları tüketmek doğru olacaktır. İftardan 1-2 saat sonra yapacağımız hafif tempolu yürüyüş sindirime yardımcı olurken, mide rahatsızlığı ve sindirim problemleri olanlarda rahatlama sağlacaktır.İftar da sağlıklı beslenme dışında ağır bir beslenme programı uygulamak baş ağrıları, asabiyet, sindirim ve mide problemleri, uykusuzluk veya uykuya meyil gibi problemler iftar sonrası gecenizin zor geçmesine neden olacalktır.Ayrıca gün boyu sıvı tüketimi olmayacağı için gerek iftarda gerek iftardansonra  gerekse  sahurda  en az 1.5 litre su tüketmeye özen göstermeliyiz.

Sahurda Tüketilen Süt ve Türevleri Uzun Süre Tok Tutar

Sahur yapmadan oruç tutmak gün içerisinde hipoglisemi ataklarını tetikliyeceği için çok sağlıklı değildir. Sahurda tüketeceğimiz süt, yoğurt, peynir ve yumurta gibi besinlerin sindirimi daha kolay olduğu için uzun süre tokluk sağlayacaktır. Aşırı tuz tüketiminden gün içerisinde su problemi çekmemize neden olacağı için kaçınmalıyız. Sahurda yumurta, süt, hurma, kuru  meyveler, ceviz, fındık, meyve gibi besinleri tüketmek doğru tercih olacaktır. Sahurda aşırı yağlı yemekler ve kızartmalar tüketmek kalp hastalıkları, sindirim ve mide problemleri, vücut yağ oranında artış gibi sıkıntıları tetikleyebilir.

Sağlıklı beslenildiği oruç yeme alışkanlığı bozukluğunu gidermeye yardımcı olabilir. Yeme alışkanlığı, başta sindirim sağlığı olmak üzere, genel sağlık açısından oldukça önemlidir. Bilimsel araştırmalar göstermektedir ki; oruç esnasında vücutta bulunan yağ hücreleri aracılığı ile depolanmış yağlar yakılmaya başlandığı gibi zihinsel fonksiyonları artmaktadır.

Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi olarak, Ramazan ayının her anlamda iyilik halinin olduğu huzurlu ve sağlıklı bir ay olmasını dileriz.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.