Mitolojide insanın doğaya karşı yenilmez dayanma ve saldırma gücünü simgeleyen Herkül'ün efsanevi altın postu aramak üzere yola çıkan gemicilerle geldiği ilçede Argolis Kralı Eurystheus'un kendisine verdiği 12 görevden sonuncusunu yerine getirmede faydalandığı 3 mağaradan oluşan Cehennemağzı Mağaraları, ilginç öyküsüyle yerli ve yabancı turistlerin ilgisini çekiyor. Herkül'ün Ölüler Ülkesi'nin bekçisi üç başlı ve yılan kuyruklu köpek Kerberos'u Olimpos tanrıları Hermes ve Athena’nın yardımıyla kaçırdığına inanılan mağaraları, her yıl daha fazla kişi ziyaret ediyor.

 

Ereğli Müze Müdürlüğü yetkililerinden aldığı bilgiye göre, mağaraları 2003'de 15 bin 989, 2004'de 18 bin 774, 2005'de 19 bin 303, 2006'da 18 bin 592, 2007'de 13 bin 31, 2008'de 23 bin 506, 2009'da 25 bin 404, 2010'da 31 bin 878, 2011'de 50 bin 341, 2012’de 37 bin 315, geçtiğimiz yıl ise 43 bin 493 kişi olmak üzere 297 bin 626 kişi gezdi.
2013 Yılı içerisinde 16 bin 606’sı ücretli, 26 bin 887’si ücretsiz olmak üzere toplam 43 bin 493 kişinin ziyaret ettiği Cehennemağzı Mağaralarına yurt dışından da yoğun ilgi gösterildiği bildirildi.

 

ALEMDAR’IN ÖYKÜSÜ

Gazi Alemdar Gemisi Yaptırma ve Yaşatma Derneği kayıtlarından derlenen bilgiye göre, 1898'de Danimarka'da kurtarma gemisi olarak inşa edilen Alemdar, Marmara Denizi ve boğaz çevresinde Osmanlı'da kurtarma hizmetleri yapıyordu. 
Birinci Dünya Savaşı sonunda Osmanlı donanmasının çürümeye terk edilmesinin ardından muharebe gücü olmayan gemiler arasında yer aldığından kurtarma seferleri yapmasına izin verilen Alemdar'ı milli mücadelenin içine çekebilmek için boğazdan kaçış planı hazırlandı. 
Gemideki 7 kahraman denizci, Karadeniz'deki şiddetli fırtınayı fırsat bilerek demir aldı. Müttefik gemilerin arasından geçerken "batmakta olan bir gemiye yardıma gittiklerini" söyleyen denizciler, boğazdan çıkıp zorlu yolculuğun ardından Ereğli'ye ulaştı.

 

KARADAN DA DESTEK VERİLDİ

Ereğli'den 80 ton kömür yüklenen Alemdar, bir süre sonra Trabzon'a gitmek üzere hareket ettiği sırada ilçedeki gayrimüslimlerin ve casusların haber vermesi sonucu Fransız Karadeniz Komutanlığı'ndaki C-27 gambotu, Bartın'ın Amasra ilçesinde pusuya yatarak gemiye asker çıkardı. Yönü İstanbul'a çevrilen ve C-27 gambotunun takibe aldığı Alemdar'ın personeli, kurtuluş planları yaptı. Gemide kemençe eşliğinde horon oynayan personel, davet ettikleri 5 askeri etkisiz hale getirip silahlarına el koydu. Ani manevrayla dümen kıran Alemdar'ın peşine düşen gambottan açılan ateşe tüfeklerle karşılık veren gemi personeline, Ereğli'ye yaklaşılması üzerine karadan da destek verildi. Sandallarla da denize açılan vatandaşların desteğiyle C-27 gambotu mağlup olarak bölgeden ayrılırken, esir 5 askerin serbest bırakılmasına karşılık Fransızlardan Karadeniz'de dolaşan Türk bayraklı gemilere dokunulmaması garantisi alındı. Fransızlarla yapılan anlaşma gereği milli mücadelenin sonuna kadar Ereğli'de demirli kalması gereken Alemdar, yine efsanevi bir kaçış öyküsüyle siyah rengi griye boyanarak Trabzon'a getirildi. 
Rusya'dan harp malzemesi taşıyan gemilere karakol ve kollama görevi yapan Alemdar, 1951'de İstanbul Haliç Tersanesinde onarımdan geçirildikten sonra 1959'dan itibaren hizmet dışı bırakıldı. Alemdar Gemisi, 1964 ve 1980'de özel firmalar tarafından satın alınmasının ardından 1982'de söküldü.