Eğitim İş Kdz. Ereğli Temsilcisi Özlük Hukuk Sekreteri Hasan Bingöl, 4+4+4 kesintili zorunlu eğitim yasası ile eğitim sisteminde yıkımın devam ettiğini belirterek Anadolu Liselerine giremeyen öğrencilerin İmam Hatip Liselerine yönlendirildiğini iddia etti.
Bingöl, “AKP’nin on bir yıllık iktidarında Milli Eğitim Bakanlığı her yıl değişik uygulamalar yaparak eğitim sistemini yaz-boz tahtasına çevirmiştir. Milli Eğitim Bakanlığının sık sık yaptığı değişikliklerin içinde değişmeyen tek bir şey var: O da Cumhuriyetle hesaplaşma, eğitimi özelleştirme ve akla, mantığa meydan okumadır” dedi. AKP iktidarı döneminde yapılan her merkezi sınavının yargıya taşındığını belirten Bingöl son yapılan SBS sınavının da yargıya taşındığını ifade etti. Yapılan yazılı açıklama şu şekilde:

 

‘YIKIM DEVAM EDİYOR’

“4+4+4 Kesintili Zorunlu Eğitim Yasası ile AKP’nin eğitim sistemimizde yarattığı yıkım devam etmektedir. Eğitimimizin bilimsel, laik ve demokratik temellere daha sağlam bir biçimde oturmasını her zamankinden daha çok savunduğumuz bir dönemde, AKP iktidarı yapmış olduğu uygulamalarla eğitim sistemimizi bu temellerden hızla uzaklaştırmaya devam etmektedir. Zaten eğitim sistemimizde derin ve çözülmesi zor sorunlar varken, AKP, Milli Eğitim Bakanlığı eliyle bu sorunları içinden çıkılmaz bir duruma getirmektedir. AKP’nin on bir yıllık iktidarında Milli Eğitim Bakanlığı her yıl değişik uygulamalar yaparak eğitim sistemini yaz-boz tahtasına çevirmiştir. Milli Eğitim Bakanlığının sık sık yaptığı değişikliklerin içinde değişmeyen tek bir şey var: O da Cumhuriyetle hesaplaşma, eğitimi özelleştirme ve akla, mantığa meydan okumadır.
AKP iktidarı, sadece yandaşlarına rant sağlayan projelerle eğitime bir yandan sermayeyi sokmaya çalışırken öte yandan da eğitim çalışanlarını esnek ve kuralsız çalıştırarak özelleştirilecek eğitimin taşeron işçisi haline getirme gayreti içine girmiştir.

 

‘EMEK VE PARA HIRSIZLIĞI’

Bu iktidar döneminin en büyük özelliklerinden birisi de yaptıkları tüm merkezi sınavlara bir şekilde şaibe karıştırmış olmasıdır. Yarış atına döndürülmüş öğrencilerimiz dershane ve özel derslere mahkum edilirken velilerimizin de cebinden buralara para aktarılmaktadır. Buna rağmen yapılan her sınava bir şaibenin karışmasının bir tek adı vardır. O da emek ve para hırsızlığıdır. Yıllardır güvenilir kurumlar olarak bilinen ÖSYM ve EĞİTEK gibi sınav merkezleri kamuoyunda güvenilirliklerini tamamen kaybetmişlerdir. Artık halkımızın bu iktidarın yaptığı hiçbir sınava güveni kalmamıştır. Aynı biçimde 2013 yılında yapılan SBS sınavında da bunu görüyoruz.  Sınav sonuçları açıklandıktan sonra yabancı dil cevap anahtarlarının karıştırıldığı ve bu yüzden doğru okunmadığı bakanlıkça da kabul edilmiş ve  “Kusura bakmayın puanları yanlış hesapladık” diye bir açıklama yapılabilmiştir. Bu iktidar döneminde yapılan her merkezi sınav yargıya taşınmıştır. Nitekim son yapılan SBS  de yargıya taşınmıştır.

 

‘ÖNEMLİ OLAN YÜZ YÜZE EĞİTİM’

SBS'ye 1 milyon 112 bin 604 öğrenci girmiş, 1 milyon 49 bin 293 öğrenci 201 puan ve üzeri puan alarak tercih yapabilmeye hak kazanmıştır.
Genel liseler kaldırıldığı için genel liselere alınan üç yüz altmış üç bin sekiz yüz yetmiş iki öğrenci bu yıl alınmayacaktır. Anadolu liselerinin kontenjanları yüzde otuz artırıldığında bile bu okullara alınacak öğrenci sayısı altı yüz on iki bin yedi yüz kırk dokuz olmaktadır. Geriye yaklaşık beş yüz bin öğrenci kalmaktadır. Bu beş yüz bin öğrencinin gidebileceği okullar meslek liseleri, imam-hatip liseleri ve açık liselerdir. Eğitimde önemli olan yüz yüze eğitimdir. 
Tüm dünyada ancak çağ nüfusu içinde bu haktan yararlanamayan öğrencilerin tercih ettiği açık lise uygulaması, ülkemizde AKP iktidarıyla birlikte adeta örgün eğitimin yerine geçmiş, kurumsallaşmıştır.  Bu da eğitimin niteliğini olumsuz olarak ciddi şekilde etkilemektedir. Sonuçta açık liseye devam eden öğrenciler sermayeye ucuz işçi olarak sunulacaktır. Bu durum da çocuk istismarını, çocuk işçi sayısını, çocuk gelinleri arttıracaktır. Toplumda yeni sorunlar ve yeni yaralar açılacaktır.

 

‘CİDDİ BİR REFORMA 
İHTİYAÇ VAR’

Düz liselerin ortadan kalkması ve ortaöğretimin mecburi olmasıyla beraber 1.112,000 öğrencinin tercih yaptığı dikkate alınsa bile 612.000’i yerleşebilecek, beş yüz bin öğrenci için gidebileceği meslek liseleri, imam hatip liseleri ve açık liseler kalmaktadır.  

 

‘DİNDAR VE KİNDAR NESİL’

Anadolu liselerinde ciddi bir kontenjan sorunu yaşanacaktır. Bunun anlamı: 500 bin öğrenciyi ya İmam hatiplere kayıt yaptırarak “dindar ve kindar nesle” potansiyel kaynak yaratmak, ya da meslek liselerine göndererek ucuz işgücü oluşturmaktır. 2011 yılında çıkarılan torba yasa ile zaten staj döneminde asgari ücretin üçte biri ücretle çalıştırılan öğrencilerimizin ücretlerinden genel sağlık sigortası pirimi kesilmesi ve işletmelerde % 10 koşulunun kaldırılması bunun açık göstergesidir. Milli Eğitim sistemimizde, bakanlığın, sendikaların, üniversitelerin, uzmanların katılım ve ortak kararlarıyla gerçekleştirilecek ciddi bir reforma ihtiyaç vardır. Ülke gerçeklikleri de göz önünde bulundurularak üretime yönelik eğitim modelleri geliştirilmelidir. Bu da ciddi anlamda bir mesleki eğitime yönelişin olmasını gerektirmektedir. Ancak bu iktidar mesleki eğitim deyince sadece İmam-Hatip liselerini anlamaktadır.

 

‘BİLİMSEL GELİŞMENİN KAYNAĞI 
LAİK EĞİTİMDİR’

4+4+4 yasası getirilirken iktidarın en temel gerekçesi birinci 4’ten sonra mesleki yönlendirmenin yapılacağı idi. 
Ancak iktidarın anladığı mesleki yönlendirmeden çıka çıka imamlık çıktı. Bugün sadece imam hatip liselerinin ortaokul kısmı varken hiçbir meslek lisesinin ortaokul kısmının açılmaması bunun açık kanıtıdır.
Yarattığı bütün olumsuzluklar ve hak kayıpları bir yana, 4+4+4 sisteminin getirilmesinin asıl nedeni, eğitim birliğinin ortadan kaldırılması ve yine Osmanlı’da olduğu gibi dini eğitim veren okullar, laik eğitim veren okullar ve azınlık okulları gibi ayrışmaların sağlanmak istenmesidir. 
Burada da dini eğitim veren okullara büyük avantajlar sağlanarak toplumun dönüştürülmesi sağlanmak isteniyor. 
Unutmamak gerekir ki, demokrasinin, insan hak ve özgürlüklerinin, din ve vicdan özgürlüğünün ve bilimsel gelişmenin kaynağı laik eğitimdir.”