Birleşik Kamu-İş’e bağlı Eğitim-İş Sendikası Zonguldak Şube Başkanı Metin Kahveci, alan uygulamasını kaldıran düzenlemenin iptali için dava açtıklarını söyledi. Başkan Kahveci, “Milli eğitim sistemini gerici hedefleri uğruna yap-boz tahtasına dönüştüren, bu uğurda hepsi birbirinden değerli olan çocuklarımız arasında ayrımcılık yapma basiretsizliğini gösteren Bakanlığı şiddetle kınıyoruz” dedi.

Kahveci, yazılı açıklamasında şunları söyledi;

 

“İMAM-HATİP LİSELERİNDE OKUMAYAN MİLYONLARCA ÖĞRENCİ, BU ÜLKENİN YURTTAŞI DEĞİL Mİ?”

 

“Milli Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı’nın 20.07.2010 tarih ve 76 sayılı Milli Eğitim Bakanlığı Haftalık Ders Çizelgeleri Konulu kararı uyarınca alan/dal dersleri sadece mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarına özgülenmiş, Genel Liseler ve Anadolu Liselerinde alan/dal uygulamasına son verilmiştir. Bakanlık bu düzenlemeyle, katsayı düzenlemesiyle yok etmeye çalıştığı yöneltme ilkesine yeni bir darbe vurmaya çalışırken, Ortaöğretim Kurumları Haftalık Ders Saati Çizelgeleri incelendiğinde, İmam Hatip Liseleri lehine aynı statüde olan ‘diğer meslek liselerine tanınmayan ayrıcalıklar’ sağlamaktadır.  İmam Hatip Liseleri, kuruluş amaçlarına aykırı olarak Genel Liseler ile eşit duruma getirilmiştir. Türk Milli Eğitim sisteminin temelini, bakanlığın yok etmeye çalıştığı yöneltme ilkesi oluşturur. Bu ilke etrafında yapılandırılan alan/dal dersleri, öğrenciyi hedeflediği yüksek öğrenim programlarına yöneltmeye odaklıdır. Sözkonusu gerçek nedeniyle dava konusu düzenleme öncesinde ortaöğretim kurumları ‘Haftalık Ders Dağıtım Çizelgeleri’, alan/dal uygulaması ışığında oluşturulmaktaydı. Şöyle ki: Ortaöğretim kurumlarında öğrenciler, ‘Fen Bilimleri’, ‘Sosyal Bilimler’, ‘Türkçe- Matematik’ ve ‘Yabancı Dil’ alanları şeklinde belirlenen alanlara yönlendirilmektedir. Öğrencilerin bu alan/dallar hakkında bilgilendirilmeleri için programlar hazırlanmaktadır. Hazırlanan programların öğrencilere anlatılıp, onların potansiyellerini tam kullanabilecekleri alanları seçebilmelerini desteklemeye yönelik zaman ayrılmaktadır. Eğitim çalışanları ile öğrenci ve öğrenci velileri işbirliği içinde öğrencinin yöneleceği alan/ dalı belirlemektedir. Öğrenciler de, 10, 11 ve 12. sınıflarda yöneltildikleri alan/ dal için belirlenen haftalık ders çizelgelerine göre öğretim programlarından sorumlu tutularak, ortaöğrenim süreçlerini tamamlamaktadırlar. Öğrencilerin “alan ve dallara” yöneltilmeleri ile bir taraftan yetenek ve kapasiteleri doğrultusunda kendilerini geliştirmelerine olanak sunulmaya çalışılırken; diğer taraftan da, kamu kaynaklarının öğrencilerin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda en etkin ve verimli olarak kullanılması ile kamusal yararın artırılması desteklenmektedir. Ortaöğretim kurumlarında, yöneltme sonucu oluşturulan belirlenen alan/dallar, aynı zamanda bütünsel bir eğitim stratejisinin bileşeni işlevini görmektedir. Alt sistemleri oluşturan ortaöğretim kurumları ile yükseköğretim kurumları öğretim programlarının içerik bakımından birbirini tamamlaması sağlanmaktadır. Alan/dal uygulaması ile ortaöğretim kurumları öğrencilerinin yöneldikleri alandaki yükseköğretim programlarına ilişkin kavramları, tanımları ve çeşitli yaklaşımları daha kolay anlayıp geliştirmesi, bu sayede enerjisini ve eğitimine ayıracağı zamanı daha iyi yönelteceği beklenilmektedir.”

 

“ALAN UYGULAMASINI KALDIRAN

DÜZENLEMENİN İPTALİ İÇİN DAVA AÇTIK”

 

“Bakanlık dava konusu düzenlemeyle katsayı dayatmasıyla çok ağır bir darbe vurduğu yöneltme sistemini tamamen yok etmeye çalışmaktadır. Bunu yaparken de İmam Hatip Liseleri’nde öğrenim görmeyen öğrenciler düşman ülkenin yurttaşıymış gibi, İmam Hatip Liseleri lehinde ayrımcılık yapmaya tenezzül etmektedir. Yeni düzenlemeye göre; ‘genel liselerin ders saati sabit tutulmuş, meslek liselerininki azaltılmış, imam hatip liselerininki artırılmıştır’; ‘9. sınıfta meslek liselerinde alan/dal dersi kaldırılırken imam hatip liselerinde alan/dal dersi konulmuştur’; ‘seçmeli ders saati sayısı genel liseler ile imam hatip liselerinde neredeyse eşit yapılmış, meslek liselerinde oldukça az tutulmuştur.’ Milli eğitim sistemini gerici hedefleri uğruna yap-boz tahtasına dönüştüren, bu uğurda hepsi birbirinden değerli olan çocuklarımız arasında ayrımcılık yapma basiretsizliğini gösteren Bakanlığı şiddetle kınıyoruz. AKP diktasının gemi azıya aldığı bir dönemde kurulan Eğitim-İş’in varoluş dinamiklerinden birisi, bu gerici anlayışın eğitim sistemine yaptığı saldırıları durdurmaktır. Kamuoyu, Sendikamızın her türlü baskıya rağmen soluksuz sürdürdüğü bu mücadeleyi yakından izliyor. Bu mücadelenin devamı olarak yukarıda açıklanan gerekçelerle, Genel Liseler ve Anadolu Liselerinde alan/dal uygulamasına son verilmesiyle ortaya çıkan olumsuz tablonun bertarafı için, Milli Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı’nın 20.07.2010 tarih ve  76 sayılı Milli Eğitim Bakanlığı Haftalık Ders Çizelgeleri Konulu kararının ve bu karara bağlı olarak düzenlenen Haftalık Ders Çizelgesi Tablolarının yürütmesinin durdurulması ve sonrasında iptali için Danıştay’a dava açtık.”