Köktürk, kapanan kooperatiflerin durumunu meclis kürsüsünden dile getirdi. Vergi Usul Kanununda değişikliğin görüşülmesi sırasında konuşan Köktürk, kapısına kilit vurulan işletme sayısının yüzde 51 arttığını belirtti.

 

Vergi Kanunu  ve Bazı Kanunlarda değişiklik yapılmasının görüşülmesi sırasında söz alan CHP Zonguldak Milletvekili Ali İhsan Köktürk, Çalık Grubu’na verilen krediler ile Zonguldak’ı karşılaştırdıklarında ortaya çıkan tabloya dikkat çekti.  Köktürk “Emeğin Başkenti Zonguldak gibi 20 İl, bu iktidarın gözünde, bir tek Çalık’a denk gelmemektedir. Böyle bir iktidar anlayışıyla ülke sorunlarını çözmek mümkün müdür?” dedi.

Köktürk’ün TBMM’de yaptığı konuşma metni şöyle: “Görüşmekte olduğumuz tasarının genel gerekçesine baktığımızda; I. Paragrafında, vergi sistemlerinin karakteristik özelliklerinden birisinin, temel politika hedeflerine ulaşabilmek için, ekonomik - sosyal - teknolojik gelişmeleri yakından izlemesi ve gelişmelere paralel, hızlı reaksiyon verebilmesi olduğu ifade edilmektedir. Yani, vergi yasaları ekonomik, sosyal ve teknolojik gerçekliklere dayanmalı ve bu gerçekliklere en kısa sürede ve en etkin bir biçimde uyarlanmalıdır.

Ancak, AKP İktidarının bu temel gerçeklikten uzak yönetim anlayışı, maalesef, reel sektörün sorunlarına hızlı ve etkili bir biçimde eğilmemiş, özellikle krizin derinleşmeye başladığı 2008 yılından bu yana, reel sektörün sorunlarını hafifletecek, piyasa beklentilerine olumlu katkı sağlayabilecek önlemler alınmamıştır. Bilhassa, krizin delip geçtiği bir süreçte, Sayın Başbakanın krizi görmezden gelen, yok sayan yaklaşımları sonucu, binlerce işyeri kapanmış, yüz binlerce yeni işsiz yaratılarak, işsizlik rakamları Cumhuriyet Tarihi rekorları kırmıştır.

2008 yılı boyunca kapanan veya tasfiyeye tabi tutulan, şirket, kooperatif ve ticari işletmelerin sayısı 64 bin 292’ye ulaşmıştır. Kapısına kilit vuran bu ticari işletmeler; % 51,2 gibi rekor bir artış göstermiştir. Nisan 2008’de 10 milyon 097 bin olan SSK’lı sigortalı sayısı ise; Şubat 2009 yılı itibariyle 1 milyon 735 bin azalarak; 8 milyon 362 bine inmiştir.

Şimdi bu tasarı ile soruna kısmen çözüm bulunmaya çalışılmakta, örneğin, KOBİ’lerin birleşme işlemlerinin önündeki vergi engelinin kaldırılması gibi düzenlemeler getirilmektedir.

Ancak; maalesef bu düzenlemeler, verdiğim rakamlardan da anlaşılacağı üzere, diğer pek çok uygulamalar gibi, geciken, eksik düzenlemeler olarak karşımıza çıkmaktadır. KOBİ’lerimizin inim inim inlediği bir süreçte rahatlatılmadığı, kredi pastasından hak ettiği payı alamadığı ve pek çok KOBİ’nin, ticari işletmenin kapısına kilit vurulduğu gerçekliği karşısında, siyasal iktidarın getirdiği bu düzenlemeler, oldukça geç kalan ve oldukça yetersiz düzenlemelerdir.

Seçim bölgem olan Zonguldak’ta, 2008 yılında tüm il ve ilçeleriyle esnaf ve sanatkâr birliklerine kullandırılan toplan kredi miktarı; 47.576.943, 00 YTL’dir. (TL) Bu oran, tek kalemde Çalık’a kullandırılan 750 Milyon dolarlık kredinin 20 de 1’i bile değildir. Yine bu rakamlardan açıkça anlaşıldığı üzere; Cumhuriyetin ilk İl’i olan; kömürüyle, demir - çeliğiyle, ülke ağır sanayisini omuzlarında taşıyan, 5000 madencisini grizularda, iş kazalarında yitiren, Emeğin Başkenti Zonguldak gibi 20 İl, bu iktidarın gözünde, bir tek Çalık’a denk gelmemektedir. Böyle bir iktidar anlayışıyla ülke sorunlarını çözmek mümkün müdür?

Yine, emekliye yüzde 2’lik zam yaptığı bir dönemde makam araçlarına yıllık 145 Milyar kira ödeyen, bir taraftan mayınları temizletmeye para bulamadığı gerekçesiyle ülke topraklarımızın yarım asırlık bir süre yabancı güçlerin kullanımına terk etmek için olağanüstü çaba sergilerken, diğer taraftan 61 milyon dolar vererek Başbakana 3. uçağını alan, bu da yetmiyormuş gibi Başbakanın satın alacağı veya kiralayacağı taşıtlar için katma değer vergisi, özel tüketim vergisi ve gümrük vergisi istisnalarını bu tasarıya yerleştiren bir iktidar anlayışıyla, esnafımızın, emeklimizin, açlık ve yoksulluk sınırının altında yaşamını sürdüren milyonlarca insanımızın sorunları çözülebilir mi?

Sunmuş olduğumuz önergemizle de, tasarının 24. maddesinin, tasarı metninden çıkartılmasını arz ve teklif ediyoruz…

Vergi sisteminde aslolan bu vergileri dolaysız vergilerden toplamak olmalıdır. Ancak Maliye Bakanlığı dolaysız vergileri azaltmış, bunun yerine dolaylı vergilere ağırlık vermiş ve bu maddede olduğu gibi bütçe açığını dolaysız vergiler yerine cezalarla kapatma eğilimini ortaya koymuştur. Ekonomik krizde mükellefler vergilerini ödemekte güçlük çekerken, vergiden ağır cezalara yer verilmesi doğru bir anlayışı yansıtmamaktadır. Şayet bütçe açığı kapatılmak isteniyorsa bu usulsüzlük cezaları artırılarak değil, “Nereden Buldun Yasası”nı hayata geçirmekle ve kayıt dışı ekonomiyi kayıt altına almakla sağlanmalıdır. Maalesef dokunulmazlıkları kaldırmayan, yolsuzlukla mücadeleye yönelik düzenlemeleri yaşama geçirmeyen siyasal iktidarda bu yönde de herhangi bir irade görülmemektedir.