Zonguldak Ticaret İl Müdürlüğü, 2014 yılında İl Tüketici Hakem Heyeti’ne 18 bin 698 tüketicinin şikayette bulunduğunu bildirdi. Açıklamada, şikayetlerin 18 bin 54 adedinin ise bankalarla ilgili olduğu ifade edildi.

 

Ticaret İl Müdürlüğü’nden yapılan yazılı açıklamada, “İl Ticaret Müdürlüğü bünyesinde görev yapan İl Tüketici Hakem Heyeti’nce 2014 yılı içerisinde 18 bin 698 tüketici şikayeti başvurusu alındı. Şikayet konularının genellikle tüketici kredileri, kredi kartları, konut finansman sözleşmeleri ile ayıplı mal ve hizmetlerde yoğunlaştığı görüldü. 2013 yılından devreden 6 bin 122 şikayetle beraber 9 bin 560 adet şikayet Hakem Heyetimizce karara bağlanmış, 9 bin 238 şikayet tüketici lehine, 322 şikayet ise tüketici aleyhine sonuçlandırılmıştır. Hakem Heyetimize yapılan şikayetlerin; 18 bin 54 adedi banka şikayeti, 465 adedi ayıplı mal ve hizmetler, 142 adedi mesafeli sözleşmeler ile abonelik sözleşmelerini kapsıyor. 15 bin 260 tüketici şikayeti 2015 yılına devredildi. Hakem Heyetimize yapılan şikayetler sistemdeki müracaat sırasına göre değerlendiriliyor” denildi.

 

(Haber Merkezi)