Kdz. Ereğli Belediyesi korona salgını nedeniyle aylar sonra meclis toplantısını yapabildi. Temmuz 2020 toplantısını onarım çalışmaları devam eden Atatürk Kültür Merkezi’nin nikah salonunda 1 Temmuz'da yaptı. Belediye meclisinin açış konuşmasını yapan Belediye Başkanı Halil Posbıyık yaklaşık 1 saat konuştı.

Posbıyık açıklamalarını ana başlıklar halinde şöyle sıraladı:

-Salgında maske ve dezenfekten ürettik. Tüm evlere, beldelere ve köylere ulaştırdık.  İkinci bir salgına da hazırız.

-Aşevine çok yardım oldu. 5 bin gıda dağıtımı yaptık. Yardım yapanlar isimlerinin açıklanmasını istemiyor.

-Erdemir Endüstri Bölgesi kapsamına alınır ise Ereğli’de yaşanmaz. Endüstri Bölgesine karşı değilim. Ama tabi ki olur. Şu an yeni yerleşim alanına geçen Filyos’taki gibi. Ama Erdemir Ereğli’nin kalbinde. Ereğli’nin mücavir alanında, belediye dışında olsa eyvallah da, kalbimizde. Geleceğimiz olan çocuklarımız lösemi, kanser olacak. Zaten de var.  Biz/ben Erdemir’e karşı değilim. O’nun büyümesi demek ülkenin, bölgenin büyümesi demektir.  Erdemir’e OYAK geldi sıkıntılar başladı. Bizi, halkı, sanayiciyi adam sırasına koymuyor. Radar tepesine çıkın sabahın 5 ve 6’sında görün Ereğli’yi. İnanın çok ciddi tehditler alıyorum.

Ereğli’nin lobisi, belediye başkanı, meslek odaları ve derneklerdir. Hiç kimse Ereğli’nin lobisi olmaya soyunmasın.

-Yangın sigortası var. Hani benim danışmanlarımı tenkit edenler var ya. Yangın vergisinde de iyi yoldayız. Bu yangın vergisinde Dünyada ilk olacağız ilk. Halil Posbıyık ölsün diye dua ediyorlar. Ölmeyeceğim, bir dönem daha belediye başkanıyım.

-Erdemir’e inşaatlar yapmışlar. Gelin görüşelim dedik. Bunlar görüşme ile olur. Online sistem ile görüşmeye karar verdik. Ama maalesef selam bile vermediler. Erdemir’e içeri girdik, ölçümlere yaptık ve yazılar yazıp mühür işlemi yaptık. İmar kirliliğinden dolayı savcılığa suç duyurusunda bulunduk.

-8 Milyon emlak vergisi ödüyorlardı. Biz 13,5 milyon tespit ettik. Mayıs ayında 6,5 milyonunu yatırdılar. Elektrik tüketim vergisi ödemiyorlar. Eski dönemde Anayasa mahkemesinden karar almışlar. Bitmedi, konu Danıştay’da. Lojmanlara elektrik veriyorlar parasını ise kira parası diye alıyorlar. Vergi Müdürüne gittim. Biz oraya çay kahve içmeye mi gidiyoruz?

-Gülüç köprüsü ve Cumartesi pazarında ve ticaret merkezi olarak ilan edilen yerde halkın ve belediyenin yerlerine bekçi dikmişler. İzale Şuyu yaparak vatandaşın yerlerini  almak istiyorlar. İşadamları girin ihaleye.

-Ereğli’de demokratik hakları korumak kavga olmamalıdır. Belediyenin yerlerini araştırmak, hava kirliliğini takip etmek demokratik haktır.

-Erdemir kapıda önceki dönem yapılan tesiste çalışan üç kişinin parası çıkmıyor. O bölgede içkimiz balıkçı lokantası yapıyoruz.

-Su depolarına et depo yaparak elektrik kesintilerinde su kesintisi yaşanmayacak.

-Elmatepe’ye sinyalizasyon koyduk, Solak Köy yol ayrımına da yapıyoruz.

-Hurda arabaları bir tarafta topluyoruz.

-Ata tohum çalışmaları devam ediyor. İki yıl sonra köylere dağıtımını yapacağız.

-Cehennemağzı girişine otobüs parkı yapacağız.

-Delihakkı’da çarpık kentleşme başladı. Belki Subaşı’na kadar mücavir alana alacağız.

-18. Madde bir kenti planlı yapar. 3 tane yeni makine aldık. Yollar açılacak.

-Mezarlıkta içinde şehitliği, camisi de olan bir proje hazırlıyoruz. Yakınları adına cami yapmak isteyen bize başvurabilir.

-En büyük sevdam Göztepe’yi turizme kazandırmak. Teleferiğe izin vermiyorlar. Biz de yaşlılar nasıl çıkacak diyoruz. Projeyi bitirmeye çalışıyoruz.

-100. Yıl kutlamaları yaptık. Muhteşem oldu. Tebrikler alıyoruz.

-Tarihi Kentler Birliği’nden Alemdar Müze Gemisi’ne ödül geldi. Şimdi yeni bir kilse için proje hazırlıyoruz. Oyuncak müzesi çalışmalarımız var. Abdi İpekçi Sanat Galerisi müze ve  yanındaki tuvaletler kalkıp orası da atelyesi olacak. Tuvaletleri de Yaşlılar ve gençler evinin orada modern bir şekilde yapacağız.

-15 Bin ton sıcak asfalt ihalesi tamam. 70 bin metre kare de emisyon asfalt yapacağız.

-Sütlüce Köyü’nde 4.2 MW gücünde  güneş  enerjisi kuracağız. Avrupa Birliği hibe veriyor 5 yıl ödemesiz.

-Arıtma tesisinde de 1 MW gücünde elektrik üretimine başlıyoruz.

-Belediye binası önü dereyi ihaye verdik. O alandaki trafik sorununu çözeceğiz.

-Eski Belediye binası iznini aldık. Şimdi uygulama projesi yapılıyor. Toplam 12 Milyon TL’lik bir proje.

-Kent Meydanı Projesi hazırlanıyor. İlgili meslek kuruluşları ve halkımıza tanıtıp onay aldıktan sonra uygulama projesine geçeceğiz.

-Tesislerimizden 12 köyümüze su vereceğiz.

-Antalya’dan dünyanın 5. Sera üreticisi  Ereğli’de üretim yapmaya başladı. Ferroli’ye yer bulmaya çalışıyoruz. 500 kişilik istihdam sağlayacak.

-Tunalı Hilmi’nin heykelini yaptırıyoruz.

-Osman Zeki Oral’ın evinin orada bir deniz kızı için çalışma başlatıldı.

-Hamam ve Yalı sokak çarşısı projesi hazırlanıyor.