CHP Zonguldak Milletvekili Ali İhsan Köktürk, Ereğli-Devrek karayolunun zilyetlik planının Tapu Kadastro Genel Müdürlüğü tarafından arazide kadarstro çalışması yapılması nedeniyle kamulaştırma yapılamadığı ve kamulaştırma planlarının geçerliliğini yitirdiğinin açıklandığını belirterek, AKP'lilerin verdikleri sözleri tutmadıklarını söyledi.

CHP Zonguldak Milletvekili ve Parti Meclis Üyesi Ali İhsan Köktürk, Devrek-Ereğli yolunun kamulaştırma planlarının geçerliliğini yitirdiğini belirtti. Bayındırlık ve İskan Bakanı tarafından meclis kürsüsünde söz verildiği gibi 7 yıla yakın bir süre geçtikten sonra "sil baştan" noktasına gelinmesi, AKP tarafından verilen sözlerin arkasında durulmadığının unutulduğunun göstergesi olduğunu söyleyen Köktürk, "Konunun iktidar tarafından takipsiz bırakılması ne deniyle kamulaştırma işlemlerinin geçerliliğini yitirmesinden sonra mevcut yol üzerinde yapılan fiili çalışmalar, kısmi, yüzeysel ve konunun çözümünden uzak çalışmalardır" dedi.

SAMİMİ DEĞİL

57 Km uzunluğunda olan Devrek-Ereğli yolunun 2003-2008 yılları arasında 8 kilometresinin sathi kaplama seviyesinde tamamlanarak trafiğe açılmış olmasının Bakanın sö-zünde samimi olup olmadığının açık kanıtı olduğuna dikkati çeken Köktürk, Devrek-Ereğli karayolunun yapımının CHP iktidarı döneminde yapılacağını iddia etti. Köktürk, Meclis'e verdiği soru önergesinde şu ifadelere yer vermişti. "Ereğli'nin Ankara'ya, Devrek'in de denize bağlanması açısından Ereğli-Devrek Karayolu çok büyük öneme sahiptir. İki ilçeyi doğrudan birbirine bağlayan ve güzergahı üzerinde üç belde, on sekiz köy vardır. Zonguldak için yaşamsal önem taşıyan 56 kilometrelik Devrek-Ereğli yolunun hemen gündeme alınması gerekmektedir.

VALİLİKLE DE GÖRÜŞTÜK

AKP iktidarının ilk Bayındırlık ve İskân Bakanı Zeki Ergezen kendisine bu konuda sorulan bir soruyu şu şekilde yanıtlamıştır. (22. dönem Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) Tutanakları, 22 Nisan 2003, 69. Birleşim)  "Bizim, iktidar kanadındaki kendi milletvekillerimiz de sık sık bu projeyi takip ediyor, sizler de takip ediyorsunuz, elbirliğiyle. Biz de sizleri sevindirmek için, buna, püremanet olarak başladık, bu yolun 35 kilometrelik kısmına başladık. Bu yolu bitirrnek için bütün gücümle uğraşacağım. Ben, Zonguldaklara, Zonguldak milletvekillerine söz verdim. Valilikle de görüştük; 35 kilometrelik kısmı, programda olmadığı halde, kamunun imkânlarıyla. 35 Kilometre üzerinde çalışmalarımız tamamlanacak. Hatta, benim niyetim, eğer imkanlarımızda bir problem ol-mazsa, bu yolun tamamını hizmete açmayı planlıyoruz; çalışmalarımız öyle. Arkadaşlarımın o konuda rahat olmalarını istiyorum"

TUTANAKLARDA BELLİ

Bayındırlık ve İskân Bakanı Ergezen'in bu yanıtının üstünden tam 6 yılı aşkın bir süre geçmiş olmasına karşın, bu yola yönelik yapılan tüm çalışmalar bir arpa boyu kadar bile değildir. Her seçim döneminde bu yolun 'yapımı gündeme gelmekte, vaatler verilmekte; ama seçim sonrası unutulmaktadır. En kötüsü de, TBMM Tutanaklarından da açıkça anlaşılacağı üzere, AKP İktidarının ilgili Bakanının vermiş olduğu sözün bugüne kadar unutulmuş olması, yerine getirilmemesidir. Son olarak; Devrek-Ereğli Karayolu için AKP iktidarının 2009 Yılı Yatırım Programında son derece küçük ve şekli bir ödenek ayrılmıştır. Buna göre; AKP iktidarı olarak Devrek - Ereğli Karayolunu ne zaman bitirmeyi hedefliyorsunuz? Devrek-Ereğli Karayolu için 2009 Yılı Yatırım Programında ayrılan ödenek nazara alındığında bu yolun, bu ödenek miktarlarıyla kaç yılda tamamlanması mümkün olabilir? AKP iktidarının ilgili Bakanının 6 yıl önce TBMM Kürsüsünden vermiş olduğu sözün yerine getirilmemiş olması AKP'nin politikalarını samimi icraatlar üzerine değil gerçekleştirilmeyen vaatler üzerine kurulduğunu göstermektedir?"

CEVAPLAR:

Devrek-Ereğli yolunun projesi ve kamulaştırma planları önceki yılarda yapılmıştır. Yapılan plan zilyetIik planı olup daha sonra Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü tarafından arazide kadastro çalışmaları yapılması nedeniyle kamulaştırma yapılamamış ve kamulaştırma planları geçerliliğini yitirmiştir. Devrek-Ereğli yolu 57 km uzunluğunda ve 2A standardındadır. 2003-2008 yılları arasında yolun 8 km.si sathi kaplama seviyesinde tamamlanarak trafiğe açılmış olup çalışmalar 3 ayrı kesimde ihaleli olarak devam etmektedir; 2008 yılında yolun 48 ile 51. km.leri arasındaki 1,1 km.si sathi kaplama seviyesinde tamamlanmış olup, kalan 1,9 km'1ik kesimin ise 2009 yılında sathi kaplamalı olarak bitirilmesi hedeflenmektedir; Babadağ Varyantı arasındaki (11,251-12,222 km.ler arası) 0,97 km uzunluğundaki kesim sathi kaplama seviyesinde tamamlanmıştır. 2008 yılında yolun 32,5 ile 48. km.leri arasında toprak işlerinde çalışılmış olup, bu kesimin de 2009 yılında 4 km.nin alt temel seviyesinde bitirilmesi hedeflenmektedir"