OSB'nin alternatif yollarından biri olan Bölücek Grup yolundaki keskin virajın ortadan kaldırılması için üç sanayicinin virajdaki binayı satın alıp devlete bağışlamasıyla ilgili harekete milletvekili Erdoğan'ın yanıtı:

Vali yıllık izinden gelince

genişletilmiş toplantı yapılınca

karar da alınırsa yapılacak (mış)

 

Yatırımlarının tümünü kendi öz kaynakları Karadeniz Ereğli'deki sanayiciler, ilçenin tek organize sanayi bölgesine giden alternatif yollardan biri üzerindeki tehlike yaratan keskin virajı  ve aynı viraj üstündeki tepe üstünü de kaldırmak için çalmadık kapı bırakmadılar ama seslerini duyan olmadı.  Bölücek grup yolu üzerindeki ve Hamzafakıhlı Köyü sınırları içindeki bu virajın kaldırılması için kez virajın içindeki binanın sahibine bir başka alanda üç katı büyüklüğündeki arazi satın alıp içine de iki katlı ev yaparak  devlete bağışlayarak virajın ve yokuşun kaldırılmasını isteklerine yanıt alamamalarını AKP Zonguldak Milletvekili Fazlı Erdoğan'ın gazetemizi ziyareti sırasında gündeme getirdik.
Tat Metal, Çınar Boru ve Özdemir Boru Pro fil'in ortak bir havuz oluşturarak adı geçen virajdaki binayı satın almaları ve bina sahibine daha büyük alanda ve daha büyük bir bina inşa etmeleriyle sonuçlanan olayla ilgili olarak "benim konuyla ilgili bilgim yoktu, gündeme taşıdığınız ve bilgi sahibi yaptığınız için teşekkür ederim" diyen AKP Milletvekili Fazlı Erdoğan sözlerine şöyle devam etti: "Önümüzdeki hafta vali bey yıllık iznini tamamlayarak işbaşı yapacak ve Kdz. Ereğli'de genişletilmiş bir toplantı da konuyu ele alacağız. O toplantıda bu virajın da kaldırılması görüşülür ve karar da alınırsa yapılır."
Konuyla ilgili olarak 29 Temmuz 2009 tarihinde "İşte Ereğli'nin fotoğrafı bu" başlıklı haberimizde şu vurguları yapmıştık:

BAŞBAKAN DUYSA!..
Emeğin Başkenti'nin toplumsal sorunlarındaki öncü seslerinden biri olan Gazeteniz Önder, bir kez daha çok çarpıcı bir olayı gündeme taşıyor. Sizlere aktaracağımız haberin özü öyle ilginç ki, "hak verilmez alınır" sözündeki gerçeğin de bölge olarak ne kadar uzağına düştüğümüzü anlatıyor sanki bizlere.
Kdz. Ereğli Uzun Mehmet'in 1829 yılında Köseağzı'ndaki siyah taş parçalarının "karaelmas" olduğunu keşfedip de taşkömürü enerjisinin bulunması ile varlığını daha da güçlü bir şekilde duyuran bir kent. Kdz. Ereğli taş kömürü ile önce demir ve çelik fabrikasını ve ardından da boru-profil, tersaneler, çimento, liman  gibi önemli  yatırımları elde ederken, dünyada demir çelik fabrikasına sahip olup da demiryolu ağına bağlanmayan tek ilçe olarak da tarihe geçti.
Kdz. Ereğli'nin TEM yoluna bağlanmasını gerçekleştirecek Düzce yolu; Akçakoca-Düzce yolunun Düzce'deki siyasetçilerin başarısıyla tamamlanırken, Ereğli-Akçakoca yolu üzerinde tersaneler bölgesi kurulmasına rağmen  yol konusunda hep fakir bırakılmasıyla bilindi ve tanında.
Sadece ana yollar değil, grup yolları ve köy yolları da ülkenin dört bir yanındaki imar çalışmalarının çok uzağında tutularak ikibinli yılları da geride bırakırken, bölgeden seçilenler de halkın talepleri ve istemleri yerine termik santral gibi bir korkuyu dayatma olarak getirmeye bile kalktılar.
Kdz. Ereğli'nin uğradığı onca haksızlıklar arasında öyle bir örnek var ki, bırakın Cumhurbaşkanını, başbakan yardımcılarını ve bakanlarını da Başbakan Recep Tayip Erdoğan konudan bir haberdar olsa, iktidarın Zonguldak milletvekillerinin milletvekilliğini düşürür ve bir daha da meclisin arka kapısından bile içeriye almaz.

OLAY NEDİR
Başbakanın kesinlikle büyük ve sert tepki göstereceğini tahmin ettiğimiz bu konu nedir?
Kdz. Ereğli'nin Organize Sanayi Bölgesi var ve bölgenin de ana yollarla bağlantısını sağlayan 4 tane ayrı yol bağlantısı bulunuyor. Bu yollardan bir tanesi Topçalı üzerinden, diğeri Kaptaş-Zindancılar-Osmanlı üzerinden, bir tanesi Bölücek grup yolu üzerinden ve bir tanesi de yapımı devam etmekte olan Göktepe üzerinden.
Kaptaş güzergahından sağlanan bağlantı, OSB'nin tüm seçenekleri işlevsiz kalırsa son çare başvurulabilecek bir yol. OSB'nin üç ana bağlantısı var. Bir tanesi yapımı devam eden Göktepe yolu, diğeri Topçalı ve Bölücek yolu. Topçalı ve Bölücek yolu Ereğli-Alaplı sahil yolu üzerindeki Gülüç Köprüsü'nün iki ayağından Gülüç Irmağı boyunca ilerliyor. İşte bu üç ana seçenekli yol üzerindeki Gülüç Irmak boyu üzerinde hem Topçalı ve hem de Bölücek yolu üzerinde bir çok boru-profil ve kesme fabrikaları bulunuyor.
Devlete katma değer yaratmanın ötesinde, bölgede istihdam yaratan bu fabrikalar dünyada ve ülkede yaşanan krizle mücadele ederken ayrıca devletin "devlet baba" misyonuna uygun beklentilerini de diğer bölgeler gibi umut ediyorlar.
Yatırım, teşvik, istihdam desteği, arazi sağlanması, vergi almama gibi müjdelere uzak tutulan bölgedeki sanayiciler, devletin temel görevleri arasındaki yol, su ve elektrik gibi hizmetlerde de beklentilerine ve taleplerine sıcaklık bulamayınca, hem kriz ve hem de moral bozukluğunda debelenip duruyorlar.

KOSKOCA SİYASET VE
DEVLET NEREDE

OSB yolu ve ayrıca da 44 tane köyün ulaşımını sağladığı Bölücek-OSB yolu üzerinde ve Hamzafakıhlı köy sınırları içinde OSB'ye de 500-700 metre mesafede bulunan çok yokuş üzerinde çok keskin bir viraj bulunuyor. Bu virajın kaldırılarak mal ve can kaybının önlenmesi için bir çok kez yetkililerin kapısını çalan bölgedeki sanayiciler, en sonunda o virajda bulunan ve kesinlikle kaldırılması gereken bir binayı satın almak için harekete geçiyorlar. Yaklaşık 400 metre karelik arsa üzerindeki 120 metre karelik tek katlı binanın sahibine bir km uzaklıkta 1500 metre kare arsa alıp iki katlı bina yaparak virajın kaldırılmasındaki en büyük engeli maddi güçleriyle aşan sanayiciler "Devlet baba"ya "işte size bedava arsa ve ev. Alın yıkın ve sizden tek kuruş para da istemiyoruz. Ne olur, bu virajın kaldırın ve tepe üstünü de birkaç metre indirin ki, yol üzerinde seyahat eden araçlar kör nokta yaratan virajda tehlike yaşamasınlar" diye başvuruda bulunuyorlar.
Devlet Baba'nın yatırım yapan vatandaşlarının bu özverisi kimseye harekete geçirmiyor. Milletvekilleri, önceki vali ve kaymakama anlattıkları hiç etkili olmuyor ve o viraj yine yerinde durarak tehlike yaratmaya devam ediyor.

SONUÇ
Kdz. Ereğli'deki yatırımcıların çok küçük bir isteği bu. Biz gittik ve gördük ki, birkaç günlük ve sadece bir dozer ve birkaç kamyon ve yükleyici ile ortadan kaldırılacak bu sorun verilen onca mücadeleye ve haklı taleplere rağmen ortada duruyor.
Yatırımcıların her konuda ve özellikle de bu kriz döneminde desteklenmesi gerektiği bir süreçte 100 metrelik bir alanda yapılmasını istedikleri ve 44 köyün yararlandığı grup yolu üzerindeki değişiklik için sorumluluklarını yerine getirmeyenler neden hep Zonguldak'tan seçilir veya atanır ki?
Emeğin Başkenti  olmasından dolayı büyük övünç duyduğumuz Zonguldak-'ın en büyük ilçesi Türkiye'deki 858 ilçe arasında sosyo-ekonomik gelişmede 32. sırada ama, nedense hak ettiği yatırımları alamayan ilçeler arasında ise de 858. bulunuyor ki, sanayicinin sesi duyulmuyor ve talepleri dinlenmiyor